ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"בחירות חוזרות"

ליברמן מתעקש על הגיוס; סיכומים על השבת

בצל ההתקדמות בנושאים מסוימים במסגרת המשא ומתן בין החרדים לליכוד, ליברמן אינו מרפה מסוגיית חוק הגיוס ומתעקש כי לא ייערכו בו שינויים • גוברת ההערכה כי ישראל תצא לבחירות חוזרות

ליברמן מתעקש על הגיוס; סיכומים על השבת
אביגדור ליברמן צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

פחות משבוע ימים למועד הסופי להרכבת הממשלה, הזמן אוזל אך הקשיים בהרכבת הקואליציה מאיימים לטרפד את המאמצים, כאשר בישראל ביתנו מתעקשים בנושא הגיוס אך בליכוד מתקדמים ביתר הנושאים ומשיגים מתווה מוסכם על החרדים בנושא השבת.

בכירים בישראל ביתנו אומרים כי אביגדור ליברמן מתעקש בנושא הגיוס כי החוק שיעלה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית יהיה אותו חוק בדיוק שהוא הביא ממשרד הביטחון ללא שינויים. "לא נשנה פסיק או אות", אמר ליברמן בחודשים האחרונים.

בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בליכוד גיבשו נוסח שעדיין ממתין לאישורם הסופי של הסיעות החרדיות שיסדיר את נושאי השבת לאחר שדחו את הצעתם שביקש להסדיר את הוא העבודות בשבת, מסחר במרחב הציבורי.

על פי המתווה, יישמר הסטטוס קוו בכל נושאי המסחר הציבורי ובנושא היתרי העבודות בשבת יסוכם כי אלו יצטרכו להתקבל מראש. לטענת אנשי המו״מ ביהדות התורה זה ימנע 90% מחילולי השבת כך שעבודות יתוכננו מראש ורק כשלא תישאר ברירה הם יתבצעו בשבת.

בנוסף, יסוכם כי כל היתר שיינתן לעבודה בשבת ייעשה בתיאום עם הרבנות הראשית לישראל, שיהווה כהכשר לעבודה בשבת לצד תקווה כי כל אישור יחשב קודם לכן וימנע חלק ניכר מהם.

בנוסף, בכיר בליכוד שמעורה בשיחות המו"מ אומר ל'בחדרי חרדים' כי "ההתעקשות של ליברמן בחוק הגיוס מקשה על הסיכוי להגיע לפתרון ולהתכנס סביב גיבוש הקואליציה מה שמעלה את הסיכוי כי ישראל בדרך לבחירות חוזרות".

אביגדור ליברמן בחירות חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד