י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ויתרו על השיכון?

מקלב יוזם: הרחבת המשרד הקטן עם סמכויות חרדיות

המפלגות החרדיות מפנימות שמשרד השיכון לא יגיע לידיהם • חברי הכנסת בוחנים חלופות למשרד שעשוי היה לסייע דרמטית למצוקת הדיור במגזר החרדי

מקלב יוזם: הרחבת המשרד הקטן עם סמכויות חרדיות
מקלב וגפני צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לאחר שגם ביהדות התורה הבינו כי תפקיד משרד השיכון לא יעבור לידם, ביהדות התורה מגבשים בימים האחרונים הקמת משרד חדש במקום המשרד לשוויון חברתי שיעסוק בנושאים חברתיים ובנושאי רגולציה וגם נוטים חברתיים.

המשרד שנמצא כיום בידי השרה גילה גמליאל והיה נקרא בעבר ׳המשרד לענייני גמלאים׳ או ׳המשרד לאזרחים ותיקים׳ עסק בעיקר בנושאים הקשורים לציבור הוותיק ונושאי זכויותיהם, לצד פעילות והטבות שקיבלו מהמדינה כמו התוכנית הידועה ׳שלישי בשלייקס׳.

בימים אלו פועל ח"כ אורי מקלב לגבש תוכנית לשינוי היעוד של המשרד שיפעל בנושאים חברתיים, נושאי רגולציה כמו סמכויות בביטול הלאומי, דירות רווחה לצד עיסוק בנושא תעסוקה חרדית ושוויון זכויותיהם של הציבור החרדי במרחב הציבורי.

כאמור, התוכנית של ח"כ אורי מקלב טרם גובשה במלואה וכלן טרם הוצגה לחברי סיעתו או לאנשי צוות המו״מ של הליכוד. אך מגיבוש התוכנית עולה כי גם ביהדות בתורה ויתרו על דרישתם לתפקיד סגן שר במעמד שר במשרד השיכון.

בתוך כך, הקרב בתוך יהדות התורה נמשך, כאשר בליכוד מסרבים להעניק ליהדות התורה ארבעה תפקידים ומשכך הצהירו ביהדות התורה כי הם דורשים את אותו כמות תפקידים שיקבלו בש"ס. הם מציינים שמשרדי הפנים והנגב והגליל נחשבים לשני תפקידים למרות שבראשם עומד שר אחד.

בנוסף, ביהדות התורה עדיין קיימים חילוקי דעות האם להתעקש על תפקידי הסגנים במעמד שרים או שמא לדרוש שלושה סגני שרים עם סמכויות במשרדים בכירים שהם מציינים את משרד השיכון, חינוך ורווחה כתפקידים אפשריים. באם אכן כך יסיימו את המו"מ עם שלושה סגני שרים או שני סגני שרים במעמד שר בלבד, זה יהיה כישלון של ממש כאשר לא נכון להוות את הדרישה של יהדות התורה לזו שלש"ס שכן ביהדות התורה לא לוקחים לידם תפקידי שרים.

מטעמו של חבר הכנסת אורי מקלב נמסר כי הם עדיין לא ויתרו על תפקיד משרד השיכון, לטענתם הם ממשיכים על התפקיד.

משא ומתן קואליציה יהדות התורה אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד