י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
החג של נבחרות הציבור

יום של תקווה ואהבה: החג של נבחרות הציבור

זו שחוגגת יום הולדת וזו שעבורה זהו יום של תקווה ואהבה: 'בחדרי נשים' יצא לבדוק אצל נבחרות הציבור את משמעות ל"ג בעומר בעיניהן וביקש לשמוע מסר לגולשות • התוצאה לפניכן

יום של תקווה ואהבה: החג של נבחרות הציבור
ילד במדורה, אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

האור וההתרגשות סביב הילולת רבי שמעון תופסים רבבות אנשים ברחבי העולם. המונים נוהרים באוטובוסים, מציפים את התחנות, אינם מוותרים על תפילה מול התנא האלוקי שבמשך כל כך הרבה שנים מרים אנשים ממצבים הכי קשים בעולם. לא סתם כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו, כי הוא אכן פועל ישועות, והנסים גדולים ומפורסמים.

לכבוד יום ההילולא השנה, פנינו אל מספר נבחרות ציבור, כדי לשמוע מהו עבורן ל"ג בעומר. נכון, לא עבור כולן המשמעות היא דתית דווקא, אם כי גם לפן החברתי והמשפחתי יש מקום גדול בהחלט, כי אצל רבי שמעון יש מקום להכל ולכולם. זה מה שהן ענו לנו:

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל (הליכוד)

ל"ג בעומר עבורי הוא יום של תקווה ואהבה: תקווה שהחזיקה אותנו כעם משך 2000 שנות גלות, בהן ידענו את מה שרבי שמעון שינן שלנו שאין ארץ ישראל נקנית אלא בייסורים. וכמה ייסורים עברנו בגלות, וב"ה שבנו לארץ חיינו.

אהבה היא הלקח הגדול של ל"ג בעומר, שמציין את תום המגיפה שכילתה עשרים וארבעה אלף תלמידי רבי עקיבא, ענקי אינטלקט ורוח שלא נהגו כבוד זה בזה. ל"ג בעומר הוא תזכורת לחשיבותה של אהבת ישראל.

התקווה לא מספיקה לבדה וגם לא האהבה, רק תקווה ואהבה יחד יכולות לשמר אותנו כעם אחד בארץ אחת. אז שנזכה, בזכותו של רבי שמעון זיע"א ובזכות היום הקדוש הזה, להדליק את אש התמיד של האהבה והתקווה.

ח"כ עומר ינקלביץ (כחול לבן)

יום הולדתי חל בל"ג בעומר, ולכן זהו יום בעל משמעות מיוחדת עבורי. אנשים אותם אני פוגשת במהלך היום יום מתעניינים במשמעות שמי ולכן ל"ג בעומר מלווה אותי בכל ימות השנה.

ל"ג בעומר מסמל את סיומה של תקופת האבלות על 24 אלף תלמידי רבי עקיבא שנפטרו במגיפה משום שלא כיבדו זה את זה. ישנו מעבר חד בין ימי העצב לימי השמחה הגדולה שעוטפת אותנו.

ביום זה עלינו לזכור שגם כאשר ישנם חילוקי דעות ואי הסכמות דווקא אז מוטלת עלינו האחריות למצוא את המכנה המשותף המאחד וחלילה לא את המפריד.

בימים אלה אני עושה את צעדי הראשוניים בכנסת ישראל.  מבקשת לפעול לטובת מה שמקרב ומחבר בין חלקיה השונים של החברה הישראלית, לסייע לאלה שקולם פחות נשמע ולדאוג לקידום מיזמים חברתיים לטובת כלל האוכלוסיות.

מאת מערכת 'בחדרי –נשים', מזל טוב ח"כ עומר!

ח"כ מאי גולן (הליכוד)

ל"ג בעומר עבורי, מסמל יום של התעלות נפש וצפייה פנימה - אל נבכי נשמת היהדות. מדובר בנקודת ציון להפסקת מנהגי האבלות הנוהגים בימי ספירת העומר.

לתנא הקדוש רבי שמעון בר יוחאי משמעות גדולה עבורי. הוא מסמל את העובדה שגדולה בקדושה ובמעמד יכולים לגור בכפיפה אחת עם צניעות וענווה.

הרשב״י הוא הסמל המובהק להקרבה של אבותינו כדי לשמור על יהדותם, וכי ליהדות אור בוהק שסוחף אחריו המונים, וזה חלק אינטגרלי מהכח שמניע אותי להמשיך ולפעול למען עם ישראל. חג שמח!

ח"כ שרן השכל (הליכוד)

אני זוכרת היטב את ההתרגשות סביב חג ל"ג בעומר. גדלתי בכפר סבא, בה היו בזמני שטחים גדולים ופתוחים. היינו אוספים עצים עם עגלות של סופר, גוררים ומאחסנים אותם כמו אוצר. לקראת החג, אבא שלי היה מגיע עם הטנדר של סבא, מעמיסים עצים מכל רחבי העיר ומביאים אותם למוקד אחד שהיה הופך למדורה שמחה, עם שירים וריקודים, כיף וסיפורים.

אולי עבורי החג לא נחגג במשמעות הדתית שלו, אם כי הוא היה אירוע חברתי גדול, וגם היום הוא צבעוני, יפה, תפוחי אדמה במדורה והמון משפחה. זה רגע שפתאום הילדים מקבלים את האישור לשחק באש, מה שאוסרים עליהם כל השנה, ויש לנו הזדמנות לשמוח איתם גם ברגע הזה שלהם. אני מאחלת לכל החוגגים במירון שמחה מהנה ובטוחה, ושיזכרו לשמור על עצמם בחום הכבד הזה. אני מבינה את כולם שרוצים להצטופף ולהגיע כמה שיותר קרוב  - אבל תהיו אדיבים וזהירים, ושיהיה ל"ג בעומר שמח.

ח"כ עידית סילמן (הבית היהודי)

בשבילי ל"ג בעומר הוא זמן של ערבות הדדית והודיה. זמן שבו אנו עוצרים את מנהגי האבלות ומודים על הטוב בחיינו ועל הטוב המשותף. הרשב"י אמר -"נוח לו לאדם שיפיל עצמו לכבשן האש ואל ילבין פני חברו ברבים". המשפט מעביר מסר ערכי אחד ברור וזהו הכבוד שעלינו לרכוש לחברינו למען ערבות הדדית בינינו. אחדות וערבות הן לא ססמאות, אלה ערכים על פיהם אנו חיים, ערכים של רעות, להיות פה עבור השבת בנינו, הלוחמים, הביתה לקבר ישראל. את ל"ג בעומר, אני נוהגת לחגוג עם משפחתי היקרה שעומדת מאחוריי בעשייה המרובה לטובת עם ישראל ועל כך אני מודה.
מי יתן ורוח הצדיק תשרור עלינו כל השנה.
חג שמח!

שרת הבינוי והשיכון, ד״ר יפעת שאשא ביטון (כולנו)

ל״ג בעומר השנה יוצא יום הולדתי, אז יש אצלנו בבית חגיגה כפולה. בשאר השנים אני נוהגת לציין את היום עם משפחה וחברים בהילולה משלנו - מדורות, על האש וכדומה.

מערכת 'בחדרי – נשים' מאחלת מזל טוב!

לג בעומר חברות כנסת רבי שמעון בר יוחאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד