י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מודעות אבל: הנפטר עוד יכול לקום

מודעות אבל שנתלו בחיפה מכריזות על פטירת התלמוד-תורה הספרדי של העיר. העילה: מצוקה בת 15 שנה ופציעת תלמידים בחצר, בשל מחסור במקום. מחר: פגישה בין ראש העיר לאלי ישי

צילום: אהרון ליבוביץ
צילום: אהרון ליבוביץ

מודעות אבל ופנים שפופות מלמדות בדרך-כלל על פטירת אדם קרוב. אלא שבעיר חיפה החליטו להשתמש במודעות האבל, להודיע על פטירת... תלמוד תורה.

המדובר בתלמוד תורה הספרדי של חיפה - 'מורשת התורה'. הבוקר (ד) נערכה ישיבת הנהלה דחופה, בה השתתפו גם המלמדים, שקיבלו את הבשורה הקשה על סגירת התלמוד תורה.

הרקע לסגירת התלמוד תורה, ופרסום מודעות האבל, הם לאחר מצוקה קשה של 15 שנה, בה שוכן התלמוד תורה במבנה שאינו מתאים לצרכיו. "הסגירה כעת נועדה לעורר את הנוגעים בדבר, שיתעשתו ויטפלו במצוקה החריפה בה שרוי התלמוד תורה", אומרים המנהלים.

לטענת מנהלי הת"ת, 15 שנה הם ניזונים מהבטחות של קברניטי העיר, לפיהן המוסד יקבל מבנה נורמלי, אך הבטחות לחוד ומעשים לחוד.

המנהלים, שלא רצו לפתוח את שנת הלימודים נוכח מצוקת הדיור החריפה, השתכנעו להתחיל את שנת הלימודים, בעקבות הבטחה של שר הפנים אלי ישי לשבת עם ראש העיר ולהגיע להבנות בנושא מבנה חדש למוסד. אלא שהצפיפות האדירה בה שרויים התלמידים גרמו כבר ביום הראשון לנזקי גוף לתלמיד, שניזוק בחצר בשעת הפסקה, עקב הצפיפות הגדולה.

אתמול (ג') ניזוק בראשו ילד נוסף, לאחר שלא עמד בצפיפות הגדולה בחצר בשעת ההפסקה.

שני המקרים הביאו את מנהלי בית הספר להודיע: "אנחנו סוגרים את המוסד, עד למציאת פיתרון של קבע לתלמוד תורה. לא ייתכן שבמשך שנים יתעלמו מאיתנו ולא ייתנו לנו פתחון פה. עכשיו שסגרנו את החיידר אולי תקום מחאה ציבורית, שלא תאפשר את ההתעלמות התמשכת מאיתנו".

אתר 'לדעת.נט' מדווח, כי לדברי ההנהלה, במידה ולא ימצאו פתרון עד לשבוע הבא, הם מתכננים להחריף את המאבק. בראש ובראשונה הם מתכננים להגיע כ-200 ילדים אל מעונו של הגר"ע יוסף, ולומר סליחות. המהלך השני יהיה לחבור לתלמוד תורה של החינוך העצמאי בחיפה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד