י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הפגנת הבועה התל-אביבית

עולם הפוך: המושחתים הפגינו נגד השחיתות

עולם הפוך ראיתי: בהפגנת השמאל הסהרורי אתמול היו לא מעט תופעות מטרידות ומביכות - אבל מעל לכל התופעות המכמירות מתבלטת דווקא השתתפותו של גדול המושחתים בפוליטיקה הישראלית - אהוד אולמרט • טור דעה מאת יוסי אסולין

עולם הפוך: המושחתים הפגינו נגד השחיתות
רה"מ לשעבר, אולמרט צילום: פלאש 90

בהפגנת השמאל הסהרורי אתמול כנגד מה שהם מכנים "דיקטטורה", "שחיתות", ו"פגיעה במערכת המשפט", היו לא מעט תופעות מטרידות ומביכות.

אם זה הפיכתו של איימן עודה - תומך רוצח ההמונים בשאר אל-אסאד, חברו של הרוצח ברגותי וראש מפלגה לאומית שלא רואה זכות קיום למדינת ישראל - לגולת הכותרת של הערב בנאום נגד ה"דיקטטורה" של נתניהו. כן כן, עודה ה"דמוקרטי" זכה לקבל טלפון ספיישל מגנץ שהזמין אותו לעצרת.

אם זה עצם ההשוואה בין משטר ארדואן - שהכניס עשרות עיתונאים וקצינים לכלא, סגר 220 כלי תקשורת, פיטר 6,000 אנשי אקדמיה ועצר 160,000 איש שהפגינו נגדו - לממשלת נתניהו. כאילו שיש מקום להשוות בכלל.

"ראש ממשלה מושחת". אחד המפגינים, אמש. צילום: פלאש 90

אם זה שיתוף הפעולה עם אלדד יניב - שהעיד על עצמו שהיה שותף לשחיתויות בדרגות הכי גבוהות - והפיכתו לחלק מסמל המאבק של האופוזיציה נגד, ובכן, השחיתות.

אם זה השקר המופרך של לפיד - לפיו בהפגנה השתתפו מעל 100,000 - בעוד שהערכות נדבניות במיוחד של אנשים שנכחו במקום מדברות על 30,000 מקסימום - שזה בערך כמו שאברך מקבל 7,800 ש"ח בחודש.

אם זה נאומו ההזוי של יעלון - איש הימין וחבר בכיר בממשלת נתניהו לשעבר - בתוככי השמאל הקיצוני שחבר לתומכי הטרור, שמגיע אך ורק משנאתו הרושפת לנתניהו שהעבירה אותו על דעתו.

אם זו העובדה שרוב מכריע של משתתפי ההפגנה - שדובריה הצהירו בלהט שהיא שייכת הן לימין והן לשמאל - משתייכים לבועה השמאלנית-תל-אביבית המנותקת. 

ואם זה נאומו הקיצוני והצעקני של מר לפיד - ששאג את דבריו משל היה חיה פצועה הזקוקה לסיוע אס.או.אס - המלמד על יציאה מעשתונותיו. שלא לדבר על כך שרק לפני כמה שנים הציג עמדה אחרת לגמרי ביחס למהפכה השיפוטית של אהרון ברק (רמז: לא עמדה חיובית).

אבל לדעתי, מעל לכל התופעות המכמירות הנ"ל, מתבלטת דווקא תמונה אחת של משתתף אלמוני שהופיע בקהל. טוב, לא ממש אלמוני, ובמקרה היה גם ראש ממשלה בעבר - הלא הוא מיודענו אהוד אולמרט. גדול המושחתים שידעה הפוליטיקה הישראלית. והיא ידעה.

מושחתים נגד השחיתות. אולמרט, אמש בהפגנה. צילום: יענקי פרבר, טוויטר

עולם הפוך: האיש שטען לאורך כל החקירות שהפרקליטות שמה לה למטרה לחסל אותו; שהמערכת חיסלה אותו כמו שיגאל עמיר חיסל את רבין; האיש הראשון (ונקווה שגם האחרון) בהיסטוריה הישראלית שנכנס לכלא כראש ממשלה וביזה את ישראל בעולם - הוא הוא, רבותיי, הפנים של ההפגנה נגד הרפורמה במערכת המשפט, נגד ה"שחיתות" ונגד "איבוד הדמוקרטיה".

כן כן, הוא לא היה חריג בנוף. הציבור שמקבל אותו שם בסבר פנים יפות הוא אותו ציבור שמתלונן על השחיתות של נתניהו. הוא אותו ציבור שעיתונאיו נותנים במה לאולמרט בכלי תקשורת מרכזיים - משל היה טלית שכולה תכלת, אביר שלטון החוק, מגדלור מוסרי שעל פיו יישק דבר בכל הקשור לערכי השחיתות והדמוקרטיה.

עולם הפוך ראיתי.

אהוד אולמרט שחיתות צביעות הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד