י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"שוקלים להגיש תביעה אזרחית"

אביו של יענקי: "לא יכולים לתקן מה שנעשה"

ארבעה ימים לאחר תקיפתו הקשה של הבחור יענקי רוזנברג, במשטרה ממשיכים לטעון שהשוטרים במקום פעלו כראוי • אביו של הנער ל'בחדרי': "אף אחד לא פנה אלי או לבני משפחתי מאז המקרה החמור. אנחנו נצטרך להתמודד איתם בדרכים אחרות, אנו שוקלים להגיש תביעה אזרחית" 

אביו של יענקי: "לא יכולים לתקן מה שנעשה"
מעצר יענקי רוזנברג צילום: המצלם

ארבעה ימים חלפו מאז יענקי רוזנברג, צעיר חרדי בן 24, הוכה ונעצר על ידי שוטרים תוך שהוא זועק נואשות להוריו - עד שהוברר כי הוא לוקה בשכלו, אז שוחרר לידי האפוטרופוס. מה נעשה בעקבות האירוע? תחקיר ראשוני של המשטרה העלה כי השוטרים נהגו כראוי.

כיממה לאחר מכן, ביום חמישי אחר הצהרים, מפקד תחנת לב הבירה במחוז ירושלים, נצ"מ נתי גור ורב משטרת ישראל נצ"מ רמי ברכיהו, נפגשו עם מנהל מערך הדיור בשיח סוד יעקב דרוק. על פי הודעת המשטרה, הם הביעו צער על התמונות הקשות והבטיחו לבדוק את המקרה באופן יסודי ושקוף. מנכ"ל שיח סוד הרב שמעון לוי אמר היום לאבי מימרן ברדיו 'קול חי' "נפגשנו עם המשטרה במטרה שהיא תתנצל, אני מקווה שההתנצלות תגיע".

מה חושב על כך אביו של יענקי? "המוסד (שיח סוד א.ש) צריך את המשטרה, לכן הם נפגשו איתם" ניסה להסביר את הפגישה. מה עם יענקי עצמו? הוריו? בנתיים איש מרשויות החוק לא פנה אליהם, וגם לא בטוח שפנייה כזו בכלל רצויה מבחינתם "אף אחד לא פנה אלי או לבני משפחתי מאז המקרה החמור. אנחנו נצטרך להתמודד איתם בדרכים אחרות, אנו שוקלים להגיש תביעה אזרחית" אומר האב ברוך בשיחה ל'בחדרי חרדים' הערב (ראשון).

שאלנו אותו, האם ציפה שיפנו אליו מהמשטרה, אך הוא עצמו לא בטוח בתשובה. "ההתעלמות כאילו לא קרה כלום, זה לא הגיוני" הוא אומר, מצד שני "ירגיע אותי אם המשטרה תפנה אלי? לא יודע. בכל מקרה הם לא יכולים לתקן את מה שנעשה באמירה כזו או אחרת".

בפורומים שונים עלתה השאלה למה יענקי הסתובב לבד ברחוב, ללא ליווי צמוד של האפוטרופוס. האב ברוך כלל לא מבין את השאלה, "הוא לא אוטיסט, יש לו לקות שכלית. ברוך השם הוא לא צריך ליווי צמוד. במשך היום הוא עובד ומתנהל באופן עצמאי".

באשר לטענת השוטרת שתועדה אומרת בוידאו "הוא נגע בי", במשטרה טוענים כי כאשר נשאלה בעניין השיבה כי יענקי דחף והפיל אותה ארצה. "זה אבסורד לומר שהוא נגע בה" מגיב אביו. "אולי הוא צעק, הוא התנגד, הוא מנסה להתגונן בכל הכוח - הוא לא אדם תוקפני".

בראיון הראשון לתקשורת אמרו ההורים ליערה שפירא ב'כאן 11', כי טרם ראו את סרטוני הוידאו זאת מאחר והקרובים אליהם המליצו שלא לצפות בתיעוד. הערב הוא אומר לנו כי החליטו לצפות בסרטוני הוידאו, ומישהו אמור לבוא ולהציג זאת בפניהם, למרות הקושי הנפשי בכך.

הבדיקה שנערכת במשטרה וגם במחלקה לחקירת שוטרים, טרם הסתיימה והפרטים עדיין נבדקים.

ממשטרת ישראל נמסר: "במהלך פעילות המשטרה אתמול לאכיפה של הקמת מדורות העלולות לסכן חיי אדם בשטחים אסורים בשכונת מקור ברוך בירושלים, נתקלו השוטרים באלימות מצד עשרות מתפרעים שכללה זריקות אבנים, חפצים ותקיפת שוטרים".

"מתחקור ראשוני של האירוע עולה שבמהלך הפעילות תקף צעיר את אחת השוטרות. במהלך המעצר החשוד התנגד, התפרע ונפצע בפניו. מיד לאחר מעצרו ועם בירור מוגבלותו החליט קצין המשטרה שנכח בשטח על שחרורו לאלתר והוא טופל במקום ע״י מד״א. יחד עם זאת, נסיבות האירוע נבדקות ויתוחקרו במלואן".

אלימות שוטרים תקיפה נער חרדי יענקי רוזנברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד