י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המדורות של חמאס

בעקבות טרור הבלונים: צומצם מרחב הדיג בחופי עזה

בעקבות בלוני תבערה רבים ששוגרו מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף וגרמו לשריפות - הוחלט כי יצומצם מרחב הדיג בחופי עזה

בעקבות טרור הבלונים: צומצם מרחב הדיג בחופי עזה
שריפה בעוטף עזה שנגרמה מבלון תבערה צילום: אלי כהן, דובר כב"ה דרום

אתמול (רביעי) הופרחו בלוני תבערה רבים מרצועת עזה לעבר ישובי העוטף בישראל שגרמו ללא מעט שריפות. בעקבות כך מתאם פעולות הממשלה בשטחים החליט לצמצם בחמישה מיילים ימיים את מרחב הדייג.

לוחמי אש מחוז דרום בסיוע קק"ל, רט"ג רבשצים וגרורים צבאיים, פעלו אתמול ב-11 שריפות בגזרת עוטף עזה שנגרמו מבלוני תבערה.

רק לפני יומיים (שלישי) בבוקר הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף כמיל אבו רוקון על הגדלת מרחב הדייג ברצועת עזה לטווח של 15 מיילים ימיים. אך בעקבות התגברות הפרחת בלוני התבערה, הודיע אמש עם צמצום מרחב הדייג ל-10 מיילים עד להודעה חדשה.
 
בית משפט השלום באשקלון, נעתר אתמול לבקשת יחידת יס"מ של בית מכס אשדוד והורה על שחרורו בתנאים מגבילים, של בעליה של חברת די סי לוגיסטיקה בע"מ, בחשד ליבוא מאות אלפי בלונים, בצבעי הרשות הפלסטינית, תוך שימוש באזרחותו הישראלית על מנת להשתמט מבדיקות ביטחוניות.
 
על פי המתואר בבקשת המעצר, ביחידת היס"מ של בית מכס אשדוד הצטבר מידע מודיעיני שהצביע על כך שהחברה שבבעלותו של החשוד, מתכוונת לייבא באמצעותו כמות אדירה של בלונים ולהעבירם באופן מיידי לתושב חברון, ואשר בסופו של יום, על פי החשד, יועברו באופן הדרגתי לעזה. 
 
בתום פעילות מבצעית שהתקיימה השבוע אותרה מכולה שיובאה על ידי החברה שבבעלות החשוד, ונמצא כי על גבי הקרטונים בהם אוחסנו הבלונים, נרשם שמו של תחסין מאגד אחמד דופש, הרוכש הפלסטיני מחברון. בניגוד מוחלט לנהלי המכס, החשוד לא ציין קוד אוטונומיה בהצהרת היבוא ולא יידע את המכס ביעד הסופי של משלוח הבלונים, על מנת להימנע מבידוק בטחוני וכפי שנטען בבקשת המעצר, במטרה לגרוף רווח כספי.
 
עוד עולה מחומרי החקירה, כי החשוד לא הזמין את הבלונים, לא קבע את טיבם וסוגם, לא שילם את עלותם וכל תכלית פעולתו היתה על פי החשד הסוואת היעד הסופי של הטובין. בבקשת המצער אף צויין שב-20/5/19, עוכב החשוד לחקירה, במהלכה קשר את עצמו למרבית העבירות המיוחסות לו. החשוד שוחרר בתנאים מגבילים עם ערבויות כספיות גבוהות.

בלוני תבערה דיג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד