י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

השיר שיביס את ברק אובמה • בלעדי לצפיה

השיחות על הקפאת הבניה ביו"ש בכותרות, ופגישת פיסגה בין המנהיגים מתקיימת בניו-יורק • 'המנגנים' משיבים אש: ואל תיתן נחלתך לחרפה למשול בם גויים • שיר מיוחד לצפיה

ואל תיתן: מתוך הדי וי די
ואל תיתן: מתוך הדי וי די

ימים ספורים לפני צאתו לאוויר של אלבומם השלישי 'קומזינג', ממהר שלום ווגשל להנפיק בתהודה רחבה את שירו של ר' נח פלאי, בביצועו של דוד גבאי, 'בין האולם', כנשק רוחני נגד יוזמות מדיניות שליליות.

הדי וי די הצפוי לראות אור בימים הקרובים הינו חלק ממארז מפואר, המכיל אלבום שמע כפול ודי וי די לצפיה באורך של כשעתיים וחצי, ובו לצפיה ה'קומזינג' במלואו.

ב'קומזינג' המצולם משתתפים אוריאל אברהם, כוכב של ממש, שבתקליט זו תחשפו אליו לראשונה. מביני דבר בתחום יודעים לספר, כי הרכש החדש צפוי להפתיע ולהסעיר את עולם המוזיקה החרדי.

לצידו שרים ר' חיים בנט, ליפא שמלצר, דוד גבאי, יוסף חיים שוואקי, בערי וובער ואודי דוידי, המלווים בעשרות בחורי ישיבה המשתפים פעולה באופן מלא בשירה 'קומזינגית' מפוארת.

בקטע המצורף כאן, שלקוח מתוך הדי וי די, תוכלו לראות את דוד גבאי מבצע את השיר הלקוח מתוך סדר עבודת כהן גדול, המשולב בתפילת מוסף של יום הכיפורים: 'בין האולם ולמזבח יבכו הכהנים משרתי השם ויאמרו חוסה השם על עמך ואל תיתן נחלתך לחרפה למשול בם גויים'.

לדברי שלום ווגשל המפיק, המלים בלחן הנכון והביצוע המושלם מהווים את הקונטרה המתאימה ביותר לפגישה המדוברת בין ברק אובמה, נתניהו ואבו מאזן.

כנראה ששלום ווגשל, תושב ההתנחלות ביתר עלית בערי יהודה, חש צורך עז להגן על ביתו ובתי אחיו המתנחלים.

על העיבודים כולם הופקד ברוך הכשרונות מוישי רוט, שותפו של שלום ווגשל. הנגינה מבוצעת כולה על טהרת חברי המנגנים.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד