י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נכד הדיין

אלימות השוטרים: בחסידות של הילד שוקלים מחאה

הקהילה החסידית אליה משתייך הנער שספג אלימות משטרתית מזעזעת בירושלים, שוקלת צעדי מחאה נגד משטרת ישראל • הנער שנפגע, הוא נכד הדומ"ץ של סערט ויז'ניץ

אלימות השוטרים: בחסידות של הילד שוקלים מחאה
הרבי מסערט ויז'ניץ צילום: יהושע פרוכטר

קהילת סערט ויז'ניץ, שהילד המיוחד שחטף מכות רצח משוטרי מג"ב בירושלים משתייך אליה, שוקלת לערוך מחאה נגד משטרת ישראל. מדובר באירוע האלים בו הותקף נער מוגבל נפשית בירושלים, אשר משתייך לקהילה ומשפחתו נמנית על אחת המשפחות המכובדות בחצר החסידות בחיפה סרטון שגרם לגינויים על המשטרה מכל גווני הקשת הפוליטית ומזעזע כל רואה.

בשעה האחרונה, כך נודע ל'בחדרי חרדים', נכנסו לאדמו"ר מסערט ויז'ניץ עסקני הקהילה, על מנת לעדכן את האדמו"ר על ההתפתחויות במקרה החמור. יצויין, כי הנער שנפגע, הוא נכד הדומ"ץ של סערט ויז'ניץ הגאון רבי דוד שלמה זולדן. ונכדו של הגאון רבי שמואל רוזנברג מהדמויות החשובות בקהילת סערט ויז'ניץ בבני ברק.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך שיחה של עסקני החסידות עם האדמו"ר, הוצע על ידי מי מהמשתתפים לערוך מחאה נגד משטרת ישראל, אולם עד כה טרם התקבלה החלטה בעניין. מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי הדבר נשקל ברצינות ובשעות הקרובות תתקבל החלטה.

מי שהעלה את המקרה לרשתות, הוא העיתונאי מלך זילברשלג, שצייץ בטוויטר כי שוחח עם אמו של הנער שהייתה מזועזעת מהמקרה. "שברו לו את הפלאפון ועד לרגע זה לא הצלחתי להשיג אותו. תיכף אצא לבקר אותו. לא חושבת שאני מסוגלת לראות את הסרטון".

כזכור, במשטרת ישראל מסרו הבוקר בתגובה כי מתחקור ראשוני של האירוע עולה הצעיר תקף את אחת השוטרות. "במהלך המעצר החשוד התנגד, התפרע ונפצע בפניו. מיד לאחר מעצרו ועם בירור מוגבלותו החליט קצין המשטרה שנכח בשטח על שחרורו לאלתר והוא טופל במקום ע"י מד"א". יחד עם זאת נמסר כי "נסיבות האירוע נבדקות ויתוחקרו במלואן".

על פי המשטרה, במהלך פעילות המשטרה אתמול לאכיפה של הקמת מדורות העלולות לסכן חיי אדם בשטחים אסורים בשכונת מקור ברוך בירושלים, נתקלו השוטרים באלימות מצד עשרות מתפרעים שכללה זריקות אבנים, חפצים ותקיפת שוטרים.

מאלו"ט, האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, נמסר: "מדובר במקרה קשה של אלימות כלפי אדם על הרצף האוטיסטי שאסור שיקרה שוב. שיעור האנשים עם אוטיזם בארץ ובעולם רק עולה ולכן יש חשיבות רבה בהעלאת המודעות ללקות הבלתי נראית הזו. אלו"ט תפנה למשטרה כדי לרענן את הנהלים ולקיים הדרכות כדי לדאוג שמקרים כאלה לא ישנו".

סערט ויז'ניץ אלימות שוטרים מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד