י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"אנחנו מובילים את החרדים" • בלעדי

יו"ר סניף המפד"ל הירושלמי, בראיון לאתר 'בחדרי חרדים': "אנחנו מתכנסים בכדי לדון בפרישה. יש הפרה חמורה של הסטטוס קוו" • "שמענו שהחברים החרדים המליצו לפתוח את החניון בשבת"

הרצל יחזקאל עם ניר ברקת
הרצל יחזקאל עם ניר ברקת

האם מהסרוגים תבוא מפלתו של ניר ברקת?

אם לשפוט את הדברים על פי יו"ר מטה המפד"ל בירןשלים, הרצל יחזקאל, הרי שכסאו של ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, מתחיל להתנדנד.

בשיחה שערכנו עמו היום (א') בשעות אחר הצהריים הוא נשמע נסער: "איפה החרדים בסיפור? הרי ברור לכולם שיש כאן שינוי בסטאטוס קוו של העיר, והחרדים יושבים בכורסאות? איך זה יכול להיות, איך אתם מסבירים את זה?".

• המפד"ל כינסה ישיבה? יש לכם מחשבות על פרישה?

"אני מכנס השבוע את חברי הסניף הירושלמי, ונקיים דיון בנושא. הגענו למצב שאנחנו מובילים את החרדים, הם יושבים בקואליציה, ואנחנו מדברים על פרישה".

• מי החליט לכנס את הסניף לישיבה בנושא?

"אני, כיו"ר הסניף, ראיתי מחובתי לכנס ישיבה. קיבלתי פניות רבות של חברים הקוראים לקיים ישיבה על פתיחת החניון בשבת. אנחנו רואים את הנושא בחומרה רבה. הסניף הוא הקובע את המדיניות של הנציגות בעירייה, וכל החלטה שתתקבל, תחייב את חברי העירייה".

• אתה בדעה שיש לפרוש מהקואליציה?

"אני, בתור יו"ר הסניף, מעדיף להישאר ניטרלי עד לקיום הישיבה. אבל חברים רבים אומרים שהמפד"ל תמיד שמה את השבת בראש סדר העדיפויות, ופרשה בעבר מהקואליציה בגלל השבת (ב-1977 בזמן ממשלת רבין בפרשיית הפאנטומים שהגיעו בשבת - ש.א), וגם הפעם נשמעים קולות רבים הקוראים לפרוש מהקואליציה".

• אתם בקשר עם הנציגים החרדים?

"אנחנו שמענו שהנציגים החרדים המליצו לראש העיר לפתוח את החניונים בשבת. עכשיו הם מכחישים, אבל כך אנחנו שמענו. ופתאום המפד"ל היא זאת שצריכה להוביל את מאבקי השבת".

• מהם הסיכויים שתפרשו מהקואליציה?

"בסניף יש 120 חברים, ביניהם רבנים ואישי ציבור רבים. אנחנו נתכנס ונחליט בנושא. יש חברים שאומרים: אנחנו לא צריכים להיות יותר אפפיורים מהאפיפיור. אם החרדים לא פורשים - אין סיבה שאנחנו נפרוש. מנגד, יש שטוענים שהפעם המפד"ל צריכה להיות המובילה".

• ברקת התייעץ איתכם טרם פתיחת החניון?

"איתי הוא לא התיייעץ. גם אם יו"ר המפלגה בירושלים דוד הררי לא. אבל הררי הסכים לפתיחת החניון. יש ביננו חילוקי דעות".

• אתם לא חוששים על משרת רב העיר שהובטחה לכם?

"יש הבטחה של ראש העיר שהוא יעשה הכל בכדי למנות רב ציוני לבירה. אנחנו עדיין לא פרשנו. גם בנושא הזה צריך לדעת שאם ראש העיר לא יקיים את הבטחתו יש סיכוי למשבר קואליציוני".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד