close
הפוך לדף הבית גמ"ח קופונים
22.06.2018
 
לרשימת המאורסים המלאה >>
יעקב רבלין - דין וחשבון
אבי בלום - בית ספר לפוליטיקה
לכל המבזקים
חדשות אחרונות חדשות אחרונות

הזמר סוער: הילדים החרדים גרמו לי להתבייש

המוזיקאי גלעד פוטולסקי נטל הערב חלק בטקס מרגש לזכרם של חללים שנפלו, בהשתתפות המשפחות השכולות • אבל מה שגרם לו לדמוע לא היו הסיפורים על הנופלים, אלא ההתנהגות של כמה ילדים, חרדים - למרבה הבושה • מילים מהלב

93
הדפס
ילד חרדי. צילום אילוסטרציה: פלאש 90
ילד חרדי. צילום אילוסטרציה: פלאש 90

היום התביישתי. היום כאב לי הלב. היום הרגשתי שוב שמשהו כאן לא נכון.

במסגרת המקצוע שלי, אני פוגש אנשים מגוונים וקהלים שונים, ובכלל יהודים מכל הסוגים והצבעים, ובכל פעם מחדש אני מרגיש שכיהודים שומרי מצוות, יש עלינו עוד אחריות שלא כתובה במשנה ברורה.

אנחנו, אם נרצה וגם אם לא, משמשים כנציגים או שגרירים של הדת. של התורה. ובכלל של כל מה שנתפס כנכון, כאמת, וכהתנהגות ראויה. האחריות הזאת יושבת לנו על הכתפיים, במיוחד כשאנחנו מסתובבים בקרבת יהודים שאינם שומרי מצוות.

כל חובש כיפה, נחשב בעיניהם מינימום ל'רב'. והוא בכל רגע מייצג בשבילם את כל היהדות וכל היהודים. עד כאן הכל בסדר, פחות או יותר. אז למה התביישתי היום?

אחזור להתחלה. במסגרת מקצועי הוזמנתי לאירוע יום הזכרון. אירוע כואב ומרגש. אירוע שבו יושבים בקהל אנשים שלעולם לא מפסיקים לבכות. אנשים שאיבדו בן או אב אח או קרוב אחר. אנשים שכל חייהם אבלים. אנשים שאף אחד לא היה רוצה להתחלף איתם.

אירוע מרגש עד דמעות. אירוע שבו אנשים עולים לבמה ומדברים על הכאב התמידי שלהם, וסוחפים את כל הקהל בדמעות שלהם. אירוע שאי אפשר לשיר בו בלי לבכות. הקול רועד והדמעות זולגות, והשותפות ההדדית בצער ובכאב, נראית בצורה המוחשית ביותר.

אבל לא בגלל זה התביישתי. התביישתי כי בקרבת המקום הסתובבו ילדים משלנו. ילדים שנראים כמו הילדים שלי - ילדים עם כיפות ופיאות. ילדים ששופכים החוצה את כל מה שהם שומעים בבית וב'חיידר'.

אבל לא זו הבעיה. הבעיה שכנראה בתלמודי התורה שלנו עדיין לא הבינו שאנחנו חיים בארץ ישראל, ושכולנו באותה סירה. החיילים שלזכרם קיים היום הזה, הם אחים והורים ושכנים וחברים של כולנו, ושהיום הזה הוא יום כואב לכל יהודי, גם אם הוא מקבל דחיית שרות כי 'תורתו אומנותו'.

הילדים שגדלים תחת חינוך של תורה והכרת הטוב, היו צריכים להיות הראשונים שיעלו להגיד פרק תהילים על קברי הבחורים שנהרגו למענם. הם היו צריכים לשמוע מהמלמד בחיידר שהיום הזה הוא יום עצוב, יום כואב, יום של אחדות, יום של השתתפות בצער המשותף של כל יהודי שאיבד את שמחת חייו לנצח.

אך במקום זה עומדים ילדים וצועקים וצוחקים ולועגים. ואני מסתכל וליבי כואב. ואני שוקע במחשבות. אלה הילדים שלנו? זה החינוך שאנחנו בחרנו? כך אנחנו רוצים להעמיד את הדור הבא?

כשעברו שם כמה אנשים מבוגרים, אולי היו הם ההורים של אותם ילדים, והתנהגו בדיוק כמוהם. כבר לא יכלתי לעמוד בזה. מה קרה לנו? מה קרה לנו? איזו בושה! כואב הלב.

כשנגמר הטקס ישבתי לי באוטו בעיניים דומעות. ופתאום לא ידעתי ממה אני עצוב יותר. מהכאב והצער מכל הסיפורים ששמעתי בטקס, או אולי בכלל מהבושה.

אולי יעניין אותך גם
פתח את כל התגובות   הוסף תגובה
תגובות    
הבושה  
 00:16 18/04/2018

חבל ועצוב לשמוע שככה התנהגו הילדים זה רק מחלל שם שמיים ברבים

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
1
 
     חבל ועצוב שילדים צדיקים שמוחים נגד עבודה זרה ציונות זמר לבוש כחרדי מתבייש בהם  
שפוי 15:13 19/04/2018

עכשיו אני מבין מדוע גדולי ישראל אסרו בזמנו הופעות של זמרים

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
עמידה בצפירה = מנהג של גויים  
 00:20 18/04/2018
2
 
     עם הארץ! (ל”ת)
 07:49 18/04/2018
 
     עצם יום זיכרון מרוכז, הוא חוקות הגוי.  
רחמים 08:09 18/04/2018

על פי היהדות יום זיכרון, זה יום שנפטר - נהרג - נרצח.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     שריפת פחי אשפה , זריקת אבנים = מנהג של גויים!!!!!  
צבוע ושקרן.. 08:12 18/04/2018

לכו לגור באום אל פאחם . מתאים לכם שם...
לפגוע במשפחה כואבת?????

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     זה סיפרי סבתא שסיפרו לך  
דייב 08:34 18/04/2018

ישראל המדינה היחידה בעולם שיש בה צפירה

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     מה הקשררררררר  
מ 09:08 18/04/2018

על מה הוא דיבר ומה אתה מגיב.....< של הילדים זוועה

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     גם לעלות במעלית, ולדבר בנימוס מנהג גוים. (ל”ת)
 09:27 18/04/2018
 
     אח יקר, כנראה שאם ישראלים כה רבים נוהגים כך כבר 70 שנה זה מנהג של גויים יותר מאשר ללבוש חליפות שחורות כפי שנהגו גויים רבים באירופה במאה הקודמת.  
מישו 10:03 18/04/2018

אח יקר, כנראה שאם ישראלים כה רבים נוהגים כך כבר 70 שנה זה מנהג של גויים יותר מאשר ללבוש חליפות שחורות כפי שנהגו גויים רבים באירופה במאה הקודמת.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     הוא לא דיבר על הצפירה. הוא דיבר על הלעג למשפחות החללים  
יוסף 10:11 18/04/2018

בלעדיהם לא היית יכול ללמוד תורה ולחיות בארץ הזאת!

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     חוקות הגויים  
אסתר 12:50 18/04/2018

גם השטריימל והלבוש החרדי הם חיקוי של לבוש הגויים. מה הייתם עושים בלי המדינה? מינימום של הטוב אין לכם .בושה וחרפה

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
אני רוצה להבין על מי בדיוק הם צחקו לעגו וצעקו?  
 00:25 18/04/2018

האם הם רק התנהגו כמו ילדים נורמליים שצועקים וצוחקים ולועגים או שזה היה מכוון למישהו ?

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
3
 
ואם היה שם כמה חילוניים גם היית עושה חשבון נפש יש הרבה מוזרים בכל מקום מתוך מליון חרדים יש כמה מאות כאלה וכי אין שמאלנים וכד' די סטיגמה על כולם בכללות (ל”ת)
 00:27 18/04/2018
4
 
     מאות? לצערנו אולי שליש מילדי ב''ב מתנהגים כך. אהבת ישראל אין בעיניים שלהם. החינוך שלכם דפקט אחד גדול (ל”ת)
 04:50 18/04/2018
 
     מה ההיתממות הזו? (ל”ת)
מוטי 09:08 18/04/2018
 
יש בעיה מובנית ביום הזיכרון חילול יום הזיכרון נתפס כחוסר אכפתיות לחללים למרות שכחרדים אנחנו מכבדים את הנופלים אבל לא מקבלים את החלטת המדינה לעשות זאת  
 00:29 18/04/2018

הבעיה שלי היום הוא שאני חושב שהציונים כבשו את עם ישראל ואת שם העם ולחוקי המדינה אין תוקף ולכן גם לתאריך הזה אין תוקף ואת החללים נזכור בזמנים אחרים אולי אפילו בתשעה באב

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
5
 
     זה שאתה רוצה "לזכור" בזמנים אחרים לא מתיר לבזות את הזוכרים ביום זה (ל”ת)
 09:20 18/04/2018
 
     בסדר, אל תקבל את היום אבל למה ללעוג?  (ל”ת)
אברהם 10:11 18/04/2018
 
     עושה שבת לעצמו ויום זכרון לעצמו (ל”ת)
ירושלמי 14:53 18/04/2018
 
בושה וחרפה  
גועל נפש 00:30 18/04/2018

מי בכלל אמר או הזמין אותם לטקס.עדיף שישבו בבית או בכולל וילמדו תורה.צריך להדריך את הרבנים שיסברו להם מה מעלתו של היום הזה

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
6
 
אתם אנשי סדום  
יצחק 00:34 18/04/2018

רעים לשמים ולבריות.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
7
 
חילול השם הוא עוון גדול ולא מספיק מדברים על זה במוסדות (ל”ת)
 00:43 18/04/2018
8
 
צודק. (ל”ת)
ד. 00:45 18/04/2018
9
 
מדוע היו צריכים לשמוע שהיום הזה הוא יום עצוב ?  
 00:45 18/04/2018

אולי מחר עצוב והיום שמח. מי שבא לו שיבכה מחר ומי שבא לו שיבכה היום.
הוועדה לטקסים וסמלים תקבע גם לכותב המאמר מתי לשמור שבת...
מנהגי אומות העולם לא מתאים לעם היהודי המאמין בהישארות הנפש,
יודעים טוב טוב כיצד להתייחס לנפטרים הרבה מלפני שנולדו חברי הוועדה הנ"ל.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
10
 
     אתה רואה יהודי בוכה וכואב לו אז אתה שואל אותו למה אתה בוכה עכשו אולי מחר? למה לידי? אתה יהודי? תבדק נראה לי שלא (ל”ת)
 04:55 18/04/2018
 
     כשקרוב לך חלילה יפגע על הגנת המולדת נראה אותך כותב את ההבלים האלו (ל”ת)
יעקב 07:00 18/04/2018
 
     זה לא אומר שצריך לזלזל  
 08:00 18/04/2018

אם אתה מאמין ככה והם מאמינים אחרת זה לא אומר שאפשר לצחוק ולזלזל צריך להבין שזה יום רגיש .

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     טענו בחיטין והודה לו בשעורים  
מושי 09:36 18/04/2018

א. אם כל הנ"ל נכון, למה גם לשבת שבעה?
דרך ארץ קדמה לתורה. אף אחד לא מכריח את הילדים הללו להיות עצובים, אבל כשמישהו לידך עצוב (מסיבה מאד מאד טובה וראויה) אתה לא עושה ממנו צחוק. לא רוצה להשתתף? לך הצידה והמשך בשגרת יומך.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     בכל מקרה לצחוק להרעיש וללגלג זה לא לעניין. האם קירוב לבבות ואחדות העם זה לא מהתורה? (ל”ת)
טובי 09:41 18/04/2018
 
     היום הזה הוא יום עצוב ולו בגלל העובדה שהמון יהודים עצובים ביום הזה  
יהודי 11:37 18/04/2018

הם עצובים כי הם מציינים ונזכרים בחיילים ואנשי כוחות הביטחון שנהרגו למען הגנת עם ישראל בארץ ובחו" ובקרובים שלהם שנהרגו בפיגועים.< להחליט שלא בא לך להיות עצוב ביום הזה, אבל לפחות משום והלכת בדרכיו " עימו אנוכי בצרה" ראוי להשתתף בצערם הבלתי נתפס של ה מצטערים.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     יום עצוב  
חבר 13:15 18/04/2018

אכן כן, זה יום עצוב מאד בו מזכירים יהודיםצטוב שמסרו נפדם על קידוש ה', ואנחנו לא אנשים חרדים שכל אחד עושה מה שבא לו, אתה טועה ומטעה, ודעותיך פסולות! וכמו חברי הכנסת החרדים שעושים קידוש ה' ומשתתפים בטכבים ואפילו מביאים זרים, אעפ שזה לא מנהג יהודי שרשי, אבל כדי להראות השתתפות באמונתם של אלו שמאמינים שהזר עושה נחת רוח לנפטר, מעבירים על מידותיהם ומשתתפים! כל הכבוד להם! ובוז לאלו שעושים פרובוקציות ביום כזה נגד המדינה ששלחה את בניה להגן על עמישראל והם מסרו נפשם בגבורה כדי להגן על האנטי ציונים הרדודים והטפשים... הבלתי ראויים גורמים לאנטישמיות ושנאת ישראל בכל העולם

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
ואני מתבייש שאתה עדיין לא מבין  
 01:10 18/04/2018

מיד בקופת המדינה
היו החזון איש והרב מבריסק
מהיחי שהבינו שהמדינה לא שלנו...... לנו להשתתף בחגותיהם בפרשיות ילדי טהרן וסימן ועוד והעברת היהודים על דתם
א אפסיות המדינה ואת הרשעות שהם עושים נגד הדת
< עד היום ההדגשה על זה בחריפות
ו גם ימי הזיכרון הם אינם שייכים ליהדות כלל
וכ החזון איש לחם גם זה

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
11
 
כל מילה  
אהרון 01:17 18/04/2018

אחי כל מילה שלך זהב גם אני חרדי ב"ה ומאוד מזדהה עם מה שכתבת מי יתן ואותם ילדים ומבוגרים כאחד ילמדו לכבד אחד את השני גם אם ההשקפות לא תמיד זהות שהרי כולנו בני איש אחד אנחנו ונפש אחת ממש כדיברי הזוהר הקדוש וערבים זה לזה ואלו שלא התנסו בזה שהקדוש ברוך הוא יעזור הלאה שלא יתנסו ואלה שהתנסו שהקב" ינחם אותם מיגונם בקרוב ממש ויביא לנו משיח צדקנו ובאהבת ישראל כפשוטו ממש יבוא הגואל אמן ואמן

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
12
 
מה גרמו הפושטקים החילונים לנפשו העדינה?  
 01:25 18/04/2018

אה, להם יסולח
שוליים

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
13
 
דבר אתנו כשהם החילונים יכבדו את ימי הזכרון של היהודים. כל עוד הם בכוונה תחילה רומסים כל זיק יהודי, לא פלא ששונאים אותם. (ל”ת)
מחשבה שניה 01:31 18/04/2018
14
 
אוי וויי כשדורכים על התורה ומחללים שבת בריש חוצות לא כואב לך מחללים את הכי יקר של העם היהודי  (ל”ת)
דוד 01:31 18/04/2018
15
 
הרבה מידי מלל ורגש.. תכתבו תכלעס.. הילדים צחקו ובזו? מגיע להם מכות.. היו עצובים מגיע להם פרסים.  
 01:34 18/04/2018

בשורה וחצי אפשר לתמצת את הכאב לב וראש ובטן של כותב הפוסט

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
16
 
תודה!!!! מזדהה (ל”ת)
יאיר 02:21 18/04/2018
17
 
מנסה להתייפייף בעיני החילונים  (ל”ת)
יהודי 03:21 18/04/2018
18
 
בטקס של רפורמים או של נוצרים היית משתתף?!  
מתפלא עליך מר פוטולסקי 03:43 18/04/2018

מה ההבדל בין טקס חילוני שכולו כפירה וכוחי ועוצם ידי לבין טקס נוצרי, הרי ברור לך שהצבא הוא חילוני והאלופים שם בקריה לא מאמינים בהשם אלא רק בכוחם אז איך אפשר לסייע להם?!

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
19
 
באמת כואב ומבייש עד דמעות...!!! (ל”ת)
יעקב יצחק 03:59 18/04/2018
20
 
יש עוד דברים  
נו נו 05:30 18/04/2018

אז הנה עוד כמה דברים לבכות עליהם:
פוגע בציפור הנפש היהודית. בציפור הנפש היהודית.אז אמור יקירי,

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
21
 
מדוע תכבד גויים יותר מיהודים?  
ירושלמי 05:59 18/04/2018

נניח לרגע שאתה חי בגולה. לידך טקס הזכרון לחללי המדינה הגויית שבה אתה חי. האם היית מרשה לילדים חרדים לימוד ולהלעיג על החללים של אותה מדינה? בוודאי שלא מפחד שיבולע להם ולקהילה היהודית.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
22
 
ילדים מתוקים  
מרים 06:13 18/04/2018

בזכות ילדי ישראל שלא חטאו אנו חיים ולא מטכסים כאלו או אחרים כשילדים לומדים ומתפללים הם הגרנט שאנו נחיה בעזרת השם

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
23
 
צודק -והילדים הם באו כי ידעו שיש טקס וכן באו לגחך  
שני 06:25 18/04/2018

הם עדין לא הגיעו לגיל של הבנת אובדן. ולמדו בחידר שחילים זה פריי (פורקי עול). ושרים שירים של בוז כלפיהם. ולכן הטקס נראה מגוחך ומחולל. איך מעיזים ה"גוי האלה להגיד פסוקים קדושים ששייכים רק לחרדים כמוהם.... וכיוצ"

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
24
 
עמידה בצפירה דקה ללא לשון הררע  
עמי 07:04 18/04/2018

איזה נחת בשמיים כל המדינה ללא לשון הרע

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
25
 
איזה עצוב  
טליה 08:09 18/04/2018

צודק בכל מילה.
זכרם ברוך

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
26
 
עיין יומא פד  
חילול ה' 08:15 18/04/2018

וכל שאין מעשיו נאים ,ואין דיבורו בנחת עם הבריות , מה הבריות אומרות עליו,,
אוי לרבו שלימדו תורה אוי לאביו שלימדו תורה , הרי זה מחלל ה'!!
ל הבנתי , מה המצווה לפגוע במשפחות כואבות???? שלא רוצה לעמוד שלא יהיה ברחוב בדיוק בדקה הזו!!

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
27
 
אגב חוקות הגויים..  
סיקריק זה לא יהודי 08:17 18/04/2018

לשרוף פחי אשפה , לזרוק אבנים, לחסום צמתים, להרביץ לשוטרים, לבזות רבנים , זה בדיוק חוקות הגויים [בדקו באום אל פאחם] לזה אין לסיקרקים בעיה להידמות לגויים??

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
28
 
     סיקריק זה לא יהודי  
 14:43 18/04/2018

ממש כואב לך שאתה חרדי

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
הצפירה  
 08:17 18/04/2018

הבנות שלי לומדות בסמינר
באחת הכצתות המחנכת הצשיכה לאכול בזמן הצפירה
א הדוגמה האישית
לעזאזאל תפסיקי לאכול ושבי בשקט
ו עם הכאב והשכול.
בזמן הצפירה.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
29
 
הבושה היא שאחד כמוך מטיף מוסר וציונות זולה לנו אין שום קשר  
משה 08:30 18/04/2018

לפסטיבל המוות הציוני הזה ולזיכרון בסיגנון הכנסיות הנוצריות
כשהם יסגרו את החנויות בט׳ באב ויפסיקו למכור חמץ בפסח ולא יחללו שבת ברשות הרבים אז אני אולי יכבד אותם ולא ילעג להם ברשות הרבים

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
30
 
גם הדלקת נרות, גם חגיגות אביב ... אז מה ?  
נדב 08:43 18/04/2018

כל מנהגי ישראל התחילו בצורה כזו או אחרת במנהגי סביבתם של אבותינו.< לתרוצים העלובים האלה, הלא יהודיים האלה - תכיר בטוב ותכבד את אלו שנפלו כדי שאתה תחייה, ודי, פשוט די להרבות מחלוקות ושנאה בישראל !!!

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
31
 
מדויק. קבל את האמת ממי שאמרה. מקווה שהם יחידים (ל”ת)
אני 08:45 18/04/2018
32
 
לא הבנת  
מבין 09:06 18/04/2018

בס"ד< לא קבעה שההורים האלה צריכים לבכות עכשיו, הבכי הוא אישי ועל זה צחקו ולעגו. לא הכל זה ציונות ופוליטיקה, הרבה זה אנושיות שלא היתה כאן. מחנכים לכבוד האדם בדקה ואז שנים מסבירים מי הם האנשים שאינם בני אדם. 'לעולם יהא אדם'! גם אינך מקבל את הטכס והטוהר, אל תראה זאת לעיני כלישראל - שכן זה סוף התורה. אגב הרב שלמה זלמן אוירבך זצ"ל אמר למי שביקש לטוס לחו"ל לקברי צדיקים, שיש קברי צדיקים גדולים מספר דקות נסיעה בלבד, סע להר הרצל!
מכבדי אכבד ובוזי יקלו

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
33
 
שיעשו כל יום צפירה כנסו  
חיה 09:09 18/04/2018

הלוואי שכל יום יעשו צפירה,ככה שתי דקות ללא עבירות,ללא לשון הרע ללא, שודים, ללא ליצנות,ללא פריצות,ללא תאונות,סוף סוף החילונים עושים משהו מועיל.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
34
 
מה בדיוק חרדי בילדים שמובלים לטקסים הזויים שבדו מלבם הציונים?  
דוטרטה 09:16 18/04/2018

גם מי שמשתתף במיסת הקריסמאס בכנסיה הוא חרדי?
הם חרדים בדיוק כמו הזמריר שכתב את המאמר הנבוב הלז. ומתנהגים בהתאם להוויתם השבאבניקית

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
35
 
גלעד, מה הקשר בין צחוק של ילדים לכל זה  
 09:24 18/04/2018

כל החילונים שחקנים. חצי יום עצוב ובערב - מסיבות. וכל היום שירים נשמעים כרגיל.
ו שאבל לא שומע מוזיקה, גם לא מי שעצוב.
איבדת פרופורציות לחיים שלא נדע
וא בתור חרדי עוד כותב את השטויות הללו בקול רם. תתבייש, אני מתביישת ממך.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
36
 
מי אמר שהיה חילול השם? חוץ מזה, כשחרדי זז, ישר החילוני מתרגם את זה כחילול השם אז בואו לא נחיה (ל”ת)
 09:27 18/04/2018
37
 
ולהתכתב בוואטספ ולצחוק ולהעלות תמונות תוך כדי .. הכל בסדר. רק לא להראות פנים מחייכות, אה. שטויות (ל”ת)
 09:27 18/04/2018
38
 
אבל לקבל כסף מהמדינה זה בסדר? כפוי טובה שכמותך, תתבייש (ל”ת)
 09:44 18/04/2018
39
 
מסכימה עם כל מילה. לצערי הדור אין טאקט ואין טיפה של ערכים. כבוד לאחר. הבנה הכלה אבל לגנוב במצפון שקט מותר לבצע מעשים צגונים ולהעליל עין כי..... מותר ל (ל”ת)
 09:51 18/04/2018
40
 
להפסיק לממן אותם ואז אולי יתחילו להעריך את המדינה  
רוני 10:29 18/04/2018

בושה. לא יודעים להעריך את אותם אנשים שהקריבו את חייהם למען אותם אנשים שהיום חיים פה.
המ חייבת להפסיק לממן את אותם מוסדות חינוך שמחנכות את אותם ילדים ככה לשנוא את המדינה בה הם חיים.
!

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
41
 
אם מתגייסים היו חושבים ומתנהגים אחרת (ל”ת)
דוד ס"ט 11:30 18/04/2018
42
 
אתה רציני?  
המום 11:31 18/04/2018

לדעתך זה לגיטימי לבוא לאירוע של אנשים אבלים והורים שכולים וללעוג להם רק כי האירוע נקבע ע"י המדינה?

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
43
 
לא היית בצער לא מהטקס העצוב ולא מהבושה אלא  
נחמן מאומן 12:10 18/04/2018

מההתפכחות המאוחרת שלך מהתעמולה של הדת החרדית החדשה שאנחנו מכירים היום. אתה לא לבד. אלפי חרדים קולטים את זה יחד איתך באיחור רב כשהאופציות שלהם לשינוי כבר כמעט חסרות סיכוי.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
44
 
לא דמעת ובכית על חילול הר הבית כשהערבים עושים שם מנגלים ומשחקים כדורגל? רק שואלת! (ל”ת)
ד 12:32 18/04/2018
45
 
צודק בהחלט, וחבל שחילול השם ניהיה דבר נורמלי בציבור שלנו ברגע שזה מגיע  
אפי 12:51 18/04/2018
46
 
מחיאת כפיים זה מנהג הגויים  
בר 12:58 18/04/2018

כל מעשה שאין לו קשר ליידישקייט הוא לא מנהג ולא גויים.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
47
 
איפה זה מנהג של גויים ? איפה יש גויים שעומדים בצפירה ?  
מתבייש בכם 13:16 18/04/2018

לפני שכותבים שטויות כדאי לחשוב עליהם.
כן, זה לא כתוב בתורה ולא במשנה אבל תלמד את מגילת אסתר תראה שגם מרדכי היה רצוי לרוב אחיו - גם שם היו סיקריקים וכאלה ממקנאים בהם והיום הם נעלמו ...
אז אם אתה לא רוצה שדור העתיד שלך יעלם מעם ישראל ....
ד אגב - לכתוב שטויות באינטרנט זה כן מנהג מובהק של גויים - אז איזה מנהג אתה מאמץ ומה אתה דוחה ???????

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
48
 
ילדים חרדים?  
יהודי 13:24 18/04/2018

ילגים שהוריהםתומ לא ידעו איך לחנכם , זה עצוב וכואב, אבל יש בעיה שישנן כל כך הרבה דעות ויש בלבול בימים אלו והנוער הצעיר אינו יודע מה טוב ומה ראוי לעשות ואינם מודעים לכך שיש לכבד את אלו שהטכסים עבורם זה משהו קדוש! אנו מנציחים את זכרם באמירת פרקי תהילים ולימוד משניות והם דמים זרים וצופרים... נו נו, צריך לכבד כל אדם שפוי ביום צערו כפי שאנו רוצים שלא יזלזלו בנו ובמנהגנו! היו צריכם לעשות אסיפה של כל מנהיגי העם גדולי ישראל ראשי ישיבות ורבנים ולתת הנחיה ברורה איך מקדשים שם שמים, מה להסביר לנוער והעיקר ללמוד את גודל העוון של שנאת יהודים וחילול ה' והלוואי ונזכה לקדש שם שמים כראוי וכיאה לבני עמינו ובזכות קידוש ה' יבוא משיח צדקנו במהרה ותבוא גאולתנו השלמה

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
49
 
מהשמים מסתכלים עליכם  
מלמד 14:10 18/04/2018

ורואים איך אתם מתנהגים כלפי יהודי אחר

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
50
 
לזמר הנסער -  
 14:13 18/04/2018

אולי כבודו ילך לקרוא כמה פרקי תהילים בחדר סגור, ושמא יתעורר ליבו לשוב בתשובה שלמה...שעל חילול השם והחטאים הרבים אין כפרה ואתם תמשיכו לשבת בכיף וביחד עם כל רעיכם החילוניים בגיהנום לנצח נצחים... ואנחנו כבר לצערנו לא נסערים יותר לראות עוד זמרים מחטיאי הרבים, שמעיזים בגלוי ובראש חוצות לדבר בשם "נציג התורה" ואז לשלוח את כולנו לגיהנום אתכם ולהשתתף ב"איר שלא כתובים בתורה!.... מתרבות הגויים שאתם בעצמכם יונקים ממנה ותלויים בה, ובזכותה מרשים לעצמכם לדבר ולכתוב "ביקו על הבית שבעצמכם הפקרתם מהרגע שבחרתם "להשפ ולקרב" הסוגים והמינים בדרכם הנלוזה שהיא כולה בעבור עצמכם!(כמה שלמו לכם כדי להגיע לזמר שם?...) ואותי אישית מעניין לדעת אם כבודו כיוון בשירתו גם עבור תלמידי רבי עקיבא?... נו, שויין, התרגלנו, בעוונותינו הרבים.....

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
51
 
הבושה  
 14:21 18/04/2018

אחד הסימפטומים הבולטים והשכיחים ביותר בקרב פורקי עול, שונאי השם ועוזבי התורה.....

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
52
 
אם אלו התגובות אל תצפה ליותר מדי .הזדעזעתי  
מיכל 15:02 18/04/2018

אין שום קשר למדינה לטכס לתאריך ולשטויות ששפכו כאן. מדובר על ציבור יהודי שהתאסף כדי להתאבל יחד על יקיריהם שנרצחו. אם הגעתם לכזו אטימות של חוסר יכולת לשתוק ולכאוב ולו מעט את כאבו של היהודי האחר אז אין בכם אמונה ואין בכם אהבת ישראל. ריקים ופוחזים זה מה שאתם.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
53
 
בושה  
יוסי 15:23 18/04/2018

לצערנו החרדים יודעים רק רכילות והרבה מלחמות פנים.אם כי היה טקס לחלוקת כסף גם ההורים היו מוצאים היתר לעמידה דום גם 10 דקות.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
54
 
צודק (ל”ת)
קנאי 15:48 18/04/2018
55
 
שקר (ל”ת)
ארי 15:50 18/04/2018
56
 
החזו"א היה מזדעזע מהשחתת המידות בזלזול בכאב של יהודי גם אם הוא טועה בארחות חייו או ב'השקופה' (ל”ת)
דניאל 15:53 18/04/2018
57
 
כך גם סבר הבריסקר רב וכן הגראי"ל שטיינמן (ל”ת)
חיים 15:56 18/04/2018
58
 
האמא שבוכה לא באה לרומם את המדינה אלא לבכות על בנה. זה יכול גם להיות אחד שנרצח בפיגוע [אולי בקו 2]. (ל”ת)
אלי 15:59 18/04/2018
59
 
בבוקר תענית אסתר ובערב פורים (ל”ת)
יהודי 16:01 18/04/2018
60
 
זלזול ברגשות הזולת  
 00:26 19/04/2018

בחברה החרדית יש הרבה זלזול במי שלא נוהג כמותם בלי קשר ליום הזכרון, נכון שיש גמ"חי וחסד אבל מצוות בין אדם לחברו וכבוד הזולת צריכות תיקון גדול ותפסיקו לטמון את הראש בחול ולהכחישצרי תיקון גדול

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
61
 
הרב שלמה זלמן אוירבך אמר שבהר הרצל קבורים הכי הרבה צדיקים  
יהודי 04:54 19/04/2018

ידוע הסיפור ,על יהודי שפנה לרב שלמה זלמן אויירבך ואמר לו , שהוא רוצה ליסוע לחו"ל להשתטח על קברי צדיקים.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
62
 
ימי ספירת העומר, הם ימי זיכרון מרוכזים לזכר תלמידיו של רבי עקיבא (ל”ת)
שונא טיפשים 04:55 19/04/2018
63
 
לא הייתי עושה חשבון נפש , כי הם לא הקהילה שלי. אבל הייתי כועס ומגנה אותם (ל”ת)
יהודי 04:57 19/04/2018
64
 
אנחנו העם היחיד בעולם שעושה יום זיכרון לנופליו והיחידים שעומדים בצפירה  
בור ועם הארץ 05:01 19/04/2018

אבל כל כך שוטפים לכם את השכל, שאתם לא מנסים לשאול איזה גויים אנחנו מחקים?

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
65
 
שה"מחנכים" וה"מלמדים" ייזהרו! אין הקפה בחילול ה'! (ל”ת)
 09:07 19/04/2018
66
 
כל הדיון הזה בושה חרדים גויים לכו לכל הרוחות יבוא יום ונפרע מעזות המצח  
יגאל 13:34 22/04/2018

שלכם , "וַיִ יְשֻׁרוּן וַיִּבְעָט שָׁמַנְתָּ עָבִיתָ כָּשִׂיתָ& לא לעד נסבול את החוצפה שלכם.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
67
 
אם לא היית הולך לא היה לך בושות הכל מתחיל כשאתם מתחילים להתערבב איתם ואז הדעה שלכם משתבשת ואתם מעיזים לדבר נגד הילדים החרדים בשבסה''כ משמיעים את האמת. (ל”ת)
 10:01 26/04/2018
68
 
לדעתי האתר בחדרי חרדים הנכבד צריך לפרסם כל יום כאלו פוסטים ומאמרים כיוון שזה מחייה את התגובות המשמימות בדרך כלל  
אדם שנוחכ בוויכוח 13:24 27/04/2018

וגורם להמון קירוב בין אחים. הביטו וראו כולכם!!!!

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
69
 
זה לא אהבת ישראל מה שהולך פה  
יהודיה 23:21 10/05/2018

בחב"ד מסבירים בעדינות שלעמוד בצפירה זה לא מועיל נשמה ואם רוצים להועיל לה צריכים לומר פרקי תהילים או משניות אבל חס וחלילה לא לזלזל באף יהודי! גם אם הוא לא מתנהג כמו שהיינו רוצים! הרבי מליובאוויט אומר הכי ללכת בדרכי נועם ויחד עם זה לא לוותר על הלכה וזה אפשרי! הרי אנחנו לא רוצים להוסיף שנאת חינם שבגללה נחרב בית המקדש.
כּ אָנוּ בָּאִים לְשַׁדֵּל אֶת הַזּוּלַת לְהִתְקָרֵ לְתוֹרַת הַשֵּׁם וַעֲבוֹדָת אֶפְשָׁר לָלֶכֶת בַּגִּישָׁ שֶׁל וִכּוּחִים הִּתְנָצְח וְמִלְחָמָ עִם הַזּוּלַת. דֶּרֶךְ זוֹ אֵינָהּ יְעִילָה, שֶׁכֵּן הִיא יוֹצֶרֶת הִתְנַגְּד אֵצֶל הַזּוּלַת. לְעֻמַּת זֹאת כַּאֲשֶׁר בָּאִים לַזּוּלַת וּמְשׂוֹחֲ אִתּוֹ בְּקֵרוּב וּבְרָכּוּ בְּדַרְכֵי נֹעַם וּבְדַרְכֵ שָׁלוֹם – יֵשׁ הַצְלָחָה רַבָּה יוֹתֵר, וְגַם הַפְּעֻלָּ פְּנִימִית יוֹתֵר וְיֵשׁ לָהּ קִיּוּם. (תורת השליחות – הרבי מליובאוויט

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
70