י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מתח באוויר

הרב מסאטמר והקונסול הציוני לחצו ידיים

כך התרחש המפגש בין הקונסול הציוני בשולחן עם בנו של האדמו"ר מהר"א מסאטמר • הרב והקונסול לא החליפו מילה ביניהם - אך לחצו ידיים • כל הפרטים

הרב מסאטמר והקונסול הציוני לחצו ידיים
רבי מנדל והקונסול דני דיין צילום: באדיבות המצלם

בברוקלין נערכה בסוף השבוע האחרון שמחת האירוסין של החתן ר' משה קליין, מחסידי סאטמר ונכדו של הגאון רבי אברהם זילברשטיין אב"ד קהילת שערי תורה בויליאמסבורג.

ר' משה התארס עם נינת סגן ראש הקהל של סאטמר הרב דוד הויער ז"ל, בת איש החסד ר' שלמה ליכטנשטיין מוויליאמסבורג, תלמיד מובהק של הרבי מספינקא זצ"ל ומבאי ביתו של הרבי בעל ה'ברך משה' מסאטמר זצ"ל. 

בשמחת האירוסין השתתפו רבנים, עסקנים, מנהלי תלמוד תורה, אנשי ציבור ודיפלומטים. ובהם בין היתר קונסול ישראל בניו יורק השגריר דני דיין.

לפי אחד המשתתפים, הקונסול הגיע מוקדם לאולם "ויואל משה" השוכן בבניין תלמוד תורה סאטמר וויליאמסבורג - שם התקיים האירוע; כשהוא מלווה במאבטח אישי, מתקבל בחביבות ומתיישב לצד החתן. 

הנוכחים שוחחו עם השגריר על המצב הפוליטי בארץ; השגריר, שנודע כבעל חוש הומור מפותח, קידם את השיחה לחסידות וסיפורי צדיקים.

הוא סיים בשבח של החתן אותו הגיע לשמח ופועל רבות למען הציבור החרדי והעולם היהודי (להלן) וציין שאמנם החתן הנו חסיד סאטמר והוא חסיד סקווירא במקור אבל "אף אחד לא מושלם".. כשדבריו מכוונים לקשרי המשפחה שלו לחסידות סקווירא.

בעודו יושב, הגיע לאולם הרה"צ רבי מנדל טייטלבוים, בנו בכורו של האדמו"ר מהר"א מסאטמר, שהתיישב אף הוא לצדו של החתן; הרב והשגריר לחצו ידיים אך לא החליפו מילה ביניהם; ולפי עד ראייה ב"אויבן אָן טיש" שרר מתח באוויר.

כשקמו הרב והשגריר, הם ברכו אחד את השני בברכת מזל טוב אך מיד נפרדו כל אחד לדרכו. באירוסין השתתף גם האדמו"ר מקראלי, והרה"צ אב"ד סיגוט בן האדמו״ר מסאטמר.

יצוין כי החתן הנו איש תקשורת ידוע, שדברר רבות מאירועי סאטמר לעיתונות הישראלית והבינלאומית, ונחשב למקורבם של צמרת השלטון בממשלת ישראל, וכן לפעיל לזכויות יהודים במדינות המפרץ ודמות מוכרת במוסדות האו"ם. 

בשנים האחרונות מאז החלו ארגונים ליברלים לצאת במאבק נגד בתי ספר פרטיים דתיים ('חיידרים') בניו יורק שאינם לומדים מספיק לימודי ליב"ה, נרתם קליין לבקשת הרבנים בהסברה לעיתונות הכללית על החינוך החרדי ואף סייע למנהלי תלמוד תורה לקדם תכנית לימודית שכולל אנגלית, מתמטיקה ברמה גבוהה על טהרת הקודש למשך 90 דקות ביום. 

 

סאטמר דני דיין ציונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד