י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מתבצרים בעמדתם • משבר הגיוס

ליברמן: ״תתחייבו לגיוס ונסתדר״; ליצמן: ״שמישהו אחר יוותר״

מתבצרים בעמדתם: למרות השעון המתקתק - עדיין נראה כי המחלוקת בין ראשי הסיעות החרדיות לליברמן לא מגיעה לכדי פתרון • ליברמן וליצמן מתבצרים ומסרבים לסגת מעמדתם • במקביל: לנתניהו נותרו שלושה ימים בלבד להציג את ממשלתו החמישית; או שהולכים לבחירות 

ליברמן וליצמן בימים אחרים. צילום: שלומי כהן, פלאש 90
ליברמן וליצמן בימים אחרים. צילום: שלומי כהן, פלאש 90

למרות השעון המתקתק - עדיין נראה כי המחלוקת בין ראשי הסיעות החרדיות לאביגדור ליברמן לא מגיעה לכדי פיתרון. ליברמן וליצמן מתבצרים ומסרבים לסגת מעמדתם ופתרון לא נראה באופק.

הבוקר (ראשון) יו״ר ישראל ביתנו חבר הכנסת אביגדור ליברמן ממשיך להתבצר בעמדתו סביב חוק הגיוס ומסרב לדון בפשרה אפשרית שתגבש את הקואליציה בטרם יסתיים המועד הסופי להרכבתה; ליברמן קורא לליכוד להתחייב על העברת חוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית כדי להקים את הקואליציה.

בפוסט בפייסבוק כתב ליברמן כי ״הצגנו סדר יום חד וברור: ביטחון, עלייה וקליטה, דת ומדינה. נושא גיוס בני הישיבות היה אחד הסעיפים המרכזיים בסדר היום של "ישראל ביתנו".

ליברמן הוסיף: "לאחר הבחירות, כפי שהתחייבנו, המלצנו לנשיא המדינה על בנימין נתניהו כמועמד להרכיב את הממשלה״.

לדבריו, ״אנחנו בעד ממשלה לאומית! אנחנו נגד ממשלה חרדית! כאשר מדברים על התחייבויות ועל ממשלת ימין, כדאי לזכור שבנימין נתניהו חתום בחתימת ידו על הסכם קואליציוני עם "ישראל ביתנו" משנת 2009 בו התחייב על מיגור שלטון החמאס״.

ליברמן סיים את דבריו עם מסר ברור לליכוד, ״לא צריך לחפש מתחת לפנס, ולא צריך לחפש מניע נסתר. אני פונה לחבריי בליכוד, תפסיקו לשקר לעם ישראל ולומר ש"ישראל ביתנו" מחפשת סיבות לא להכנס לממשלה. תתחייבו להעביר את חוק הגיוס בקריאה השנייה והשלישית בנוסח המקורי ותראו איך הכל מסתדר. נסו אותנו״.

מנגד, גם בסיעה החרדית מתבצרים בעמדתם ומסרבים להתפשר גם במחיר בחירות. בפתח ישיבת הממשלה אמר סגן השר יעקב ליצמן כי הוא לא מוכן להתגמש בעמדתו.

לדבריו, ״למה לוותר? שמישהו אחר יוותר. אני אזכיר לכם שיש לי 20 מנדטים, למישהו אחר פחות״; ליצמן הבהיר כי הוא לא חושש מבחירות ומציין כי ״יש עקרונות וכל אחד פועל לפיהם - אני לא בטוח שחוק הגיוס מונע את הקואליציה - לפי ההתנהגות נראה לי שיש עוד דברים״.

יעקב ליצמן אביגדור ליברמן חוק הגיוס משבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד