ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בצהרי השבת

טרגדיה: אלעד בן ה-3 נהרג כתוצאה משריפה

בצהרי השבת: לוחמי האש נכנסו לדירה הבוערת וחילצו את הילד - אך למרבה הצער הוא נפטר בבית החולים • ילד נוסף בן ארבע וחצי מאושפז בטיפול נמרץ במצב בינוני-קשה • כל הפרטים

טרגדיה: אלעד בן ה-3 נהרג כתוצאה משריפה
אילוסטרציה צילום: נתי שוחט פלאש 90

שריפה פרצה בצהרי שבת בדירת מגורים ברחוב דוד אלעזר בצפת. אלעד, ילד בן שלוש וחצי פונה במצב אנוש לבית החולים זיו בעיר, שם לאחר מאמצי החייאה, נקבע מותו למרבה הצער.

14 נוספים נפצעו בהם בשריפה, ל'בחדרי חרדים' נודע כי ילד בן ארבע וחצי במצב קשה-בינוני מטופל במחלקת טיפול נמרץ ילדים וסובל מבצקת קשה, וילדה נוספת בת 14 הסובלת מקשיי נשימה ומטופלת במיון ילדים.

בנוסף, 12 מבוגרים מטופלים בחדר המיון בבית החולים היו בצפת, סובלים מקשיי נשימה עקב שאיפת עשן. השריפה פרצה מעט לפני השעה 12:00 בצהרים בקומת קרקע בבניין ובו שמונה קומות. עם הגעת צוותי הכיבוי לשריפה, אמו של הילד הלכוד ביקשה מצוותי הכיבוי להציל את בנה אלעד.

צוות כיבוי מתחנת צפת בראשות מפקד הצוות אביב איבגי ורב כבאי יהב בן סימון, לא היססו ונכנסו תחת חום עז של מאות מעלות לתוך הדירה, חילצו את הילד ומסרו אותו דרך החלון לגורמי הרפואה שפינו אותו למרכז הרפואי זיו. כאמור, אלעד זכרו לברכה לא שרד את השריפה.

צוות חקירה מיוחד שמינה מפקד המחוז בראשות טפסר משנה אוסקר פוקס נמצא בעבודת חקירה כרגע לבדיקת נסיבות פרוץ האש, לכשיסיים את עבודתו יפורסמו מסקנות החוקרים.

חובש בכיר רכוב על אופנוע מד"א, יהודה חיים, סיפר: "בזירה הייתה המולה רבה, כוחות הכיבוי פעלו לכיבוי האש ולחילוץ הנפגעים שהיו לכודים בדירות בבניין שעלה באש. נערכנו מחוץ לבניין עם אלונקות וציוד מציל חיים וקלטנו אלינו את הנפגעים, שסבלו בעיקר משאיפת עשן".

לדבריו, "ביצענו בדיקות רפואיות לכלל הנפגעים, הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל חמצן על מנת למנוע את החמרת התסמינים של שאיפת העשן ופינינו אותם לבי"ח כשמצבם יציב. אנחנו ערוכים בזירה בכוחות גדולים עד לסיום הסריקות של הכיבוי בבניין שעלה באש ובניינים הסמוכים על מנת להעניק טיפול רפואי במידה ויאותרו נפגעים נוספים".

שריפה פצוע הרוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד