י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

גפני: "העניים ניצלו מחרפת רעב"

ראש הממשלה נתניהו חזר בו מהכוונה להטיל מע"מ על פירות וירקות • המרויחים הגדולים הם השכבות החלשות • המפסיד הגדול הוא שוב שר האוצר • בליכוד מרוצים: "הקואליציה היתה הופכת לסלט ירקות קצוץ"

גפני: "העניים ניצלו מחרפת רעב"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני מברך הלילה את ראש הממשלה בנימין נתניהו על ההחלטה שקיבל לבטל את ההצעה להטלת מע"מ על פירות וירקות. "הכוונה להטיל מע"מ על הפירות והירקות היתה טעות מלכתחילה. במצב הכלכלי הקשה שבו מצויה ישראל אין להפיל את כל הנטל על האוכלוסייה החלשה".

גפני אמר כי עד היום, למרות הקושי הכלכלי במדינה אין רעב, וזה בעיקר משום שניתן לרכוש פירות וירקות במחיר מוזל, "הטלת מע"מ על פירות וירקות יכולה היתה לגרום לפגיעה אדירה לאוכלוסיות החלשות שהיו עלולות להגיע עד לחרפת רעב אני שמח שראש הממשלה היה קשוב ללב העם וביטל גזירה זו".

גם השר אריאל אטיאס משס בירך הערב על התעשתותו של ראש הממשלה: "לא הצטרפנו לממשלת לבני והצטרפנו לממשלת נתניהו כדי שנוכל לסייע למשפחות להתקיים בישראל. אם הוא היה עומד על כוונתו להעביר את הטלת המע"מ, היה נגרם לו נזק, בעיקר כי היו נזכרים בנתניהו של 2003".

החלטתו של ראש הממשלה לחזור בו מהכוונה להטיל מע"מ על הפירות והירקות התקבלה בהפתעה גמורה. היה זה רק מספר שעות אחרי ששר האוצר בפועל, יובל שטייניץ, הכריז כי עם שס או בלי שס יוטל מע"מ על הפירות והירקות, והמשבר הפוליטי כבר נראה באופק. נתניהו נימק את החלטתו בענין המע"מ בכך שהוא "קשוב לרחשי הציבור", ושוב הפך את שר האוצר שלו לצנינים. מי שדוקא יצאה וידה על העליונה מהמאבק היא ח"כ מירי רגב מהליכוד שהובילה את החזית במפלגתה נגד הטלת המע"מ.

מקורבי ראש הממשלה ושר האוצר שקלו להדיח אותה בשל כך מועדת הכספים ולהכניס במקומה חבר כנסת אחר שיתמוך במהלך. בסופו של דבר מביעים הערב סיפוק מנסיגת נתניהו מתוכנית האוצר, ואומרים כי "היא היתה עושה מהקואליציה סלט ירקות קצוץ"...

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד