י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מה אתם הייתם עושים?

הישראלי נחת באיראן: 'חשבתי נגמרו החיים'

מה אתם הייתם בסיטואציה דומה, כשלפתע אתם מונחתים במדינת אויב מובהקת. זה קרה לצעיר ישראלי שטס מהודו לרומניה דרך טורקיה, אך מצא את עצמו מתעורר לנחיתה בלב טהרן בירתה של איראן האויבת הגדולה ביותר: "אחותי צריכה להתחתן עוד שלושה ימים ובתוכי חשבתי ואפילו הבנתי שזהו אני לא אגיע כבר"

הישראלי נחת באיראן: 'חשבתי נגמרו החיים'
מטוס בשדה. אילוסטרציה צילום: unsplash

תסריט בלהות הוא שינוי כלשהו בחוויית הטיסה של כל אדם באשר הוא, בטח אם מדובר בנוס ישראל שמוצא עצמו בנחיתת חירום על אדמת טהרן בירת מדינת האויב איראן.

זה קרה לצעיר ישראל בשם בר אזולאי שעשה את דרכו בטיסה מהודו לבוקרשט שברומניה, כשעל פי התכנון היתה אמורה להיות עצירת ביניים באיסטנבול שבטורקיה.

אזולאי סיפר את סיפורו לעיתונאי עופר חדד ב'ערוץ 12', כי נרדם דקות ספורות לאחר שהמטוס המריא, אולם נוסעת הודית שישבה לצידו העירה אותו בבעתה, "קום אנחנו נוחתים". 

"לא הבנתי איך יכול להיות שאנחנו נוחתים כבר כל כך מהר, הרמתי את הראש למפה במסך ואני רואה שנחיתה מתבצעת בטהרן. לא הבנתי מה קורה וראיתי המון אנשים בהיסטריה סביב אדם שהיה מוטל על הרצפה", שחזר הישראלי בשיחת וידאו מבוקרשט.

הוא המשיך וסיפר, כי לאחר דקות הבין את המתרחש כי אותו אדם חטף דום לב, "אז נאלצנו לבצע נחיתת חירום בבירת איראן".

"אני מדבר על זה ויש לי צמרמורת גם מהזוועה הזו שראיתי אדם מחוסר הכרה שעובר החייאה, זה היה מחזה קשה והדבר השני זו הנחיתה. הייתי מאוד בלחץ, לא הודיעו ולא הסבירו לנו כלום ולא ידענו אם ניאלץ לרדת מהמטוס או לא".

"הבנתי שאני הולך לנחות באיראן והתחילו לרוץ לי בראש סרטים ותרחישים מאוד קשים", סיפר בר אזולאי לעופר חדד בשידור, "המחשבה הראשונה שלי חשבתי שזהו נגמרו החיים שלי ופה נגמר הטיול שלי. אחותי צריכה להתחתן עוד שלושה ימים ובתוכי חשבתי ואפילו הבנתי שזהו אני לא אגיע כבר. מאוד פחדתי, הייתי בטוח שייקחו אותי ולא אחזור למטוס".

כן שחזר, "תפסתי את אחת הדיילות ושאלתי אותה, האם אנחנו יורדים מהמטוס, היא אמרה שרק אחרי שננחת נדע" והלחץ שלו גבר.

לסיום השיחה, סיפר הצעיר, "אחרי שנחתנו עלה צוות רפואי למטוס, ופשוט קיוויתי שלא יורידו אותנו. אמרתי לעצמי שגם אם זה יקרה אני לא ארד מהמטוס בטוח לא לבד, אני מפחד לדמיין את הסיטואציה הזו שוב".

"עשו לאדם שהיה על רצפת המטוס החייאה וכולם ראו את זה. המתנו 4 שעות במטוס וזהו. כל ה-24 שעות שעברתי הרגישו כמו נצח", סיים אזולאי.

 

נחיתת חירום נחיתת ביניים טהרן איראן טיסה צעיר ישראלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד