close
הפוך לדף הבית גמ"ח קופונים
 
לרשימת המאורסים המלאה >>
יעקב רבלין - דין וחשבון
אבי בלום - בית ספר לפוליטיקה
לכל המבזקים
חדשות אחרונות חדשות אחרונות

מי שמך, בור מתנשא // אלי אדלר בטור זועם

כמה רשעות וכמה טיפשות יכולים להיות לאדם המשמש כעורך ולכל חבריו לדעה ולכתיבה, שבמשך עשרות שנים רק תוקפים, מגנים, משמיצים, מנדים ומרחיקים את כל מי שלצָרוּת דעתם לא מכפיף עצמו אליהם ולא שותף לדעתם, או לא מנהל את חייו בדיוק בדיוק כפי שהם רואים לנכון? // אלי אדלר בטור זועם במיוחד

59
הדפס
אלי אדלר. צילום: יחצ
אלי אדלר. צילום: יחצ

לפני מספר שנים הקים הרב דוד לייבל, שהוא גם ראש ישיבה, גם ראש כוללי "ר' עקיבא אייגר" וגם איש עסקים מצליח, רשת של כוללי ערב, הפרוסים בכל הארץ. כוללים אלו (ששמם היה "כוללי ר' שלמה אייגר", ע"ש בנו של רבי עקיבא אייגר שהיה מתמיד עצום וגדול בתורה למרות היותו סוחר עשיר), יועדו לחרדים בוגרי ישיבות וכוללים העובדים במשך היום ורצו מאד ללמוד גמרא בעיון לאחר שעות העבודה. לפני כשנתיים החליט הרב לייבל לשנות את שם הכוללים ל"אחוות תורה" ולהגביר מאמצים, כספיים ואחרים, ע"מ להגדיל את מספר הלומדים. ואכן, השקעה זו ומאמצים אלו עלו יפה ומספר הלומדים גדל מאד.

לפני כשבועיים נערך ערב הוקרה חגיגי בבנייני האומה לכ-2500 אנשים הלומדים תורה יום יום במסגרת זו. בערב זה השתתפו, לבד מאותם 2500 לומדים ובני משפחותיהם, גם שורה ארוכה של רבנים גדולי תורה (וגם כמה פוליטיקאים ועסקנים חרדים המייצגים את המפלגות החרדיות), שבאו להוקיר, לשבח, לתמוך, לחזק ולעודד את אותם הקובעים עיתים לתורה דבר יום ביומו.

ערב הוקרה זה זכה לשבחים רבים, הן לרב לייבל על מעשיו ומאמציו הכבירים (הממומנים כולם מכספו הפרטי) והן, ובמיוחד, לאותם לומדי תורה המקדישים שעות ללימוד תורה בעיון למרות היותם לאחר יום עבודה מעייף ומתיש. יצויין שהפרסום הרב לו זכה הערב הביא לכך שלשורות הלומדים התווספו לומדים חדשים שעד כה כנראה לא נחשפו ליוזמה.

לכאורה מה יותר יפה ומה יותר טוב מחיבור אנשים ללימוד תורה? ועוד מתוך אהבה ואחווה של כל שבטי ישראל? אבל, ידוע מספרי הקדמונים, כי לכל דבר טוב ומשובח יש את המקטרג מהסיטרא אחרא שיקטרג נגדו ויחפש במיקרוסקופ רב עוצמה את הרע והשלילי. ולכן כלל לא הופתעתי כאשר ביום שישי הופיע בהשקפתון "יתד נאמן" מאמר מערכת הכתוב ע"י עורך העיתון (שכרגיל הסתתר בפחדנות מאחרי האותיות "י.נ." כלומר "יתד נאמן", ולא העז לחתום בשמו), התוקף ברשעות ובארסיות את היוזמה המופלאה של "אחוות תורה" ואת הרב לייבל היזם המופלא העומד מאחוריה.

עיקרה של התקיפה היה, בדיוק כבימיו של העורך הארסי והמרושע הקודם של ההשקפתון הזה ובדיוק מתוך אותו DNA הרסני/תוקפני/משמיץ/מסית הקיים בגנים של ההשקפתון הזה, שמי שמשבח עובדים שלומדים תורה - חוטא ל"השקפה הצרופה" בה רק מי שלומד כל היום ראוי לשבחים ושכל מי שעובד הוא יהודי/חרדי מסוג ב' או ג' ש"חייב להרגיש מסכן ושהבן שלו צריך לדעת שהוא מסכן", שהוא חייב להבין שהוא עובד מתוך "אילוץ ומתוך תחושת החמצה" ("כפופים ובוכים", זוכרים?) ושמי שנותן לעובדים-לומדים אלו את החשק והאפשרות לעסוק בתורה בעיון ובעמקות, עושה זאת מתוך "רצון להקים מפלגה", עושה זאת מתוך "רצון לבדל את העובדים/לומדים ולהרחיקם מעולם התורה" והוא "גודע את שאיפותיהם הרוחניות" ומביאם לידי "הסתפקות מעוותת במועט ונמוכה יותר, ולוקח מהם את סולם ההגבהה שיכול להרימם לפסגות". (כל המשפטים שבמרכאות הם ציטוטים מתוך מאמר הרפש הזה).

עוד בנושא:
משני הצדדים, אל תנתקו בין יששכר לזבולון!

כמה רשעות וכמה טיפשות יכולים להיות לאדם הכותב על מי שעובד לפרנסתו, כפי שנהג הרוב המוחלט של עם ישראל לדורותיו עד לפני שנים לא רבות, שהוא "צולע על ירכו הרוחנית"?

כמה רשעות, כמה טיפשות וכמה בורות יכולים להיות לאדם שמתעלם מעשרות מקורות בדברי חז"ל ובפוסקים המשבחים את האדם העמל לפרנסתו - בכלל, ואת העמל לפרנסתו וקובע עיתים לתורה - בפרט? ובמיוחד כאשר לדעת חלק מהפסיקות אסור לה לתורה שתהא בלא מלאכה, (פרט אולי למקרים יוצאי דופן. ובוודאי שאין הדבר מתאים למאות אלפים). אז בסדר, גדולי ישראל החליטו שבגלל צוק העיתים "עת לעשות לה'-הפרו תורתך" ולכן רצוי שכמה שיותר אנשים ילמדו תורה ולא יעסקו במלאכה, ואנחנו עפר לרגליהם בהחלטה זו, אבל האם זה עושה את העמלים לפרנסתם יהודים מסוג ב' או מסוג ג' שצריכים לחיות בהרגשה תמידית של "כפופים ובוכים"? של "מסכנים"? של "חיים מאולצים ומתוך תחושת החמצה"? של "צולעים על ירכם הרוחנית"? מי שמך, בור מתנשא, לכתוב אחרת מאשר פסקו התנאים, האמוראים, הראשונים והאחרונים?

(מעט מהמקורות: מסכת אבות - פ"ב, מ"ב. אבות דר' נתן - יא'. רמב"ם - הלכות ת"ת פ"ג, ה"י וה"יא. רמב"ם -הלכות דעות פ"ה, ה"יא. שו"ע - סימן קנו'. משנ"ב - סימן קנה' ס"ק ד'. הגר"א - מסכת פאה א' א'. ועוד ועוד).

כמה רשעות, כמה טיפשות וכמה בורות יכולים להיות לאדם שגם אם השקפת רבותיו בעשרות השנים האחרונות היא שראוי ורצוי שכל מי ש"נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להבדל לעמוד לפני ד' לשרתו ולעובדו......" - יעשה מאמץ וישאר ספון באהלה של תורה, לא מסוגל להבין במוחו הצר, שטוף ה"השקופע", שאין זה מוחק במחי יד, ולא שולל, לא מזלזל, לא מוריד בדרגה ולא מגנה את מי שאינו נוהג כך, אלא נוהג כפי שנהגו אבותיו ואבות אבותיו ועמל לפרנסתו ולפרנסת משפחתו, ואין זה גורע ולו פסיק אחד מדברי חז"ל במסכת אבות (פרק ב' משנה ב') "יפה תלמוד תורה עם דרך ארץ שיגיעת שניהם משכחת עוון. וכל תורה שאין עמה דרך ארץ סופה בטלה וגוררת עוון"?
כמה רשעות וכמה טיפשות יכולים להיות לאדם הרואה בשבחים ללומדי תורה שהם גם עובדים, כוונת זדון המיועדת להפחית מערכם של לומדי תורה שאינם עובדים?

כמה רשעות וכמה טיפשות יכולים להיות לאדם המשמש כעורך ולכל חבריו לדעה ולכתיבה, שבמשך עשרות שנים רק תוקפים, מגנים, משמיצים, מנדים ומרחיקים את כל מי שלצָרוּת דעתם לא מכפיף עצמו אליהם ולא שותף לדעתם, או לא מנהל את חייו בדיוק בדיוק כפי שהם רואים לנכון?

כמה רשעות וכמה טיפשות יכולים להיות לאדם ולחבריו לדעה שמעולם לא טרחו לקרב את מי שלדעתם טועה, מעולם לא עסקו ב"להחזירם בעבותות אהבה להעמידם בקרן אורה, כמה שידינו מגעת" כפי שכותב החזו"א (כן כן, אותו חזו"א שבשמו הם מתהדרים כאבי ההשקפה המוחזקת על ידם), אלא עסוקים רק בתקיפה, בגינוי, בזילזול ובהרחקה?

כמה רשעות וכמה טיפשות יכולים להיות לאדם ולחבריו לדעה, שמעולם לא עשו משהו מעשי וחיובי למען אלו שלדעתם התרחקו מן הדרך, אבל לרגע לא פסק פומם מגירסא בגינוי, בתקיפה ובהשמצה?
כמה רשעות וכמה טיפשות יכולים להיות לאדם שהוא עצמו עובד, ולא ממש בעבודת קודש, ודורש מעובדים אחרים "לכאוב את האילוץ ולחיות בתחושת החמצה"?

כמה רשעות וכמה טיפשות יכולים להיות לאדם שאין "תורתו אומנותו" כפי שהוא דורש מכולם (וכאן חייבים לציין שהגדרת "תורתו אומנותו" לפי חז"ל היא למי שבאמת לא מפסיק אפי' לרגע קט מדברי תורה, עד כדי כך שחז"ל פוטרים אותו מתפילה), אבל ניתן בהחלט לומר ש"רשעותו אומנותו"?

כמה רשעות וכמה טיפשות יכולים להיות למי שרואה יוזמה קדושה, נקיה וטהורה, החפה מכל רצון לרווח כלשהו, וחייב להסתכל עליה בעיני רפש מפלגתי/פוליטי עכורות וקטנוניות, המכוסות "קטרקט רוחני" (רואה, ישראל פרידמן, גם אני יודע את השימוש בסיסמאות וקלישאות מסולסלות) ולהגיע למסקנה, הנובעת מעולמו הצר כעולמה של "חפרפרת ביבים רוחנית", שהיוזמה נועדה להקמת מפלגה שתתחרה במפלגה, שההשקפתון אותו הוא עורך הוא צינור השופכין שלה?

כמה רשעות וכמה טיפשות יכולים להיות לאדם שלא מצליח להבין בקטנות מוחו, שאם יש בוגרי ישיבות שיצאו לעבודה והתרחקו מעולם הישיבות, הרי זה בגלל רשעים וטיפשים כמוהו שהרחיקו בכח וברשעות את אותם עובדים מחיבורם השורשי והטבעי לעולם התורה, לכלל שאט נפש ורצון להתרחק ממי שרודפים, מגנים ומנדים אותם?

כמה רשעות וכמה טיפשות יכולים להיות לאדם שלא מצליח להבין בקטנות מוחו שמאמר ארסי כמו שכתב - רק מרחיק את מי שאינם חוסים תחת המטריה הקטנטנה שלו, מבריחם לכיוונים אחרים, וגורם להם להרגשת קבס מכל מה שהוא מייצג? אז במקום להביא למה שהוא מטיף לו, קרי - חיבור חזק לעולם התורה, אם כי מתרפס ומתנצל על קיומו, הוא מרחיק אותם ומגרש אותם במקלות ובאבנים.

כמה רשעות וכמה טיפשות יכולים להיות לאדם שכותב על אדם שומר תורה ומצוות, הקובע עיתים לתורה ככל יכולתו שהוא "עזב את מקור חיותו כדי לעסוק לפרנסתו"? האם הוא חושב זאת גם על עצמו? הרי גם הוא עובד? אמנם עובד בהריסה ולא בבניה, בהשחתה ולא בקידום, אבל עובד.

כמה רשעות וכמה טיפשות יכולים להיות לאדם הכותב על מי שמוציא מכיסו סכומי כסף גדולים ע"מ להוסיף לימוד תורה ולהרבות אנשים החיים חיי תורה (ולא מבקש מאף מפלגה שתשיג לו תקציבים) שהוא "מנסה לרכב על גלי התופעה ולגרור צבור כזה למחוזות לא טובים". ש"הוא רוצה לטשטש את ההבדל והפער בין לומדי התורה לבין קובעי עיתים לתורה ולגדוע מעמלי יום את השאיפה להיות הוגי יומם ולילה", בזמן שהאיש עושה בדיוק ההיפך מדברי ההשמצה הללו?

כמה רשעות וכמה טיפשות יכולים להיות לאדם הכותב על מי שמקדיש את חייו להרבות תורה. אבל לא רק תורה אלא גם אהבה, אחווה ורעות בעם ישראל, שהוא "הופך את אילוצי ה"מצוי" לאידיאולוגיה של "רצוי", ומעוות את כוונת גדולי ישראל", שהם הם אותם גדולי ישראל שישבו על הבמה או ששלחו את ברכותיהם לעוסקים בתורה וליוזמי המפעל המדהים הזה, והפגינו לעין כל את חיבתם ותמיכתם שניתנה ללא סייג למפעל העצום הזה?

כמה רשעות וכמה טיפשות יכולים להיות לאדם שיורק בפרצופם של הרבנים גדולי ישראל, ראשי ישיבות ויושבים על מִדִין שהגיעו לערב הוקרה חגיגי זה ע"מ להשתתף בשמחתה של תורה, לשבח ולהוקיר את עמלי התורה העמלים לפרנסתם וגם לחלוק הערכה וכבוד לרב לייבל שיזם, קידם, דחף ומימן את כל זאת, כשהוא כותב נגד היוזמה ונגד האיש, משל הוא הוא "בעל עיני הבדולח" הרואה מה שאותם גדולי תורה לא ראו?

כמה רשעות וכמה טיפשות יכולים להיות לאדם הכותב על רב, ראש ישיבה וראש כוללים רבים, את המשפט המפותל, המסובך/מתוסבך, משמיץ ומרושע הבא: "מי שמנסה למסוך ערפל סמיך על נקודת האמת שהיא גם עוגן הצלה וכלי לצמיחה, פוגע בהמונים מבני היהדות החרדית שמנסים לעשות את המוטל עליהם בנסיבות החיים בנקודת זמן עכשווית, וכופה עליהם הסתפקות מעוותת במועט ונמוכה יותר, ולוקח מהם את סולם ההגבהה שיכול לימים להרימם לפסגות", רק בגלל ש"הוא לא בא לו טוב בעין"? סתם. בלי שום סיבה או עילה. סתם רשעות לשמה.

כמה רשעות וכמה טיפשות יש לאדם שע"מ לרומם משהו שהוא חושב לנכון כחשוב ונעלה, הוא חייב להשפיל, להשמיץ ולגמֵד משהו או מישהו אחר?

כמה רשעות, כמה טיפשות וכמה צביעות יכולים להיות לאדם שמשבח במאמר הרפש המשמיץ שלו את בני "לגיונו של מלך – שבט לוי" שהם "עשירים ברוחניות גם בעוניים הכלכלי", ומדפיס לשמאלו של המאמר, צמוד צמוד אליו, פרסומות מנקרות עיניים בשבחן של "חופשות יוקרתיות" בדאבוס שבשוויץ "לאנשים שמבינים יוקרה", של "החופשה הטובה ביותר" באלפים הצרפתיים, ו"תתחילו לארוז" כי "בקרוב טסים לקפריסין"?

כמה תורה אתה הרבית בעם ישראל? כמה כוללים הקמת? בכמה ישיבות תמכת? כמה שיעורי תורה אמרת בחייך רצופי העיתונאות הצהובה/משמיצה/מרושעת/תוקפנית/זולה? כמה ספרים למדת? מאיפה ינקת את הרשעות הזו? (את הטיפשות כנראה הבאת מהבית).

ולסיום נותרה רק שאלה אחת לבירור. מדוע, למען השם, הדחתם את העורך לשעבר ועשיתם את כל המהפך בהשקפתון? הרי דעתכם כדעתו, השקפתכם כהשקפתו, כתיבתכם ככתיבתו ורשעותכם כרשעותו. אתם מתנהלים ממש "ככלב שב על קיאו". ההבדל היחיד ביניכם הוא, שהוא היה מוכשר פי כמה מכל העורכים הנוכחיים. מוכשר להרע, אבל מוכשר. אז זה אפי' לא מחליף פרה בחמור, זה מחליף נחש צפע ארסי בצלופח ארסי לא פחות אבל טיפש הרבה יותר ומוכשר הרבה פחות.

אולי יעניין אותך גם
פתח את כל התגובות   הוסף תגובה
תגובות    
חטא הקדמון על גאוות המפלגה שהשתמשה לפלג ב"דגל התורה"  
כואב כואב  18:02 10/06/2018

הגיע זמן התיקון. פרשה זו יפה נדרשת.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
1
 
יש לדעת כי הדג מסריח מהראש (ל”ת)
בערל 18:28 10/06/2018
2
 
     איפה הראש בבני ברק (ל”ת)
זירו 18:36 11/06/2018
 
כל מילה בסלע  
ואוו 18:28 10/06/2018

במיוחד המשפט האחרון!

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
3
 
פרידמן לא מאמין למילה אחת שהוא כתב הוא כנראה משרת כמה פריצים  
משה 18:29 10/06/2018

שיושבים מעליו האיש למי שמכיר ואני מכיר רחוק בהנהלות חייו מההשקופה הטהורה שבשמה הוא מתיימר לחסות מה שבטוח אם הוא ימשיך בדרכו הנלוזה הוא יגיע לאותו מקום מוקצה וקיצוני שהגיע אליו קודמו בתפקיד וכבר כתב יעקב ריבלין החכם שכנראה אפשר להוציא את נתי גרוסמן מיתד אך לא את יתד מנתי גרוסמן...

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
4
 
דברים כדורבנות  
רואה חשבון 18:29 10/06/2018

יישר כח.
אב כשראיתי את הכותרת חשבתי שאולי אלי הרים את הכפפה מול הפרופסור שטוף השנאה שהשמיץ את החינוך החרדי בארסיות מבחילה.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
5
 
סוף סוף קבלו אומץ  
מאיר  18:40 10/06/2018

אחרי שנים רבות( מדי) סוף סוף רואים אצלכם ובכיכר השבת דעות של מישהוא שחושב אחרת מיתד( לא) נאמן.
הזמן....

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
6
 
לקח את זה אישי, הבנאדם. תרגע, תשתה משהו קר. אתה תזיק לעצמך עם כל הלחץ הזה (ל”ת)
חיימקה 18:41 10/06/2018
7
 
     אתה מזיק לעצמך בהכחשת המציאות שלך (ל”ת)
Donald 20:09 10/06/2018
 
כתיבה מדהימה! קולע!!! (ל”ת)
רונית 18:51 10/06/2018
8
 
שכוייח !  
חני 19:09 10/06/2018
9
 
וכי עורך יתד נאמן, בכבודו ובעצמו, אינו עובד לפרנסתו? (ל”ת)
ע.ב. 19:24 10/06/2018
10
 
שאלה  
 19:37 10/06/2018

אפשר לקבל פרטים מה הכוונה כפופים ובוכים

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
11
 
     נתי גרוסמן כתב פעם שברור שיש אנשים שעובדים, אבל הם חייבים ללכת לעבודה כשהם"כפופים ובוכים" ע"כ שלא זכו ללמוד תורה (ל”ת)
חיים 13:07 11/06/2018
 
הערה  
רון 19:43 10/06/2018

יש להעיר שאין להביא ראיה מכל המקורות שהובאו כיון שברור שהמציאות
השתנת לגמרי ואם בעבר היה שייך לעבוד ולהישאר ירא שמיים הרי שכיום
כמעט לא שייך ברוב מקומות העבודה.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
12
 
     שטויות מעניין שאת הטענה הזאת שומעים שוב ושוב מכאלו הספונים בדלת אמות של דת ההשקפה  
חרדי בשוק 01:49 11/06/2018

שוק העבודה מלא במאות אלפים של יהודים שומרי תורה ומצוות מכל רמות הדתיות וההקפדה. אף אחד (שאני מכיר) לא ירד ברוחניות בגלל שוק העבודה.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
המאמר הזה מלא בדברי טעם וחוכמה.  
יהודה 19:44 10/06/2018
13
 
כל מילה ממש במקום. אשריך שזכית להעמיד רשעים ארורים על מקומם.. אולי יעשו תשובה..  (ל”ת)
שלום 19:58 10/06/2018
14
 
מאמר של יתד דבילי ומטומטם!! הכול תחרות מטופשת עם פשקויל הפסל.. וחבל!! (ל”ת)
ליטאי כועס 20:10 10/06/2018
15
 
יתד נאמן הרפורמים האמיתיים! זיוף התורה ממש! FAKE JEWS! (ל”ת)
Donald 20:11 10/06/2018
16
 
     אהבתי! Fake Jews! (ל”ת)
 01:50 11/06/2018
 
על זה נאמר יהודי מחזיר בשאלה (ל”ת)
 20:18 10/06/2018
17
 
אכזבה..  
אחד 20:23 10/06/2018

אני מבין שאתה מאוכזב, חשבת שהחליפו את נתי גרוסמן כדי להלל את האקדמיה והברר שהחליפו בהוראת ועפ''י רבנים.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
18
 
כל מילה בסלע תודה רבה רבה (ל”ת)
דוד 20:23 10/06/2018
19
 
צודק בכל מילה . אבל למה להכביר מילים על הטיפש הזה ישראל פרידמן שר"י (ל”ת)
חיים דרוק 20:29 10/06/2018
20
 
אלי אדלר מי שמך?? (ל”ת)
שלמה 20:34 10/06/2018
21
 
     אני ועוד מאות אלפי חרדים הרוצים לחזור לשפיות ולמסורת ולתרבות היהודית האמיתית.  
 01:53 11/06/2018

לא זו המלאה פוליטיקה ושחיתות ועוול ורכיבה על גב הציבור התמים כמו זו שגרמה לצמיחת המתייונים, ישו והנצרות, שבתי צבי, משכילים, ציונים חילוניים, חרדים חדשים וכו וכו.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
נוספת צופים  
אחוות תודה  20:38 10/06/2018

נאה דרשת . חיילך לאורייתא . נופת צופים כל מילה מהדהדת ונוקבת עד בלי די

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
22
 
תפסיקו להיות חרדים  
שימי 20:40 10/06/2018

חרדים זה הרפורמה האמיתית, דבר שלא היה כמותו בתולדות עם ישראל. אני מאושר לראות את חברת הלומדים הקורסת ואת הציבור השפוי קם נגד הרפורמים החרדים

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
23
 
מילים כדורבנות  
אחד הלומדים  20:54 10/06/2018

אין לתאר איך ב"שם הדת" ניתן לכתוב בעיתון שרלוונטי למי שממילא חושב את מה שכתוב וייכתב ונכתב
ממש כמו שבדעאש מרגישים שהם עובדים לכוחות למעלה מהם ומקריבים את עצמם "למען מטרה בלה בלה "
קצת מחשבה היתה מונעת מאמר מערכת שכמעט אף אחד לא טרח לקרוא
הרב לייבל הדגיש מספר פעמים שלתורה אין בעלות של אף אחד ולכן לא מעניין שום פילוג וודאי לא להתלכלך בהקמת מפלגה בהוראת רבותינו..?
כואב הלב לראות כמה יש ליתד אינטרס לשמר את המצב הקיים שבו לא ניתן לפרנס ולעבוד את ה'

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
24
 
מחיאות כפיים סוערות....!!!!! (ל”ת)
יעקב 20:55 10/06/2018
25
 
אתה מביא את הסבל על עצמך  
נתי 21:01 10/06/2018

לי יש בבנין פח אשפה ליד בתיבת דואר, לעיתון הזה באוטומט נופל לשם

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
26
 
טור כואב  
טליה  21:09 10/06/2018

צודק במיליון אחוז, אשריך אלי שכתבת את כל אשר על ליבך, בלי לחסוך במילים. חזק ואמץ

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
27
 
כל מילה בונבון (ל”ת)
 22:34 10/06/2018
28
 
דברים של טעם  
 22:43 10/06/2018

אלי אדלר חזק מאד. תמשיך, תשים את הדברים על השולחן ותנתח אותם.
שאתה רואה אותם. זו ראיה בריאה ואמיתית. זה שרבנים חשובים

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
29
 
מילה אחת  
ארי 22:46 10/06/2018

על פניו אתה צודק ובאמת ניכר הכאב הגדול שלך שבטח שותפים ומזדהים איתו רבים.
דבר אחד הפריע לי, הנסיון להציג כאילו מה שנכתב ביתד נאמן הוא פרי מחשבתו של העורך בלבד, לעיתון הזה יש ועדת רבנים שמעורבת בצורה מאוד חזקה בתכנים היום, וגם בעבר. אז את התלונות צריך להעביר -גם- לחלונות הגבוהים, ואם זה לא מתאים לך אז פשוט אל תבקר כי זה קצת מגוחך להאשים בהכל את העורך זה אולי נכון חלקית במקרים מסויימים, אבל באופן כללי, כאחד שאבא שלו כתב בעיתון יותר מ20 שנה אני יכול בביטחון לומר שלרבנים יש חלק גדול מאוד בענייני ההשקפה.
אוהב אותך ואת כל עם ישראל

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
30
 
     למס 30. הוא לא נגד השקפת העולם הזו. הוא נגד. כתיבה מזלזלת באחרים  
 11:07 11/06/2018

השקפת העולם הליטאית מי שיכול לעמוד בה, יפה. זו לא סבה לכתוב מאמר מזלזל במי שלא דוגל בשיטה זו, ולא סבה לרחק אותו. זכותו של כל אחד לדבוק בדרכו אבל לא לזלזל באחרים בפרט לא במאמר מערכת קולני

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
הנושא לא יורד מסדר היום, וטוב שכך  
כבר לא כפוף ובוכה 23:04 10/06/2018

הגיע הזמן ליצור שיח מכבד גם בתוך הקהילות הליטאיות התורניות, להבין שהמחבר רב על השונה, בסופו של דבר כולנו רוצים את אותו הדבר.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
31
 
     ואם לא כולם רוצים אותו דבר? אז מה?  (ל”ת)
לא מבין 02:02 11/06/2018
 
     אז מי שלא רוצה לעבוד את השם באמת לא שייך אלינו. (ל”ת)
הבנת? 12:16 11/06/2018
 
     מה זה "באמת" ומי זה "אלינו"? (ל”ת)
לא הבנתי 23:05 11/06/2018
 
יתד בגימטריה גיהנום. ארורים. כותביו. (ל”ת)
פושי 23:28 10/06/2018
32
 
מאמר יפה ואמיתי. אבל רק הערה- כל אחד יתקן את עצמו  
 23:47 10/06/2018

גם לנו יש צביעות בדברים מסויימים וכדאי שנדע אותם. אבל המאמר נכון מאוד

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
33
 
כל מילה בסלע, וכל תוספת מיותרת. יישר כוח לאלי אדלר (ל”ת)
 23:53 10/06/2018
34
 
אהבתי ישר כח כתבה נפלאה  (ל”ת)
נתי 00:10 11/06/2018
35
 
מסכימה עם כל מילה (ל”ת)
נויה 01:05 11/06/2018
36
 
בושה וחרפה  
יהודי אמיתי 01:53 11/06/2018

תתבייש לך...
שהסיבה שיש כ"כ הרבה לומדי תורה היא בגלל עת לעשות לה' הפרו תורתך?

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
37
 
     תלמד היסטוריה (ל”ת)
 16:10 11/06/2018
 
כותב הטור ביתד  
המייבין 08:04 11/06/2018

כותב המאמר ביתד הוא אחד האנשים שהכי דשים בעקבותיהם כל דבר שבקדושה. ואני יודע מה אני אומר.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
38
 
כתבה שטופת שנאה ורוע וחסימת פיות  
מוישה 08:29 11/06/2018

מר אדלר היקר ! האם כל מי שלא חושב כמוך מגיע לו כזו כתבה משמיצה מלאה ברוע ושנאה. אתה שמשדר לפתיחות והכרה תמיד בעוד דעות פתאום כבר אסור להביע דעה, לא חושב שהגזמת ???

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
39
 
     אתה כנראה מקבל את מאמר המערכת של יתד כ"דעס תיירה"  
 16:10 11/06/2018

אם כן, טעות היא בידך

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
נכון, קצת רשעות ובעיקר המון טיפשות. (ל”ת)
שיר 08:48 11/06/2018
40
 
לא הבנתי, המאמר ביתד מצביע על בעיה אמיתית, שהיזומה הברוכה של הרב לייבל יכולה לגרום לבעיה, שאנשים ירגישו שאין צורך ב"והגית בו יומם ולילה" כי  (ל”ת)
 12:19 11/06/2018
41
 
רוצים חיי חברה שפויים ואוהבים בלי פריץ או שריף מיתד וכדו (ל”ת)
חרדי כן חרדי 12:35 11/06/2018
42
 
צודק מאוד!  
יהודי 12:40 11/06/2018

לא תמיד אני מסכים עם כותב המאמר, אבל הפעם אני פשוט מצדיע לך!
גם אני בוגר ישיבה ליטאי, איש תורני בחיי, קובע עיתים (משתדל), ועובד לפרנסתי, לא שדדתי את חמי ולא גנבתי מאיש. נמאס מההשקפה המעוותת שהובעה במאמר של יתד, הרב שטיינמן לא ראה בי סוג ב' ובעיקר אלוקים לא רואה בי סוג ב'.
הא כותב המאמר ביתד הולך כל היום בצער על כך שאין הוא אברך, או שהוא מרוצה מהמשכורת ומטיף לאחרים???
חשבתי השפיות חזרה קצת לעיתון שם, כנראה שיש עוד מה לשפר...

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
43
 
איך תוכל להסתדר בעצמך?  
אתנחתא 17:56 11/06/2018

אם כולם כולם כולם היו לומדים כרצונו של י. נ. מי היה מדפיס את העתון? כמה בני תורה היו מרשים לעצמם כבר לקנות אותו? לאיזה חייט/חנות נעליים/מכו ופירות וכו' תיכנס, אם כולם חילונים למהדרין, בעלי השקפה עוד יותר גרועה מכף רגל ועד ראש? איך תשלח ילדיך לצרכניה לקנות מוצרים, והרי כל העובדים בה חילונים גמורים שראשם בטמבלויזיה בסמארקאטש הצואה שבידם, ואיככה תשלח את הילד/ה אל לוע הארי/שועל? הרי כל יראי ה' לומדים ואינם עובדים לפרנסתם ורק החפשים נמצאים במקומות הללו?

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
44
 
הכלבים נובחים- השירה עוברת  
חגי 18:35 11/06/2018

זה מה שיש להגיד להרב הנכבד שהקים את הכוללים האלו לברכה.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
45
 
הרב לייבל - חזק ואמץ.  
דוד 21:05 11/06/2018

למה ש -י.נ. יקבע לי מה נכון ומה לא נכון
ל בעיתון שאמור להיות שופר של גדולי התורה
לי שלא בשמם מהי דעת תורה
א כאוהד את אחוות תורה שמח מאד
על הטור ביתד כי רק כך אפשר להזדהות
חבל שכל טור כזה מוריד אלפי קולות
שלי יהדות התורה
לחבר את כולם
הוא רק משסע ומרסק את מה שנישאר.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
46
 
כ"כ מסכימה, מתי כבר תתפקחו ליטאים? (ל”ת)
תמי 13:34 12/06/2018
47