י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הצבעים שעושים את שנת תשס"ט למיוחדת

איך ממציאים גוונים חדשים? האם זהו עניין של טעם או גחמה אישיים? איך אפשר לחזות מראש אילו גוונים יתנו את הטון בעונות הקרובות בתחומים שונים ורבים כל כך?

הצבעים שעושים את שנת תשס"ט למיוחדת

גוונים הם חלק חיוני ובלתי נפרד מהמציאות היומיומית שלנו, והם תופסים חלק משמעותי מהסביבה בה אנו חיים – בבית, בעבודה, בשעות הפנאי וכן הלאה. החיפוש אחר הגוון הבא בצבע קשור להשפעות כלכליות, סביבתיות, אקולוגיות, סגנונות חיים ועוד – כולם באים לידי ביטוי בצורה, בחומר, בטקסטורה וכמובן – בגוון.

הגוונים והטקסטורות המובילים השנה משקפים מודעות ומעורבות סביבתית. המגמה הירוקה מתרחבת אל מעבר לעולם הטבע, ועוסקת גם באיכות האוויר שאנו נושמים ובטיב המים שאנו שותים, על רקע הידלדלות מקורות המים המתוקים. על כן תוכלו למצוא לצד גווני הירוק גם את גווני כחול ותכלת.

פן נוסף של המגמה הירוקה הוא החזרה אל החיים העירוניים. כאן ניתן למצוא מבחר רב של גווני אפור, השואבים השראתם מ חומרי הבנייה - בטון, אספלט ומתכת. הדינאמיות והחיים השוקקים בעיר מקבלים חיזוק באמצעות שימוש בשפה הגראפית של סימני הדרך והשילוט – ומציגים גוונים חזקים של צהוב וכתום.

החיים העירוניים במאה העשרים ממקדים את תשומת הלב אל פנים הבית, וזה הופך למפלט מהמולת היום-יום, מעין מקדש פרטי. ככזה, הגוונים בו הופכים עמוקים ודרמתיים יותר – אדום יין וחום שוקולד, ואליהם מצטרפים גווני זהב מיושן, ברונזה ופיוטר - שכביכול התיישנו עם השנים ואיבדו מעט מזוהרם אך לא מיוקרתם.

מנגד, נמצאת המגמה ההפוכה לחיי העיר התוססים. אלו שמסתייגים מההמולה והשאון מוצאים מפלט במחוזות הכפריים, ואף מרחיקים יותר אל לב הטבע הפראי והמרוחק. הגוונים כאן הם גווני הטבע הסובב אותנו – בין אם מדובר גווני הכפר החמימים והנעימים או בגווני איתני הטבע – השמים, המים והאדמה.

ואלו הטרנדים העדכניים לשנת תשס"ט לפי סגנונות חיים



הסגנון העירוני [Urban]


משקף חיים קצביים ותוססים של המטרופולין הגדול. ההשראה לגוונים הטרנדיים בסגנון העירוני מגיעה מעולם חומרי הבנייה של העיר – בטון, אגרגטים ומתכת: גווני אפור וגוונים טבעיים של חומרי הבניה לסוגיהם, לצד צהוב חזק של שלטים וסימוני דרך. הטקסטורות נעות בין משטחים מנצנצים ומבריקים מאוד לבין משטחים מחוספסים.



הסגנון הכפרי [Country]


מתאים לכל מי שאוהב את החמימות והנועם של חיי הכפר, למי שמתרפק על הפסטורליות והשלווה של חיק הטבע. המראה הכפרי-אותנטי מתקבל משילובי גוונים ססגוניים, בהשראת הצמחייה הים-תיכונית: ורוד בוגנוויליה, צהוב חמנייה ועוד. הסגנון הכפרי בא לידי ביטוי בטקסטורות גסות ומחוספסות, לצד אפקטים המעניקים מראה מיושן – לקירות ולפריטי העץ והמתכת.



הסגנון היוקרתי [Exclusive]


מתאים לכל מי שיש לו אהבה ליוקרה הוד והדר. הגוונים חמימים ועמוקים, הניואנסים מתקבלים ממתכות שמתיישנות היטב כגון זהב עתיק ונחושת לצד גווני אדום יין. הטקסטורות עשירות בדוגמאות דמויות טפט או מעוטרות בעזרת שבלונה.






הסגנון הטבעי [Nature]


מהווה חלק מהתחזקות המגמה האקולוגית: הבנייה הירוקה והשימוש באנרגיות חלופיות כגון אנרגיה סולארית יוצרים פלטת גוונים בהירה ומוארת לצד טקסטורות טבעיות כגון טיח מינרלי, סווייד ועוד. כשהגוונים מאופקים ושקטים יחסית, הניואנסים של הטקסטורה הם אלו שעושים את ההבדל: ניתן ליצור מראה מתוחכם באמצעות שימוש במגוון מרקמים: מט, משי, מחוספס, וכן הלאה.



הסגנון האתני [Culture]


מושפע מהקסם של תרבויות רחוקות כגון סין, יפן ורוסיה, ומסגנונות האר-דקו של תחילת המאה ה-20. הגוונים עשירים, עמוקים וססגוניים. הגימור הוא בעל ברק גבוה או בעל מראה מתכתי – המחזירים את האור והופכים את הגוונים לחיוניים עוד יותר.




הסגנון ההוליסטי [Spirit]


מושפע מיסודות הטבע – האוויר השקוף, המים הצלולים, האדמה החמימה. הגוונים בהירים ורעננים ומשרים אווירה מלטפת ומרגיעה – כחלחלים של מים ושמים, ירוקים של לבלוב וכתמתמים של אדמה. הגימורים שקופים למחצה. מבריקים ומחליפים-גוונים, כמו כנפי פרפר.






רוצים לעשות שינוי בבית? כנסו לאתר טמבור וצפו בסגנונות העיצוב החדשים לבית - לחצו כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד