י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מועצת העיר קובעת כי הפרסום מזיק לשיכון

האם ההבטחה הגדולה בדמות אלפי יחידות דיור חדשות בבית שמש תתמוסס בגלל פרסום מוגזם במדיה החרדית? חבר מועצת העיר: אני פסימי מאוד. דובר העירייה: אני דווקא אופטימי

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה


ושוב, כמו קרוסלה שחוזרת שוב ושוב, עולה מצוקת הדיור החרדית לכותרות. מי שחשב שהנושא הבוער לכל-כך הרבה אנשים, ירד מסדר היום - התבדה.

בחודשים האחרונים החליטו העסקנים להציב את נושא הדיור בראש סדר העדיפויות. ההבנה כי הציבור רואה בסוגיה פצצה מתקתקת הביאה את הנציגים לטפל בנושא הבוער - ומהר. שדולות הוקמו, שר שיכון חרדי הוצב על מקומו, הוועדה למען הדיור הסירה את שיירי הנפתלין שדבקו בה בשנים האחרונות - וכולם החלו לעבוד במלא המרץ.

בנושא הדיור יש את המצוקה המיידית ואת החשיבה לטווח ארוך.

לטווח הארוך, בונה הנציגות החרדית על הקמת עיר חדשה. יהיה זה חריש או חילופי שטחים באלעד, אך לכולם ברור כי כדי לפתור את המצוקה לטווח הארוך, זקוק הציבור החרדי לעיר חדשה בה יוקמו עשרות אלפי יחידות דיור.

אך גם בטווח הקצר קיים מחסור של אלפי יחידות דיור, והציבור החרדי התגייס למערכה.

כבר במהלך הבחירות לעיריית בית שמש שמענו, כי באם ייבחר ראש עיר חרדי הרי שהדבר יגרור בניית אלפי יח"ד בטווח המיידי. אך הנה חלפה כבר יותר מחצי שנה, והתקדמות בשטח - אין.

סיורים של שר השיכון - יש, הבטחות של ראש העיר - בשפע. הבעיה היא שהטרקטורים נתקעו במעלה הקסטל, ולא מראים סימני תזוזה לכיוון העיר בית שמש.

בשיחה שערכנו עם אחד מחברי מועצת העיר בית שמש, עלו טענות קשות. לדבריו, החגיגה שנערכה בחודשים האחרונים סביב רמה ג', הפכה את הבניה במקום עבור הציבור החרדי לבלתי אפשרית. כבר לפני מספר שבעות התריע אותו חבר מועצה באוזנינו, כי "החגיגה התקשורתית" בכלי התקשורת החרדיים סביב הבניה במקום - תחזור כבומרנג. "חברי המועצה הדתיים והחילונים יעשו צרות צרורות לראש העיר בהצבעה על הפשרת הקרקעות". להזכירכם: 10 מתוך 19 חברי מועצה בעיר - אינם חרדים.

ואכן, מספר אותו חבר מועצה, חלומותיו השחורים התקיימו. בהצבעה שהייתה אמורה להתקיים בשבוע שעבר על הפשרת הקרקעות, הבין ראש העיר, משה אבוטבול, כי הוא עומד להפסיד במערכה, ודחה, לפי שעה, את ההצבעה. "החברים החחלונים והדתיים שקראו בכלי התקשורת החרדים על הבנייה המתוכננת, החליטו לתקוע מקלות בגלגלי המהלך - ולהתנגד בישיבת המועצה. אם לא ייעשה שינוי דחוף באסטרטגיה העירונית, חלומות הציבור החרדי על מגורים בבית שמש - יתבדו", הוא מסיים בפסימיות.

מתי רוזנצוויג, דובר עיריית בית שמש, מוציא את האוויר ממפרשי אמירותיו של חבר המועצה: "ברמה האסטרטגית, ראש העיר אינו שמח מההד התקשורתי שניתן לבניה ברמת בית שמש ג'. לדעתו, הפרסום יזיק בסופו של דבר לבניה במקום".

לגבי ההצבעה בשבוע שעבר: "אותו חבר עירייה לא הבין במה מדובר. היתה ישיבה של ועדת תכנון ובניה מורחבת, ולא התקיימה שם הצבעה. הדבר אינו קשור בכהוא זה לבניה ברמת בית שמש ג'. לגבי הבניה שם מובטחים עשרות מליוני שקלים ממשרד השיכון, וההחלטה תעבור ברוב קולות בשבועות הקרובים. יש כאן ערבוב של מין בשאינו מינו, ובשבועות הקרובים כולם יווכחו בכך".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד