close
הפוך לדף הבית גמ"ח קופונים
13.12.2017
 
לרשימת המאורסים המלאה >>
יעקב רבלין - דין וחשבון
אבי בלום - בית ספר לפוליטיקה
לכל המבזקים
חדשות אחרונות חדשות אחרונות

יקי אדמקר מספר: כך התנתקתי מגור

יקי אדמקר, כתב הכנסת והחרדים של וואלה, מתראיין בגילוי לב למנדי גרוזמן מ'מקור ראשון', וחושף את סיפורו האישי הקשה

76
הדפס
צילום: מנדי הכטמן
צילום: מנדי הכטמן

יקי אדמקר, כתב הכנסת והחרדים של וואלה, המגיש תוכנית יומית ברדיו  "קול ברמה", נשוי ואב לבת. נחשף לראשונה וסיפר את סיפורו למנדי גרוזמן מ'מקור ראשון'.

"מעולם לא הסתרתי את הסיפור שלי", סיפר לו, "באחד על אחד, יכולתי תמיד לספר אותו גם למישהו שהכרתי לפני שתי דקות. הרקע שלי רק בנה אותי, אבל לא חשבתי שאני צריך לספר אותו לכולם. היום, כשאני אבא, אני מסתכל על הכול בצורה הרבה יותר בוגרת. כחלק מהתהליך, הרגשתי שאני רוצה להוציא את זה החוצה. אני יודע שיגידו שאני עושה את זה בשביל פרסום, אבל ברוך השם יש לי תפקיד בתקשורת שאני מרוצה ממנו, וזה לא יתרום לי בכלום. אני חושב שאיפשהו, כדי להגיע להבנה טובה יותר עם עצמי, אני רוצה לשמוע את התגובות של הסביבה שמכירה אותי, הקרובה והרחוקה יותר. עד  עכשיו קיבלתי החלטות בעצמי ושפטתי אותן בעצמי, מעניין אותי מה יש לאנשים להגיד על זה". 

- רוצה אישוש לכך שפעלת נכון?

"לא. אני לא מתחרט. ההחלטות שלי לא באמת היו שלי. המסגרות הובילו אותי אליהן.  

- אז מה מסקרן אותך?

"אולי זה יוביל אותי לנקוט בצעדים ולהסתכל על הסיפור אחרת. בעיקר על העובדה שאני לא בקשר עם אבא שלי כבר יותר מעשור", המשיך וסיפר.  

- אם כולם יגידו לך שאתה חייב לחזור להיות בקשר איתו, תחזור?

"זה לא שיום למחרת אקבל החלטות, אבל זה ייתן לי תובנות נוספות. אף אחד לא ממהר לעשות מה שכולם אומרים לו, אבל זה בהחלט יעניק פרסקטיבה אחרת". 

גרוזמן שראיין את אדמקר כתב: "את יקי אדמקר אני מכיר כחמש שנים. כשהתחלתי את  דרכי התקשורתית באתרי האינטרנט החרדיים, הוא כבר היה כוכב מגזרי. התחברנו במהלך עבודה משותפת באתר 'בחדרי חרדים, בתקופה שהיה כתב פנים־חרדי ששוטט בין החצרות והקהילות ורשם לזכותו לא מעט חשיפות, בהן גם כאלו שניסו לתקן עוולות של שנים.

בסביבתו הקרובה ידעו כי מאחוריו סיפור משפחתי קורע לב שבמרכזו ביקורת חריפה על חסידות גור, מהחצרות העוצמתיות והחשובות בישראל, אבל הוא מעולם לא נתן לכך ביטוי פומבי. על גור כמעט ולא כתב, אך בכך לא היה חריג. על גור כמעט לא כותבים בתקשורת החרדית, אף אחד. בינתיים הימים חלפו, והוא הפך לכתב לענייני חרדים של "וואלה!" ובהמשך גם מונה לכתב הכנסת של האתר. במקביל הוא משדר תוכנית בוקר אקטואלית בתחנת הרדיו  "קול ברמה". בשנה האחרונה העלה במהלך שיחותינו את התלבטויותיו ורצונו לספר את הקרע שנקרע במשפחתו בשל הנוקשות השוררת בחסידות גור. העובדה שפרש כנפיים והוא כבר עובד בכלי תקשורת כללי ומסקר גם את תחום הכנסת. כך או כך, דומני שאחרי ההקדמה הזו גילוי נאות יהיה מיותר, אבל בכל זאת אומר: יקי אדמקר הוא חבר אישי שלי".

יקי אדמקר (26) נולד למשפחת קליין, משפחה גוראית ותיקה. סבו מצד אמו, שמואל דב שיליץ, נחשב לאחד האנשים החזקים בחסידות וקיבל יחס מועדף מהאדמו"ר, הרב יעקב אלתר. אמו תמיד נחשבה למודרנית יותר מהמקובל, ואם לא הבין זאת בעצמו היו מי שדאגו לומר לו זאת. באחד מהימים הגיע ל"חיידר" עם מכנסי דגמ"ח שהלבישה לו אמו, ואחד הרבנים, אמר לו: "אני מבין שגם זה חלק מהמודרניזציה בבית". 

את היד הקשה של חסידות גור החל להרגיש בגיל תשע, כשבין הוריו התעוררו מחלוקות והם נפרדו. "הפכתי למין שק חבטות כזה, מצד הילדים זה היה באופן בולט. היו ניגשים אליי ולועגים לי שההורים שלי עומדים להתגרש, אבל על ילדים אפשר לומר שהם רק ילדים. גם מצד המורים, הם שידרו לך תחושה ברורה שאתה כבר סוג ב'".

אמו "עברה טרור", לדבריו, בתקופת הפרידה. "במהלך הזמן שבין הפרידה לגירושין היו ניסיונות לגרום לה להימנע מרוע הגזירה. היא כל השנים אמרה שהיא בחרה להתגרש כי לא היה לה טוב. אני לא יודע מה הסיבה, אבל היא לא רלוונטית. כשאני מספר לך שיועצי נישואין של החסידות שידלו אותה לא להתגרש, זה נשמע לך כמו שיחה נורמטיבית. אבל שכשגור מפעילה טרור היא לא מותירה אחריה טביעות אצבע. בגור, כשמשדלים אותך לא להתגרש, זה כולל גם איומים. מבהירים לך שיום למחרת הגירושין, אתה תהיה מוקצה".

- מה זה אומר "מוקצה"?

"שיגרמו לך להתנתק מכל הסביבה שגדלת בה, בראש ובראשונה מהמשפחה. ההורים של אמא שלי צידדו אז באבי ואיימו על כל ילדיהם, אחיה ואחיותיה של אמי, שאם מישהו יעז להמשיך לשמור איתה על קשר, הם יפסיקו לדבר גם איתו. אח אחד בלבד של אמי שומר איתנו על קשר כיום, והמחיר שהוא משלם הוא ניתוק גם שלו מכל המשפחה. האנשים בגור הם אנשים פיקחים ופרגמטיים מאוד, אין שום סיבה שהם יתנהגו ככה אם אין מדיניות מאוד ברורה שמכתיבה להם. אני לא מדבר מתוך השערות, חוויתי את הדברים על בשרי. המשפחה שלי לא הייתה השחקן  היחיד בסיפור הזה. במהלך ניסיונות האיום על אמא שלי, הקלף המרכזי היה כמובן הילדים. באותה תקופה כל פעם שדיברו איתי, המסר היה אחד: אתה תלך עם אבא ולא עם אמא. זה היה המסר לא רק במשפחה, אלא גם בחיידר. כמו שאמרתי, גם כל הילדים ידעו על הסיפור, בשלב שעוד לא היו גירושין רשמיים. ילדים יודעים, כי המבוגרים מדברים על זה הרבה, כיוון שזה נתפס מבחינתם כעניין כללי. זה היה המסר אז מכל כיוון. הייתי ילד בן תשע ולא הבנתי מה רוצים ממני".

- המלחמה הזו באמך התרחשה מכיוון שהיא החליטה להתגרש, או בגלל שהחליטה להפסיק להיות חסידת גור?

"היא לא אמרה אז לאן פניה מועדות (אמו כיום היא עו"ד) עצם הגירושין הפריע להם. המניע מתעורר כשהחסידות מטפסת על עץ בניסיון לשדל מישהו להימנע מצעד מסוים, וכשזה לא מתאפשר, היא לא מסוגלת לרדת ממנו. לגוראים יש יוקרה, הם לא יכולים לפגוע לעצמם במוניטין, שהנה, חייל שלהם נפל. אבל ככה זה. הרבי אומר לעשות משהו - עושים, אין פה בכלל שאלה. המבנה הזה קיים בכל חסידות, אבל ההבדל הוא שבגור הביצוע הוא קיצוני מאוד. ברגע שהרמטכ"ל נותן הוראה, היא יורדת לרמה הפיקודית וממנה לחיילים".

בסופו של דבר בחר אדמקר ללכת עם אמו יחד עם שתי אחיותיו, בעוד שני אחים נוספים נותרו בחסות האב. "אני זוכר את היום שיצאתי מהחיידר והייתי צריך להחליט אם אני צועד ימינה אל תחנת האוטובוס שמובילה אותי לבית אבי או שמאלה, לביתה של אמי. הלכתי לאמא".

- כי הבנת שגור זה לא מקום טוב בשבילך?

"לא. כי הייתי ילד בן תשע שצריך את אמא שלו".

אחרי הגירושין, אדמקר עוד המשיך ללמוד בבית הספר של גור. "זה כבר היה השלב שבו הרגשתי שאני לא רצוי שם", הוא נזכר בחוויותיו מגיל עשר. בהמשך אמו נישאה בשנית לאיש העסקים החרדי אברהם משה אדמקר, והמשפחה החדשה עברה ללונדון למטרות עסקים. בתקופה הזו הקשר עם אביו נשמר ואדמקר ביקר אותו מפעם לפעם. כשהיה בן 14 הגיע בחודש תשרי להתפלל עם אביו בבית המדרש המרכזי של חסידות גור בירושלים, ונערים בני גילו בחסידות זרקו עליו חפצים וספרים. "אלו נערים בני 14, כבר אי אפשר לומר שהם ילדים. יש רוח שמכוונת אותם לתקוף את מי שעזב את החסידות". 

לאחר ששבו לישראל ואדמקר נכנס ללמוד בישיבת "נהורא", ישיבה חרדית שמשלבת לימודי בגרות, המעיט אביו את תדירות הפגישות עמו עד שהפסיק אותן לחלוטין. "אני זוכר שבעשרת ימי תשובה שמתי לב שאבא שלי כבר הרבה זמן לא יצר קשר. התקשרתי אליו ארבע פעמים, הוא לא ענה. עד היום לא חזר אליי. לא הייתה בינינו שיחת פרידה או הסבר כלשהו. פשוט הקשר נגמר. היום אני מרגיש כמו מישהו שחסר לו חלק בפאזל".

בהמשך החליט שאביו המאמץ יהפוך לאביו והחל לקרוא לו אבא ולשאת את שם משפחתו, אדמקר. בגיל 18, ביום הראשון שהחוק אפשר לו זאת, ניגש אל משרד הפנים וביקש לשנות את שם משפחתו באופן רשמי בתעודת הזהות. לפקידה שתהתה על העומד מאחורי הבקשה שלו, השיב: "אין לך זמן לשמוע את כל הסיפור, אז בואי נימנע מכך". בנקודה הזו אדמקר מבקש לעצור אותי. "אני לא רוצה רק לדבר על מה שהיה, כאילו אני תקוע בעבר". 

את דרכו התקשורתית החל כשהיה בן 14 תוכנית בידור יומית ברדיו "קול חי" העלתה בני נוער לשידור, ובסיום הוצע להם דיסק במתנה. אדמקר ביקש בשידור חי מהשדרן לוותר על הדיסק ו"לבוא לשדר איתך שעתיים". הבקשה החצופה התקבלה בחיוך, והוא אכן הוזמן ושידר באופן חד־פעמי את התוכנית. בהמשך החל לשדר פינות במהלך התוכניות, במקביל ללימודיו בישיבה. כשהיה בן 18 החליט לעזוב את הישיבה והתקבל לצוות תחנת הרדיו "קול ברמה", שנפתחה אז כמתחרה הספרדית ל"קול חי" הוותיק. במקביל החל לשמש ככתב באתר "בחדרי חרדים", שהיה אז בחיתוליו והחל את פריחת האינטרנט החרדית. "אלו היו ימים אחרים באינטרנט החרדי", אומר אדמקר. "אף אחד לא שיתף איתנו פעולה. לא ח"כים ובטח לא רבנים. לא היו רשתות חברתיות ואת כל הסיפורים שהבאנו בנינו מאפס. דוברים לא הוציאו לנו הודעות לעיתונות. הכתבים אז היו מסתובבים ברחובות ומחפשים סיפורים, מדברים עם אנשים ושומעים מה קורה. דווקא התקופה הזו גרמה לנו להתאמץ ולדרוש מעצמנו יותר". 

בהמשך דרכו שידר תוכנית בידור לילית ב"גלי ישראל" והגיש לצד ארי גלהר את "המיץ של הצ'ולנט", תוכנית אינטרנטית שעסקה בחברה החרדית, בהפקת אתר nrg.

- ואת גור סיקרת גם באותה תקופה?

"בתקשורת החרדית זו לא הייתה בכלל שאלה. לא  כותבים על גור. זו חסידות שקונה את מעמדה בהמון כסף, תמורת השתקה. אף מילה לא נכתבת עליהם. זו לא הייתה אפשרות וזה גם לא הפריע לי". 

- לא הפריע?

"לא. אין בי תחושת נקם. ותתפלא, במובנים מסוימים אני גם אוהב את החסידות הזו. יש הרבה דברים נכונים בשיטה שלהם. יש אנשים שלא היו מצליחים לבנות משפחות ולהקים בתים, אם לא המסגרת שדוחפת אותם לזה. לכל מי שהולך שם בתלם, השיטה עובדת יופי". 

לפני ארבע שנים החל אדמקר לשמש ככתב החרדים  של וואלה. "ינון מגל פנה אליי בהודעה בפייסבוק, נפגשנו והתחלתי בתפקיד", הוא מספר. המעבר מהתקשורת המגזרית לתקשורת הכללית אתגר אותו מחדש. "אתה ממשיך לדווח על אותם נושאים, אבל צריך להגיש אותם בצורה שתעניין את הציבור, ועם זאת לברוח ככל יכולתך מעיסוק בנושאים צהובים. זה קו עדין שצריך להקפיד עליו כל הזמן. כמובן שטענו נגדי גם שאני מכבס את הכביסה המלוכלכת בחוץ, אבל כתב לענייני חרדים, גם אם הוא חרדי, לא אמור לייצג את החרדים אלא לסקר אותם. ולמרות זאת, הרקע שלו מונע ממנו לפרסם ידיעות שמבוססות על בורות, כמו הוצאת דברי רבנים מהקשרם, וגם להאיר זוויות נוספות שכתבים מרקע אחר פחות יכירו. אני לא חושב שכתב לענייני חרדים חייב להיות חרדי, ויש  לי עמיתים מוכשרים מאוד שעושים עבודה נהדרת למרות שגדלו במקום אחר. אני כן חושב שטוב שיסתובבו בתקשורת גם חרדים, זה תמיד מוסיף להיכרות הכללית".

בתחילת דרכו ב"וואלה" פעל באתר ערוץ יהדות, שהוקם בעידן מגל והרוח החדשה שהביא לכלי התקשורת המזוהה כחילוני ותל־אביבי. בהמשך, עם עזיבתו של מגל לטובת העולם הפוליטי, נסגר הערוץ. אדמקר אינו מצר על כך: "ערוצי יהדות אמורים בהגדרה להביא את העומק של היהדות. כיוון שבאינטרנט אין לזה כל כך מקום, בפועל הערוץ נוטה לחפש את המוזרות הבאה של החרדים. עדיף כבר להחזיק כתב לענייני חרדים במחלקת החדשות שיביא חדשות בתחום שלו, כמו כל כתב תחום אחר, במקום להחזיק ערוץ שנוטה לצד הביזארי".

אבל המעבר המשמעותי עוד יותר מבחינתו היה כשהחל לסקר את העבודה הפרלמנטרית. אחרי כמעט עשור של סיקור החברה החרדית, בתוכה ומחוץ לה, החל להכיר עולם חדש בתפקידו ככתב כנסת. "כשאתה מחובר מאוד לתחום שגם באת ממנו וגם סיקרת אותו, קשה להיכנס לעולם מושגים חדש, אבל מגיע השלב שאתה ממצה את הדברים שעשית וכבר פחות מוצא בהם עניין. אתה מחפש את השלב הבא, ולסקר את העבודה בכנסת נראה לי כמו אתגר שבא בזמן. כל זווית ההסתכלות שלך משתנה, ואתה חושב על מה שמעסיק את האנשים, את כל האנשים בכל התחומים, ומחפש מה מתחדש בנושאים הללו. זה כיף גדול, והכניס בי רוח חדשה בכל העבודה התקשורתית".

אדמקר מספר על עצמו שהוא שונא הגדרות ("אני הולך עם כיפה שחורה וחולצה כחולה, מה זה אומר עליי בדיוק?") אבל בפועל הוא מוגדר כחרדי ומבהיר שאת בתו ישלח למוסדות חרדיים. "אני מאמין בשיטה הזו. אני עובד בכלי תקשורת כללי, וזה לא מונע ממני להאמין בצדקת הדרך החרדית. אז זו הקהילה שלי ובה אני חי, לכן כל המהות שלי מוגדרת עכשיו כ'חרדי'? אני יהודי שחי פה בארץ". 

את רעייתו, תמרי, הכיר בשידוך. "מעולם לא האמנתי שאתחתן באמצעות שידוך, אבל זה קרה. יצאנו כנהוג וכמקובל. אולי לא בלובי של בית מלון אלא בבית קפה, אבל הרעיון נשמר". אחרי עשר פגישות הציע לה נישואין. הם נישאו ונולדה להם ילדה, וכיום הם מתגוררים בנתניה, באזור שחלקו דתי וחלקו חילוני. "הרקע של המשפחה שלי מעולם לא הפריע לתמרי, כשהחלטנו לגור לא בשכונה חרדית זה כי בתור כתב לענייני חרדים אתה גם ככה מעורבב כל היום בתוך הצ'ולנט החרדי, או איך שלא קוראים לזה, אז כשאתה מגיע הביתה אתה רוצה קצת שקט. שנינו אוהבים את השקט שלנו".

- צבא עשית?

"לא. אני לא גאה בכך אבל האמת היא שאני גם לא מסתובב עם נקיפות מצפון. נכון, לא הייתי בישיבה ולא הייתה לי הצדקה להשתמט משירות, אבל בסופו של דבר אתה חלק מחברה ובגיל צעיר יותר אתה מתקשה לנקוט בצעד כזה. זה חבל לי, ולאט־לאט יבוא יום שכל מי שלא יישב בישיבה ירגיש בנוח להתגייס באופן טבעי. היום כבר לא אתגייס כי איחרתי את הרכבת. אני נשוי ובעל משפחה ובעיצומם של חיי העבודה, לא אעצור הכול לשלוש שנים. אני לא חושב שבשלב הזה של חיי גם אוכל לשרת שירות משמעותי. אני חושב על איך למלא את החובה שהחסרתי".

- מדברים הרבה על השינויים שמתחוללים בחברה החרדית, אתה חושב שהם קיימים?

"השינויים הם בשוליים. התקשורת אוהבת לדווח באובססיביות על החרדים שמתגייסים, ברמה שחורגת מהמציאות בשטח. יש תהליכים, זה כן. המיינסטרים - וכשאני אומר המיינסטרים אני לא מתכוון רק לממסד, אלא לרוב מוחלט של החברה החרדית - לא דוגל בהם. הוא כן קצת יותר מקבל אותם היום".

- אז בעוד עשור ויותר החברה החרדית לא תיראה אחרת?

"תמיד יהיו קהילות גדולות ומשמעותיות שייראו בדיוק אותו דבר. זה טוב מאוד וזה יופי. מה שכן, אני חושב שהחברה החרדית תדע להכיל יותר. גירושין, למשל, פעם זה היה שומו שמיים והיום זה כבר הרבה פחות נורא. כולנו עוברים שינויים כל הזמן. כל אחד לעצמו, וגם כל חברה וקהילה. אז גם החרדים. אבל לא צריך לעשות מזה עניין גדול, אפשר להירגע מדיבורי השינויים". 

לקראת סיום, גרוזמן מבקש מאדמקר לחזור איתו לתחילת השיחה. הצהרת שהמניע שלך לשטוח את סיפורך האישי הוא כדי להבין אם החלטת נכון. מכל מה שהבנתי, לא אתה ניתקת את הקשר.

-  אז אילו החלטות קיבלת?

"בסופו של דבר, יש בן שהוא לא בקשר עם אבא שלו. אמנם לא אני החלטתי, אבל יכולתי אולי לשנות את זה. אולי במקום לנסות לחדש את הקשר, הרמתי ידיים מוקדם מדי". 

- אתה מתגעגע אליו?

"לא. לאורך כל השנים וגם היום, הקשר איתו לא חסר לי. זאת האמת. אבא אדמקר לקח עליי חסות אבהית מוחלטת, גם כלכלית וגם בשאר המובנים, והייתה לי מעטפת שגוננה עליי. הרקע שלי רק ביגר אותי וגרם לי לרצות להגיע להישגים כבר בגיל צעיר מאוד. היום, כשאני אבא, אני חושב שניתוק בין אב לבנו הוא גרוע לשני הצדדים. אבל יותר מזה, הבנתי שאני צריך לדעת יותר מה בדיוק היה שם. הוא ניתק את הקשר, נכון, אבל בטח היו עליו לחצים. את כל זה אני רוצה להבין יותר".

אולי יעניין אותך גם
פתח את כל התגובות   הוסף תגובה
תגובות    
אמא שלו לא נישאה ליגאל רווח?  
שרונה 16:05 14/07/2017

התגרשה עוד פעם?
< שם משפחתו לרווח?

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
1
 
     אדמקר זה הודי (ל”ת)
 10:48 16/07/2017
 
     יש חסידות נוטריקון גנבים רמאים ורעים. (ל”ת)
 11:37 16/07/2017
 
     ושאר החרדיות. הרבה יותר מדות טובות ? בינינו........ (ל”ת)
 15:44 16/07/2017
 
     גור ג'דולים ר'חמנים ו'צדיקים (ל”ת)
כתי 16:27 16/07/2017
 
     גור ג'נבנים ו'ר'שעים (ל”ת)
 14:13 17/07/2017
 
     ממש ממש רבים לא יכלו לישון, מאחר ולא היו מודעים לדברי אדמקר. לא אדם ריק (ל”ת)
ש.א. 12:33 16/07/2017
 
     גור כנסו  
גערער לשעבר 14:29 17/07/2017

כת עם פגיעות וניתינת כדורים פסיכיאטרים לבחורים ,ושחיתות נוראית, זוכרים את הבית כנסת בערד ולא נשכח את אסתי ויינשטיין עה ויש עוד מאות סיפורים שמפחדים לפרסם , אני גם בן לחסיד גור ועברתי הרבה צרות על ידם ואני מודה ל-ד כל יום שהוציא אותי משם.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     גור כנסו  
גערער לשעבר 14:29 17/07/2017

כת עם פגיעות וניתינת כדורים פסיכיאטרים לבחורים ,ושחיתות נוראית, זוכרים את הבית כנסת בערד ולא נשכח את אסתי ויינשטיין עה ויש עוד מאות סיפורים שמפחדים לפרסם , אני גם בן לחסיד גור ועברתי הרבה צרות על ידם ואני מודה ל-ד כל יום שהוציא אותי משם.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
מסכן נבעך (ל”ת)
 16:17 14/07/2017
2
 
יקי  
מיכאל 16:19 14/07/2017
3
 
אם אחים ואחיות שלו יש לו קשר ?? (ל”ת)
 16:26 14/07/2017
4
 
אימו היא חוי אדמקר שהתחתנה עם יגאל רווח? (ל”ת)
 16:36 14/07/2017
5
 
גור = גוזזזז אחד גדולללל (ל”ת)
 16:51 14/07/2017
6
 
לא יעזור לך אדמקר  
אוביקטיבי 17:39 14/07/2017

אתה עדיין משתמט, כמו כל החרדים.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
7
 
הרבי מגור מנהיג הדור. חסידי גור הם ההצלה של עם ישראל. (ל”ת)
כתי 17:44 14/07/2017
8
 
     חשבתי שהלברנאץ יציל אותנו  
 12:00 16/07/2017

בכל אופן היה לו ממי ללמוד
תסכול של הבית ישראל ור' יואל מסטמר כל הקיצונות הזאת

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     אתה ממש גורי ולגורי אסור אנטרנט (ל”ת)
 02:52 17/07/2017
 
איפה אבא אדמקר היום? (ל”ת)
יאיר 17:44 14/07/2017
9
 
     איפוא המון אבא????...  
יאיא 23:58 16/07/2017

עם האישה המי-יודע-כ שלו. את הראשונה (וינברג) נטש תוך חטיפת ילדם בן השנה ללונדון, שם נולד, ואמו לא יכלה כלכלית להילחם עליו. את השנייה נטש אחרי שנולדה ילדה, ביניהם נישא רשמית לעוד 2-3 פרייריות, ולאחרונה, המטומ.... חוי שיליץ גם ילדה לו לפחות ילד אחד. היהודי עושה הרבה שמחות....

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
מה נהיה עם אנשים?  
שוין 17:45 14/07/2017

מעלים לפני כולם את היחסים עם הוריהם? לאן הגענו?
יש לו ענינים עם אבא שלו? שיסגרו את זה ב4 עיניים.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
10
 
     הוא מדבר על החסר גם  
חיים 14:58 25/08/2017

מה אסור לא להגיד שחסר שאבא שלו עזב אותו ? זה קשה

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
גור. גועל נפש. (ל”ת)
 17:46 14/07/2017
11
 
עדיף לחיות ולעשות מצוות מאשר להצטרף לקבוצה שתשתלט לך על החיים הטובים (ל”ת)
חיים פעם אחת  17:49 14/07/2017
12
 
אתה חזק  
עצוב 17:50 14/07/2017

שהצלחת לצאת מבור שניסו להכניס אותך.
הם חושבים שמה שיצא ממך מצדיק את ההתנתקות (כמו אופנהיימר וחבריו שכל פיגוע אומר להם שצריך לחבק יותר את הערבים) אבל מבחינתך רצו לגמור אותך וצמחת אז סבבה לך.
אב צריך להתנצל אך אחרי שזה יקרה תהיה גיבור על ותסלח לו.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
13
 
היא התחתנה שוב עם רווח יגאל (ל”ת)
 17:55 14/07/2017
14
 
הזדהות  
אבא 18:00 14/07/2017

מאוד התרגשתי לקרוא את דבריו אני מקווה שאותם אנשים ילדים צעירים ‫ ישכילו וידעו איך להתקרב ולחדש את הקשר בין או עם אמא או אבא

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
15
 
רחמים... (ל”ת)
 18:08 14/07/2017
16
 
ילד כאפות . הכתבות שלו רדודות באופן קבוע  
יוסי 18:10 14/07/2017

כל הכתבות שלו זה נגד החרדים ואיפה החרדים תמיד לא בסדר.
כתב רדוד מאוד
ע מבין את הסיבה. !!!

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
17
 
כת  
יוני 18:26 14/07/2017

גור היא כת לכל דבר ויש להוציאה מחוץ לחוק , בדומה לכת לב טהור .
יש שם טרור נגד החסידים , אלימות קשה , יועצים בגרוש המספקים דרך קבע תרופות נוגדי דכאון לאנשים בריאים לחלוטין , הפוחדים לצאת מהכת .

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
18
 
     אתה צודק, בגור לא נותנים לחיות חיי ניאוף  
נהוראי 21:11 15/07/2017

דווקא הסטייפלר נתן, למה הם הולכיםנ גדו

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     גור = בני שנואה (ל”ת)
 03:02 16/07/2017
 
     חיי ניאוף  
יוני 10:43 16/07/2017

בגור צמחו גדולי הנואפים , רק בסתר .
אל תתנשא , אף אחד לא מעודד ניאוף , ומצד שני כולם בשר ודם , כולל האדמורים והרבויייני .

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     טיפש קטן, איך אתה יודע מה קורה שם? גור ימשיכו להוביל עד ביאת המשיח בעז''ה (ל”ת)
יורי 04:39 16/07/2017
 
     קנאי קטן וזול (ל”ת)
 16:28 16/07/2017
 
אין לו ביטחון עצמי עם מה שעשה  
 18:55 14/07/2017

אם היה בטוח בעצמו לא היה צריך לפרסם ברבים כדי לקבל גיבוי.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
19
 
חסידות גור  
מוישלה 19:03 14/07/2017

הגיע הזמן שתפעלו נגד ניתוק של ילדים מאחד ההורים בגלל הסתה של הצד השני. יופי של מצווה

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
20
 
בהצלחה  
ישראל 21:40 15/07/2017

אתה תותח כתב מוצלח ומצליח שבעבר היה קצת מסכן

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
21
 
למה הפרזיט לא עשה צבא? (ל”ת)
שי 21:59 15/07/2017
22
 
יקי  
יגאל 22:40 15/07/2017

התבלבלתי, אז בעצם איך קוראים ליקי היום: קליין, אדמקר, או רווח ???

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
23
 
עכשיו יותר מובן למה אסתי ויינשטיין התאבדה  
גורי 23:49 15/07/2017
24
 
קצת נשמע עלוב שהוא לא רוצה קשר עם אביו "כבד את אביך דאורייתא'  
יוסי 01:29 16/07/2017

איך אתה מוותר על כזו מצווה גדולה ??? גם שאשא משוגע או לא נורמלי חייבים לכבד מסופר בגמרא על אמא של אחד מהגדולים ששפכה עליו מיים והוא היה מכבדה

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
25
 
     טיפש  
סמי 10:22 16/07/2017

אין חובה "לרדו אחרי אב חולה נפש שלא מעוניין שבנו יכבד אותו. מאחל לך שלא תעמוד במצב הזה לעולם.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
אתה צודק (ל”ת)
חיים 01:49 16/07/2017
26
 
לא יאומן איך יצא שפוי, הזוי לתת לילד בן תשע,להחליט  
לא נתפס 08:36 16/07/2017

שאם יהיה בקשר עם אמא לא יכירו בו. התקונעת של גור הפכו אותם מאכזריים לנשים לאכזריים לילדים קטנים שלא חטאו

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
27
 
עכשיו נפל לי האסימון  
קובי 09:29 16/07/2017

עכשיו מובן התיסכול, המרירות, נעבך
ר אבל למה לעמוד בפרונט?

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
28
 
אין דרך להתערב במה שקורא בגור...  
אריק 09:41 16/07/2017

אנשים מבחוץ לא יצליחו להבין את הקורא בתוך החסידות כי זה מאוד מורכב. השיקולים והמניעים של חסיד גור או בן אדם הנמצא בתוך כל מסגרת סגורה ועצמאית הם לא אותם שיקולים של כלל הציבור.
חושבים כי כל מה שקורה במסגרות כאלו קורא מתוך בחירה, אבל זה לא כך, המסגרות הללו דומות לסחף בלב ים שאין מי שיכול לעצור אותו רק הרבונו של עולם., שלמה המלך אמר בקהלת ושבתי אני, ואראה את-כל-העשו אשר נעשים, תחת השמש; והנה דמעת העשוקים, ואין להם מנחם, ומיד עושקיהם כוח, ואין להם מנחם. ואין לי ספק שהתכוון לזה...
ולגבי הסיפור של הכתב יקי , ברגע שתבין כי חסיד גור לא יכול להיות באמת עצמאי , לא שכלי , לא רגשי, ולא מעשי, כדי להיות אבא, אז תבין שאין כאן שאלה למה הפסיק את הקשר, כי קשר לא היה אף פעם מבחינתו. רק לפני שנים דיבר איתך וכיום הוא לא . וזהו.אבל קשר לא יכל להיות מעולם.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
29
 
יקי  
אבנר 10:21 16/07/2017

אני לא מכיר אותך, אבל אני מנסה להיכנס לנעליים שלך. לא אוכל לדון אותך כי לא עמדתי במקומך, אבל אני מניח שאם אבא שלי היה מתנהג אליי בצורה כזאת, ולא משנה כמה לחצים הופעלו עליו. הוא לא היה זוכה לראות אותי ואת ילדיי לעולם, וגם קדיש לא הייתי אומר עליו. כי זה לא אבא, זה המיץ של הזבל האנושי, אפילו חיות לא מתנהגות כך. אל תצטער ותנסה להתנתק מזה, זכית באבא אחר שנשמע שהוא אחלה בן אדם. בהצלחה.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
30
 
עצוב שאמא שלו זרקה את האבא המאמץ והשאירה אותך שוב ללא אב (ל”ת)
ד 10:54 16/07/2017
31
 
צומי  
 11:12 16/07/2017

אפשר לצאת מגור אבל אי אפשר להוציא את גור ממך, רק אגואיסט גוראי ינסה "לחדש את הקשר" ולעשות שלום עם אביו דרך העיתון,
עכשיו רק חסר שתתאבד כמו אסתי ויינשטין כדי "שישמ את גרסתך" שרלילת תקשורת עלובה, קבל את הפידבק, ואת מנת הצומי שבקשת גם ממני!

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
32
 
     ראוי לא להעלות תגובה כל כך קטנונית, של אדם שמנסה להשפיל!!! (ל”ת)
 00:02 17/07/2017
 
מכיר את הסיפור מקרוב  
זאב 11:21 16/07/2017

אבא קליין הוא איש ייקר מאוד!!! אדם עם לב חם שאוהב את בניו אין חולק!!
הי ממליץ לכתוב קצת יותר על הכת הגוראית השפלה והמנוולת (וכל הרשעה כרגע תאבד)
על אבא שלך שהוא באמת איש נחמד מאוד עדין ולא כוחני!!!מ שני תראה אתה את אבא שלך שנכנס כבר לחיים ושיודע מה הוא עושה מחר בבוקר ויש לו סדר יום משלו ,מה הוא מרגיש כשהכת הנוראה מאיימת עליו שאם ישמור קשר עם ילדיו הוא ינותק מהכל? לך תתחיל חיים חדשים פחדים איומים וכו'
< אתה רוצה להאריך ימים על פני האדמה
את אביך ואת אמך למען יאריכון ימיך מתוך בריאות וכו' דש לישראל המתוק והעיקר

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
33
 
כנסו.לא הבנתי  
משה 13:05 16/07/2017

יקי נשמה טובה
ל אמא שלו? התגרשה שוב והתחתנה עם יגאל רווח במרץ האחרון??

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
34
 
     הוא נושא הכתבה, לא אימו ולא סבתו ולא אחיו!!! (ל”ת)
מה החיטוטי שכבי האלה? 00:01 17/07/2017
 
יקי אדמקר אנחנו אוהבים אותך (ל”ת)
צ 15:17 16/07/2017
35
 
ישראל קליין שמר על קשר עם אבא? (ל”ת)
צ 15:18 16/07/2017
36
 
יקי חזק ואמץ. סיפור חיים מרגש. כל הכבוד על אומץ ועל עמוד השדרה החזק שיש לך! (ל”ת)
מיכאל 15:46 16/07/2017
37
 
יקי חזק מאד וכל הכבוד שלא פיחדת ועשית צעד קדימה (ל”ת)
איציק 16:30 16/07/2017
38
 
למגיני גור  
פולני 17:44 16/07/2017

אתם סבורים שהציבור סנילי? לא זוכרים את אסתי ויינשטיין? ולא מכבר גם את הזוג האוקראיני היא שעזבה את בעלה לטובת יועץ נישואין מגור?
אכן גור מתפקדת כארגון חשאי לכל דבר מלאה סחי ומאוס לצד מספר לא קטן של אברכים עובדי השם יקרים אבל הרוב הולך לאבדון תחת הנהגתו של ליצמן המפורסם בתמונות מלאות החיוכים עם אילת שקד ושרה נתניהו כמובן זה מותר אלו אינן נשותיו ועליהן לא חלות התקונעס הידועות לשמצה.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
39
 
     צודק , לצערי אני אישית חוויתי עוד כמה סיפורים, כנסו  
 14:23 17/07/2017

מלבד הפגיעות יש להם גם כוח מאד חזק המופעל עי שחיתות ,זוכרים את בית הכנסת בערד ולא נשכח את אסתי עה ויש עוד עמון סיפורים שמפחדים לפרסם

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
איך הצלחת להתנתק מגור.. המזל היה לצדך.. כל הכבוד על הראיון המרגש  (ל”ת)
יענקל 17:55 16/07/2017
40
 
משעמם  
 18:59 16/07/2017
41
 
יקי כנס ותהנה  
מוטי  20:44 16/07/2017

ליקי אני מכיר אותך טוב וגם את אביך שהיה הרבי האהוב עלי ביותר התפללנו יחד בשטיבל בעל הנס באשדוד
לגופו של ענין אני חושב שמה שחשבון הנפש שאתה עושה זה דבר חיובי אבל מאוד מורכב
ואני שואל לאן אתה חותר אתה רוצה קשר אם אביך?א&quo אז למה לתקשר איתו דרך גלי ההיתר ?אתה רוצה לדעת אם עשית טוב ?אז למה לשתף בזה את כל העולם ?
תכלס אתה מרגיש בעיה או ניתוק פנימי שהייתי רוצה לחזור לעבר?
הדהים אותי שתה עדין מאמין בדר החרדית זה באמת? או בשביל הכתבה ?
אני ח"ו לא מתכון לשאול ע"מ לקנטר אלא רוצה באמת להבין מה כונתך בפירסום הסיפור

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
42
 
אתה באמת מבולבל אם זו התגובה שלך לדברים שלא קשורים אליו, ולא באחריותו!!  
ליגאל המתדמה והמבולבל 23:31 16/07/2017

האפ אתה יכול לקחת אחריות על מעשיו של מישהו אחר???
א יודע מה יעלה בגורלך?
את חש ועף על עצמך. תנוח דעתך!!!

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
43
 
יקי, נכון זה קשה, לא היית עם אבא, בלי לדון אותך לרגע, ברצוני לומר לך  
באכפתיות ובאהבה 23:49 16/07/2017

אחרי שנים רבות של לימוד פסיכולוגיה גיליתי שהנפש של כל אחד מאיתנו כדי להיות שלימה ותקינה זקוקה לשני הורים. לא תמיד קל אחרי מה שהיה בעבר (לא מכירה לא אותך ולא את הרקע!) הדבר משפיע על הבריאות. בשביל בריאות הנפש ובריאות הגוף של כל אדם, --- לסלוח. קח את הספרים של לואיז היי: " גם אתה יכול לרפא את חייך" וכיו" ותגלה כמה משמעותית היא הסליחה הזו!!! בלי ספק שאתה טעון מאד על כל מה שעברת!!! אם לא במודע אז בתת מודע. אל תוותר החיים שלך חשובים מאד!!!
(לא על אף יהודי, להווי ידוע שהמחלה הקשה נקראת סר-טן, הרבה אנשים שלא הגיעו למחילה ונשאו הרבה קושי, כאב לב וטינה פיתחו אותה...) שווה לפתור את הפירוד וכל הכאב הכרוך בכך, מלבד ההבטחה האלוקית של למען יאריכון ימיך...
תיעזר במחשבה - בסימולציה של מה היה קורה אילו ביתך היתה חלילה וחס מתנתקת ממך יום אחד... לא צריך יותר מזה.
ייתן לך ה' הרבה כח שמחה והצלחה במשימה נשגבה זו!
אג אני מרקע זהה והיום אחרי שנים רבות מבינה עד כמה זה הכרחי!!!

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
44
 
ראיתם זוג לא מסתדר? תעשו הכל שלא יגיעו לגט. היה גט תעשו הכל שהילדים לא יסבלו!!!  
יהודים רחמנים בני רחמנים 00:00 17/07/2017

כי הסבל של הזוג שלא הסתדרו מסתיים (כל הגרושים/ות צוחקים או מתקוממים או שניהם ביחד. מי שלא היה שם לא מבין... ושלא תצטרכו להבין!!!) אך הסבל של הילדים לפעמים רק גדל. אם עד עכשיו הם התמודדו עם קושי מבפנים, מתח חרדה וכו'... עכשיו הסבל עלול לגדול כי הוא מבית ומחוץ- ובהרבה מזה תלוי בסביבה. אל תשכחו שילדים הם רק ילדים!!! תקלו עליהם בכל דרך אפשרית!!! אל תנדו ואל תשפילו ואל תדונו!!! יהודים רחמנים בני רחמנים!!! חוסו!!!

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
45
 
ראיתם זוג לא מסתדר? תעשו הכל שלא יגיעו לגט. היה גט תעשו הכל שהילדים לא יסבלו!!!  
יהודים רחמנים בני רחמנים 00:00 17/07/2017

כי הסבל של הזוג שלא הסתדרו מסתיים (כל הגרושים/ות צוחקים או מתקוממים או שניהם ביחד. מי שלא היה שם לא מבין... ושלא תצטרכו להבין!!!) אך הסבל של הילדים לפעמים רק גדל. אם עד עכשיו הם התמודדו עם קושי מבפנים, מתח חרדה וכו'... עכשיו הסבל עלול לגדול כי הוא מבית ומחוץ- ובהרבה מזה תלוי בסביבה. אל תשכחו שילדים הם רק ילדים!!! תקלו עליהם בכל דרך אפשרית!!! אל תנדו ואל תשפילו ואל תדונו!!! יהודים רחמנים בני רחמנים!!! חוסו!!!

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
46
 
?אבא של יקי, אתה שומע??? אולי אתה תעשה כמה פסיעות אליו ותקל מעליו??? לב של אבא!!! (ל”ת)
מבקשים בכל לב 00:08 17/07/2017
47
 
ליקי  
Unknown 15:32 17/07/2017

וואו אני שמח על דבר אחד מאוד - שנשארת קרוב לאבא שבשמים אף קבוצה או מנהגים לא ישנו את הקשר שלך עם ה' אבא אוהב אותך כמו שאתה ואתה חלק ממנו אל תחשוש וחייך לעולם הזה כי ה' אוהב אותך כל רגע!

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
48
 
אבא  
 19:31 17/07/2017

ה' אוהב את מי שמכבד את אביו

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
49
 
לכן הקמתי את עמותת " אבא אמא שלי "  
אהרן רוט 23:18 01/08/2017

החלק שהאבא עשר שנים לא מדבר עם בנו קרע אותי ו
ואני מבין לליבך ולא משנה למה וכמה ומי אשם
כנ יקי לפייסבוק אבאמא שלי .
אשמח לפגוש אותך, חושב שיש לי מה לדבר איתך בענין.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
50
 
קטנניות  
 17:01 03/08/2017

יקי זה היה תירוצים בשביל לעזוב את גור מה ששכתבת שלא חשבת שתתחתן דרך שידור זה מראה עד כמה שאתה מקולקל מיוסדר וחבל הפסדת חיי תורה אתה חושב שהחרדים יעשו צבא שכולם מודים שזה מקום לקיקיול וגם כתבת שהגירושין היום זה לא בעיה דברי הבל זה מראה עד כמה הדור רדוד אין כל גאווה ליהיות מודרני הגאווה היחידה היא ליהיות בן תורה אמיתי

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
51
 
ראיתי עם ילדיי את עמית של הילדים ויש שם ילד גורי שמיד היה נראה לי שזה יאקי אדמקר אז הסתכלתי בסוף הסרט וראיתי שרשום יאקי קליין אז חפשתי על אדמקר משהוא (ל”ת)
חיים 15:00 25/08/2017
52
 
יקי קח מוצץ ולך לישון, אני שמח לשמוע שאכלת כמה כאפות בחיים ך, מאחל לך עוד הרבה כאלה (ל”ת)
רוקי 07:35 18/09/2017
53
 
יקי אדמקר  
אשדודי 16:53 30/10/2017

שטויות והבלים! חד משמעית!!א אתה!! מאין צצת פתאום, איזו שטויות.
מאד קרצו לך החיים היפים עם אמא בלונדון אני זוכר איך השווצת לנו שאתה לומד אנגלית [נכון! היה או לא היה...] תיארת לנו בכיתה איך נראה הבית היפה באנגליה, וזהו זה הכל, זה כל מה שהניע אותך כילד בן 11 שצריך להכריע את עתידו, מנקודת מבטו.
אם טעיתי או שסתם יש לך מה להגיב לי, אשמח מאד אם תיצור איתי קשר במייל 1002090a@g

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
54
 
     נכון  
איש אחד 16:12 09/11/2017

נכון כל מילה פנינה גם אני הייתי איתך בכיתה ואני זוכר היטיב תקופה זו, כנראה שאני לא היחיד, לתשומת ליבך...

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו