י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"לבדוק המהלכים ההזויים של דה הרטוך"

דה הרטוך על החינוך העצמאי: "השלטונות שופכים על גוף העוועים הזה מאות מיליונים בשנה". יו"ר ועדת הכספים ליועץ המשפטי לממשלה: "יש לבדוק למפרע את כל ההחלטות של דה הרטוך בנושא החינוך העצמאי'

דה הרטוך וגפני בועדת החינוך של הכנסת. צילום: ארכיון
דה הרטוך וגפני בועדת החינוך של הכנסת. צילום: ארכיון


בעקבות מאמר שפורסם השבוע בעיתון 'הארץ', בו כתב עו"ד אמנון דה הרטוך, בעבר ראש אגף תמיכות במשרד המשפטים, כנגד מערכת החינוך החרדית והגדיר את החינוך העצמאי כ"אגודה עותומנית וירטואלית שלפי החוק היה צריך לפרקה מזמן, אשר השלטונות שופכים על גוף העוועים הזה מאות מיליונים בשנה" - פנה יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, ליועץ המשפטי לממשלה, בדרישה לבדוק את כל החלטותיו של דה הרטוך בעבר בנושא החינוך העצמאי.

בפנייתו כתב גפני: "עתה מתבררת הסיבה האמיתית למהלך החקיקה אשר הביאה לקריסה מוחלטת של אחזקת בתי הספר, והיא, שנאתו המופגנת של דה הרטוך כלפי החינוך העצמאי ורצונו האישי להקנות מעמד שווה שלא היה בעבר, לבתי הספר הפרטיים".

גפני מגולל במכתבו את מעמד החינוך העצמאי, כפי שהיה במהלך עשרות השנים האחרונות, מאז קום המדינה, כאשר המדינה אפשרה להורים לבחור בין בתי הספר הממלכתיים לבין החינוך העצמאי, והמחוקק אף קבע כי משרד החינוך יתקצב את הרשתות בשווה כמו את בתי הספר הרשמיים.

"עו"ד דה הרטוך, שבנו לומד בבית ספר פרטי- מוכר שאינו רשמי, כפה את דעתו בחקיקת חוק הרשויות המקומיות ב-2007, הוא הוביל מהלכים ופרשנויות משפטיות שאילצו את הכנסת להידרש לחקיקה על מנת להמשיך את המצב שהיה קיים כל השנים, ובעקבות פרשנותו הביא לקריסה מוחלטת של אחזקת בתי הספר, ולהורה החרדי אין פיתרון אלא באמצעות בית ספר פרטי, מהלך שקומם אף את השלטון המקומי".

גפני כותב: "עתה מתבררת הסיבה למהלך ההזוי הזה שלצערי הכנסת קיבלה מחוסר ברירה, זאת שנאתו המופגנת כלפי החינוך העצמאי. לאור זאת הנני דורש לבדוק את כל החלטותיו של 'דה הרטוך' בנושאים אלו בעת שהוא שימש בתפקידו במשרדך, מכיוון שיש להם השלכות ישירות לנעשה עתה בממשלה ובכנסת, המנסים לייצב חזרה את מערכת החינוך כפי שהיה קודם להחלטותיו המוזרות ואשר פוגעות בתלמידים ובהוריהם, המסעירות את המערכת הציבורית, בממשלה, בכנסת ובשלטון המקומי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד