י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"את השמאלנים איתרגו, אותי זורקים לכלא"

פחות משבוע לפני שהוא הופך לאסיר בכלא 'מעשיהו', הרב שלמה בניזרי מסביר איך זה קרה לו: "סימנו אותי כמטרה" • ומה העונש שהגיע לו? "עבודות שירות". וגם: "רק השבוע הורדתי דמעות" • ראיון

הרב שלמה בניזרי בעצרת התמיכה. צילום: פיני רוזן
הרב שלמה בניזרי בעצרת התמיכה. צילום: פיני רוזן

בעוד פחות משבוע יעבור בשערי כלא "מעשיהו" מי שהיה שר הבריאות, שר הרווחה ואחד מהדמויות הבולטות בציבור החרדי בשני העשורים האחרונים כחבר כנסת, כרב וכמחזיר בתשובה - שלמה בניזרי.

בניזרי מקפיד לנהל שגרת חיים גם בימי החופש האחרונים. הוא שוקד על ספרו, יוצא להרצאות, לשמחות, ובד בבד מארגן דברים אחרונים לקראת כניסתו לכלא. בנזירי נינוח כלפי חוץ, אך בתוך תוכו הוא זועם, רותח, כועס ופגוע.

• התקיימה חקירה, משפט, ערעור. הכל לפי המקובל. על מה אתה מתלונן?

"גם שופט יכול לטעות. תראה מה עשו לשופט דרורי כל יפי הנפש, שופטים ומשפטנים התקיפו אותו, צלבו אותו- שופט יכול לטעות ולא לעשות משפט צדק. אפילו שופטת אמרה לא מזמן שאם בכל השנים במאות משפטים הצלחתי לעשות צדק 50% אז אני טופחת לעצמי על השכם. שופט יכול לטעות.

"פה מדובר ברדיפה של הפרקליטות שרדפו אותי מתחילת הדרך, לקחו עדים מפוקפקים שילמו להם כסף, סגרו להם תיקים, עשרות נחקרו תחת אזהרה כולם מגיעים לבית משפט ומבקשים שלא יפלילו אותם, מקבלים חיסיון, מפלילים עצמם כולל העד המרכזי ונגד אף אחד מהם לא הוגש כתב אישום. היחיד שלא הודה, לא מצאו כסף, לא מסמך אלא רק על הסתמכות של עדים שאחד מהם שנשבע לי שיתנקם בי כשפיטרתי אותו. דברי לא התקבלו, דבריהם התקבלו".

• מה לגבי כתב האישום?

"הואשמתי שקנו לי דירה, שקיבלתי 200,000 אלף דולר, שקיבלתי משכורת חודשית של עשרות אלפי דולר, שקיבלתי שירותי ניקיון, גינון, הובלה. מהכל זוכיתי... נתפסתי בשלושה דברים 100,000 ₪ שהלוויתי מחבר וכולם מודים שהחזרתי. טענה שנייה נגדי על תרומה של 200,000 ₪ לרב אלבז שגם בית משפט אומר שלא ידעתי עליה ונרשמו על שמי. וטענה שלישית זה בניית בית מלון שהבטיח לי אחוזים שכמעט לא עשיתי כלום, אין מסמך. אין כלום".

• איך אתה מסביר את זה? שבית משפט לא משתכנע?

"לצערי הרב, מהרגע שסומנה המטרה שמו עיגול מסביב. זה התחושה הנוראית שלי".

• למה שמישהו יסמן אותך?

"יש אפשרות שאנשים בפרקליטות, במשטרה, רצו להיבנות על גבי. שר מתוקשר, מפורסם פעיל. אני לא רוצה להיכנס לנושא דתי עדתי, אבל כל כך הרבה אנשים יש להם התחושה הזו משום מה. תמיד ביטאתי את האנטי-ישראליות, ביטאתי את עמדותיי בנושא "תיקון מידת הגאווה" אם אתה מבין למה אני מתכוון.. הסברתי את דבריו של הרב עובדיה יוסף על מערכת המשפט, ביטאתי עמדת יהדות, וכנראה שזה הפריע לאנשים מסוימים.

"חלק גדול מהתקשורת זה אותם אנשים שייכים לאותו מגזר מסוים, אמנם הם בעד חופש דיבור, וסובלנות אבל רק שזה נוגע אליהם אבל אם אני, דתי, מביע עמדה שמנוגדת לעמדת אחרים זה עוון גדול. אסור לי להביע עמדה?!! זה דיקטטורה זה לא דמוקרטיה. יש חלק מהציבור שיש לו דמוקרטיה ויש חלק, אליהם אני משתייך, שעליהם יש דיקטטורה לשונית".

• זה עליך או על כל הציבור?

"אני הקרבן אבל זה לא רק אני. כל התבטאות של כל רב ישר צריך לחזור בו ולהתנצל.. אם זה דתיים או מתנחלים זה ככה, אבל כל פרופסור או איש ציבור יכול לבוא ולהתקיף רבנים ולהגיד לבחורי ישיבות "פרזיטים" ו"טפילים" ומילים שהשתמשו בהם בגרמניה. ביטויים שהשתמשו בהם כשעשו בנו פוגרומים."

בניזרי חוזר ומדגיש כי טענותיו ענייניות,אך לא מצליח להשתחרר מתחושת האפליה שלדבריו מורגשת בציבור: "הנה, רק השבוע מונו שלושה שופטים, אומרים שבית משפט מייצג את העם - כמה ספרדים יש שם? כמה ערבים? חוץ מספרדי אחד שיש לי מה להגיד על שיקול דעתו... מדברים על שיוויון.. למה ערבי אחד? יש 20%, זה מדינה דמוקרטית, לא?! למה רק ספרדי אחד. הם לא מוכשרים? אומרים שאין אפליה... יש ויש... אבל זה לא הטיעון שלי. הטיעונים שלי הם משפטיים גרידא. תפרו לי תיק. לא מטענות על ספרדים. רדפו אותי על לא עוול בכפי ואני יכול להוכיח את זה. אני חף משפע".

• להערכתך, למה קבעו את יום כניסתך לכלא באותו יום של הירשזון?

"מאד ברור, החליטו להפוך את מערכת המשפט לדבר מתוקשר. רצו לעשות תיאום לאותו יום. אחת הסיבות שלא רצו לדחות, חוץ מהתעמרות ואכזריות, היא כדי להכניס ביחד, כי זה מצטלם טוב! הנה, מכניסים את הפושעים. בנוסף, רצו לתת הכשר לפסק דין נגדי של 4 שנים בכלא. הנה הירשזון 5 שנים בכלא, וגם אתה בכלא.. למרות שאצלו זה ברור שהוא לקח לכיסו, ואני לא לקחתי שקל לכיסי!"

• איזה עונש היה מגיע לך?

"בית מלון שלא נבנה, מכרז שלא הוצא, כסף שלא קיבלתי, כסף גם לשיטתם שהחזרתי - עבודות שירות זה היה מקסימום. אמנם סידרתי לסלע (עד המדינה) פגישה, אבל אלה דברים שכל שר ואיש ציבור עושה כל יום. אם מישהו טוען שנעשה לו עוול. בגלל זה עשו אותי פושע סדרתי?!

"מה קרה ששלטון החוק חל רק עליי?! תראה את אריאל שרון שעשו ממנו אתרוג, גם לאהוד ברק היה תיק ולעזר ויצמן ובוז'י הרצוג וזהבה גלאון כל אלה מהשמאל שמה אין שלטון החוק למה רק לאנשים מסוימים תראה את הפרשה את רוני בראון וחזן שהרסו לו את הקריירה אנשים עיוורים?! זה מה שהציבור מרגיש.

"בית משפט, פוליטיקאים, אנשי שמאל, אנשי תקשורת חושבים שהם העם. יש אליטות ששולטות במדינה ויש ניתוק מוחלט בין מה שהם חושבים למה שהם חושבת. אני כל לילה נמצא עם העם וזה מה שהם חושבים ולא אלה שעולים בתוכניות של חולי נפש בתל אביב ברדיו שמסננים כמה אנשים ואומרים שהנה זה מה שהעם חושב. שמדברים על הרס דמוקרטיה – זה הרדיפות נגד ציבור רחב שלא ישכח את מה שבית המשפט עשה לי."

למרות הדברים הקשים, בניזרי מפזר מסרים של פיוס: "יש לנו רק מדינה אחת ואני אומר לכולם שזה הבית שלנו וצריך לשמור עליו. אני קורא לשלום לא למלחמה. אני הרגעתי את הציבור, כל מי שביקש מחאה אמרתי שאני לא רוצה אלימות לא רוצה מלחמות".

אנשיו מספרים על אדם חזק מבחוץ, אך כואב מאוד מבפנים. בניזרי עצמו, שנמנע עד היום מלהביע רגשות מספר: "ניסתי להימנע מדמעות, אבל הכאב והתסכול קשים. רק השבוע הורדתי דמעות פעם אחת, כשבית משפט דחה את בקשתי להיכנס לכלא לאחר החגים והבנתי שאת החגים אני לא אעשה עם משפחתי, עם הוריי המבוגרים וילדי הקטנים. על זה הזלתי דמעה."
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד