י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ביבי מחזיר: עוד מיליארד וחצי לקצבאות

ועדת הכספים אישרה את התוספת לפי ההסכמים עם ש"ס ויהדות התורה • עוד 'עז' סולקה מוועדת הכספים: מחוק ההסדרים הוצאה ההתנייה של תשלום קצבאות ילדים בלימוד במוסד חינוך

ביבי וגפני. צילום: אליהו הלוי
ביבי וגפני. צילום: אליהו הלוי

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (ג) את הגדלת קצבאות הילדים כפי שהוסכם בהסכמים הקואליציוניים עם ש"ס ויהדות התורה.

על פי ההחלטה, תינתן תוספת לקצבאות ילדים במהלך הדרגתי, על פני שלוש שנים, בעלות כוללת של מיליארד ו-400 מיליון שקלים לשנה. בסוף המהלך תינתן תוספת בגין הילד השני, הילד השלישי והילד הרביעי בכל משפחה בסכום זהה של 93 שקלים לכל ילד.

בשנת התקציב 2009 תעמוד קצבת הילדים לילד רביעי על סך של 252 שקלים וקצבת הילדים לילד שלישי תעמוד על סך של 219 שקלים. ב-2012 תגדל הקצבה בגין הילד השני, הילד השלישי והילד הרביעי לסך של 259 שקל לכל ילד.

ביד אחת גזר, ביד השניה מקל

ועוד 'עז' סולקה היום מוועדת הכספים: סעיף נוסף פוצל מחוק ההסדרים, לאור דרישת יו"ר וועדת הכספים, ח"כ משה גפני - לאחר שמוקדם יותר הוציא מהחוק את הדרישה לקבוע סף מינימאלי למס בריאות - הוא הסעיף המתנה מתן קצבאות ילדים בלימוד של הילד במוסד חינוך. ההתניה הוסרה כליל מחוק ההסדרים ונותרה רק ההתניה של קצבאות הילדים במתן חיסונים לילד.

ח"כ גפני אמר כי מדובר בהישג גדול, מאחר וישנם עשרות אלפי ילדים אשר אינם רשומים רשמית במערכת החינוך בישראל ונמצאים במוסדות חינוך במשך כל שעות היום, ואין סיבה להתנות את הקצבאות בלימודים במוסד חינוך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד