י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"פרישה? שטויות במיץ עגבניות!" • מיוחד

יו"ר ההמפד"ל בעיריית ירושלים מגיב על דברי חבריו השוקלים לפרוש מהקואליציה: "אני אחראי, ואין דיבור על פרישה" • "בחרתי בברקת, ואני לא מתחרט" • "אנחנו רוצים את שני הרבנים בירושלים"

"פרישה? שטויות במיץ עגבניות!" • מיוחד

הכתבה באתר 'בחדרי חרדים' בה הודיע יו"ר סניף המפד"ל הירושלמי, הרצל יחזקאל, על קיום אסיפה בה ידונו חברי הסניף על פרישה מהקואליציה - עוררה רעש רב.

"אנחנו מובילים את החרדים" • בלעדי

מיד לאחר פרסום הכתבה הביעו גורמים במפד"ל הירושלמית את דעתם, כי העמדה אותה הציג יחזקאל הינה דעתו האישית, ואינה מהווה מדגם מייצג של חברי הסניף העיר.

העמדה התקיפה אותה הציג יחזקאל נשמעה מוזרה משהו. עמדת המפד"ל מאז ומעולם הייתה פשרנית יותר, סלחנית יותר, ומקלה יותר, כלפי החלטות מעין אלו. ה'פרומקייט' שתקף את חברי המפד"ל, לא התאים לסטטוס אותו מייצגת הסיעה בעיר.

בשיחה עם יו"ר מפלגת המפד"ל העירונית, דוד הדרי, מתברר כי אכן שני צדדים למטבע.

• יש לכם הרהורי פרישה מהקואליציה? מתכנסת ישיבת סניף בנושא זה?

"הדיבורים על כך הם שטויות במיץ עגבניות. לא ידוע לי על ישיבה של חברי המועצה בנושא זה. מי שמייצג את המפד"ל בעירייה זה אני. ודעתי היא שאין מקום לפרישה מהקואליציה. קיימנו ישיבת סיעה, ונתנו לי גיבוי מלא.

"הרצל יחזקאל הוא יו"ר מועצת הסניף. לא ברור בכלל מה המעמד של הסניף. הרי המפד"ל התפרקה ובמקומה באה מפלגת 'הבית היהודי', כך שלא ברור אם עדיין קיים גוף שקוראים לו הסניף העירוני של המפד"ל. הרצל יחזקאל שלח מכתב, שהם רוצים לדבר ולקבל מידע. אנחנו נשב איתם וניתן את המידע. מכאן ועד לפרישה הדרך ארוכה מאוד. יתירה מכך, דיברתי עם עשרות מחברי הסניף. אף אחד לא תומך בזה".

• למה שלא תפרשו? השבת לא חשובה מספיק בעינכם?

"אני לא בעד פתיחת החניון, ואני נגד חילולי שבת מכל סוג שהוא, אפילו שאני מזרוחניק. ראש העיר לא שאל אותי בעניין, ולא התייעץ איתי. אנחנו בעד שכולם, כולל חילונים, יוכלו לחיות בעיר. ברגע שהמשטרה החליטה שזה פיקוח נפש, אנחנו תומכים בהחלטה. אנחנו מבינים את ראש העיר. אם היה שואל אותנו: היינו אומרים לו שזה פיקוח נפש, וצריך להתחשב בזה. יש לנו ראיה ציונית, ואנחנו מבינים שכולם צריכים לחיות בעיר הזאת בשלום. ברוך ה' ההחלטה לא בידינו, אלא בידי ראש העיר, וברגע שהוא החליט, אנחנו מבינים אותו".

• להערכתך הסיעות החרדיות יפרשו מהקואליציה בסופו של דבר?

"לא".

• הבחירות לרבנות העיר ירושלים קרבות - אתם בטוחים שבסופו של דבר יתמנה רב ציוני?

"קיבלנו הבטחה בכתב מראש העיר, שייעשה הכל, כולל הכל, בכדי למנות רב ציוני. ההבטחה הזאת היא לא סודית, היא הונחה על שולחן המליאה, לעיני כל חברי העירייה. ההסכם הוא שיהיה לפחות רב ציוני אחד".

• מי יהיה המועמד מטעמכם?

"אנחנו לא מתעסקים עם זה בכלל. הקמנו ועדת רבנים בראשות הרבנים אריאל ליכטינשטין ודרוקמן, והם ימליצו על מועמד מהציונות הדתית. לאחר שהם יגבשו המלצה, אנחנו נפעל בכדי לאשר אותה".

• למה אתם מסתפקים ברב ציוני אחד, למה אתם לא דורשים את שני הרבנים?

"לכתחילה ראוי שיהיה שני רבנים ציוניים. אנחנו משתמשים בשירותי הדת, נשמעים לפסיקות של הרבנות, אוכלים את הכשר הרבנות, משתמשים בעירוב של הרבנות. החרדים לא סומכים על הרבנות. אבל אנחנו ערים למציאות הפוליטית, ונסתפק ברב אחד ציוני".

• יכול להיות שהוועדה של הרבנים תגיע לסיכומים עם רב חרדי?

"אני יודע שהרבנים שמו לעצמם מספר שיקולים בבחירת הרב. ובהגדרת ציוניות. אבל בסופו של יום המועמד יהיה מי שהרבנים יחליטו שהוא ראוי להיות המועמד. אני לא רואה מצב שיהיה משהו חרדי. התנאים שהציבו הרבנים לצורך בחירת המועמד הם: 1. היכן התחנך המועמד והיכן התחנכו ילדיו, כשהדגש הוא על לימוד במוסדות התורנים ציוניים. 2. היכן שירת בצבא והיכן משרתים ילדיו. אם התשובות יספקו, שמו יעלה לדיון.

• במבט לאחור, היית מעדיף את פרוש?

"כשהייתי צריך להחליט ברקת או פרוש, הצבעתי ברקת. אני לא מתחרט על כך. אני חושב שברקת הוא ראש עיר מצוין. ברקת ממש לא אחד שרוצה להגדיל את השנאה לדת. את כל העסק עם החניון הוא עשה מתוך רצון להפחית בחילול שבת. הוא נהג בתמימות, ואני מאוד מעריך אותו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד