י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

האדמו"ר מערלוי: "תפרשו מהקואליציה!"

האדמו"ר מערלוי לנציגים החרדיים בעירייה: לדעתי, יש לפרוש מהקואליציה, אבל רוצה לשמוע את דעת הגרי"ש. וגם: האם פינדרוס מכיר את נאמני ביתו של הגרי"ש אלישיב? • פרסום ראשון

"אם הדברים תלויים בי - יש לפרוש!". האדמו"ר מערלוי עם הגרי"ש אלישיב
"אם הדברים תלויים בי - יש לפרוש!". האדמו"ר מערלוי עם הגרי"ש אלישיב



הרוחות בירושלים סוערות. ערב שבת פרשת בלק (וכבר דרשו רושמי רשומות בלק ראשי תיבות: בואו לחניון קרתא) - ונראה שהשבת הולכת להיות חמה מהרגיל. אם לא די במזג האוויר השרבי (צפויה הקלה בעומס החום), ובאגלי הזיעה, באה פשרת חניון קרתא והוסיפה שמן למדורה הלוהטת.


כתבות קודמות בנושא:
"אנחנו מגיעים מוכנים לחטוף מכות"
הברית הבלתי קדושה• דוד דמן
ברקת: "חניון 'קרתא' ישאר פתוח" • וידאו
כך נחשפה 'פרשת החניונים' לראשונה באתר 'בחדרי חרדים': חניונים בשבת, בהכשר הבד"ץ •


הסוגיה הבוערת ביותר השבוע הייתה: מי אשם - הנציגים? היועצים? אולי ראש העיר? כולם חיפשו את הראש אותו ניתן לערוף. חברי מועצת עיריית ירושלים, שנאלמו דום בשבועות האחרונים - התעוררו לחיים. אולי הייתה זו אמירתו של חיים כהן, נאמן ביתו של הגרי"ש אלישיב, בקשר לחוכמתו של ראש העיר, ואפשרות הפרישה הקואליציונית של 'יהדות התורה' עליה דיבר (מה שעורר את חמת הנציגים, שאמרו אמש: "אנחנו לא מכירים בנאמני בית. מתחת לכבודנו להתייחס אליהם". גורם ב'דגל התורה', הגיב בגיחוך: "האם היה מתחת לכבודו של הנציג להתייחס אליהם גם בבחירות בביתר? וכשרצה להגיע לעיריית ירושלים, האם גם אז לא הכיר את נאמני הבית של הגרי"ש אלישיב?"), או שמא היה זה משהו אחר שעורר אותם. אך דבר אחד בטוח: מהרגע שחברי מועצת העיר התחילו לדבר - הם לא מפסיקים.

את האשמות הם מטיחים לכל עבר, אך מכוונים בעיקר לראשו של ניר ברקת. לטענתם, התריעו בפניו אודות חומרת פתיחת החניון. הם הזהירו, מחו, ועשו הכל - אך ללא הועיל. גם אם הפרטים הללו אינם עולים בקנה אחד עם אי אלו אמירות של הנציגים לפני מספר שבועות, הרי שניתן לסלוח על כך - ובלבד שיבוא הסוף לסיפור שתחילתו מוכר, אך סופו מי ישורנו.

מהי דעת הגרי"ש אלישיב?

בכל הקשור לפרישה מהקואליציה העירונית בגין פרשת החניונים - הדעות חלוקות. לכאורה, הצעד המתבקש היה לאיים באופן חד-משמעי: חניון סגור או פרישה מהקואליציה. אך הצעד לא נעשה, ונציגינו עדיין נהנים מהכורסאות המרווחות באולם המליאה של הבניין בכיכר ספרא.

מדוע הצעד לא בוצע? שאלה מצוינת!

אמש (ה') אמר סגן ראש העיר, יצחק פינדרוס, כי השאלה כלל לא עלתה על שולחנם של גדולי ישראל, וכי ברגע שתעלה לשולחן, הוא ימהר להתייעץ עם ה'גדוילים'.

אחד ממארגני הפגנות השבת ב'פרשת החניונים' הגיב על הדברים: "הם מחפשים מתנדב שיעלה את הנושא על השולחן? אם השאלה מדי כבדה, ניתן למצוא אפילו שני מתנדבים. אבל איך הנושא לא עלה עד היום? מי אמור להעלות אותו? איך יכול להיות שעם ישראל כולו מגיע למחות על קדושת השבת, והנציגים יושבים בקואליציה שהחליטה על כך?"

שאלות קשות – ותשובות אין.

לאתר 'בחדרי חרדים' נודע כי אתמול (ה') אמר האדמו"ר מערלוי לחבר מועצת עיריית ירושלים, יוסי דייטש, כי לדעתו יש לפרוש מהקואליציה, אך הוא מבקש לשמוע את דעת הגרי"ש אלישיב. הוא חזר ואמר: אם הדברים תלויים בי - יש לפרוש!

השאלה הגיעה אל הגרי"ש אלישיב - וידונו בה בשבוע הבא. משיחה שקיימנו עם גורמים המקורבים לנושא מתברר, כי ההחלטה שתתקבל תלויה באירועי השבת. באם מחזות השבת שעברה, בה היו עשרות עצורים, אלימות משטרתית, ופצועים – יחזרו על עצמם, הרי שהדבר יתרום להחלטה על פרישה מהקואליציה.

אם יורשה לנו לקחת הימור: 30 עצורים ומעלה, וביום ראשון הבא, נשמע פרישה מהקואליציה העירונית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד