ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הנשמה לך והגוף שלך

ג'רופי נדהם לקרוא SMS לא צפוי: "ר' מנדי שלום. כתבתי שיר על החלום שלי להיות בריא. אני רוצה לבקש ממך להגשים לי משאלה..." • סיפורו הבלתי ייאמן של דניאל, נער חולה c.p, המרותק לכסא גלגלים

דניאל בהופעה
דניאל בהופעה



מי שמחפש בימים אלה זרז ומדרבן שיחזק בו את האמונה לקראת הימים הנוראים, חייב להכיר את דניאל ואת שיריו ולהחשף לסיפורו המרגש. נער צעיר, מרותק לכסא גלגלים בשל מחלת c.p. בדרגה חמורה שהוא לוקה ממנה, אך שופע שמחת חיים ואמונה, במידה שמספיקה לשטוף את כל מי שפוגש בו ומאזין לשיריו העמוקים.

לראש השנה הזה מגיע דניאל עם 'סניגורים' רבים שמייחסים לו ולשיריו את התקרבותם לבורא עולם.

"אני מודה לקב"ה שנתן לי את הכישרון לחזק ולעודד" - הוא אומר לנו בשיחה מיוחדת שאנו מקיימים עמו, בצורה המופלאה שבה הוא מתקשר עם סביבתו, ואף כותב את שיריו מלאי המשמעות והתוכן.

הוקינג היהודי

מי שיכנה אותו "סטיבן הוקינג" היהודי, לא יחטא לאמת. רק שבמקום לנווט את גאוניותו למחקרי ה'מדע' הוא מבטא אותה באהבה למוסיקה ובכתיבת שירים ספוגי רגש ואמונה יהודית עמוקה. במקום מסנתז הקול שהוקינג משתמש בו כדי להתבטא, חובש דניאל למצחו 'ציץ' מיוחד עם מקל, ובהנדת ראש הוא רושם את שהוא רוצה לומר ומעביר את מסריו, באמצעות הודעות s.m.s.. אפילו ממציא מכשיר הפלאפון לא חשב על זה.

דניאל, הלומד במסגרת מת"ן - מרכז תורני לנוער מיוחד הפועל בפתח תקוה, וזוכה להישגים מרשימים בהעמקת היהדות אצל צעירים מוגבלים חולי c.p. גילה את פנימיותו הסגולית לפני שנתיים.

הוא קיבל בעצמו החלטה למצות את תחביביו, ולתרום אותם לטובת כל אלה שתרמו ותורמים לשילובו בחיים. כך, עם כח רצון על טבעי ומאמץ בלתי נלאה שדלה ממקורות בלתי סבירים ומוסברים, הוציא לאור לבד את הדיסק הראשון שלו, שאת כל השירים שעליו כתב בעצמו.

את הרגשת השליחות שהרגיש בהוצאת התקליטור הוא מבטא בשיר הנושא שלו - "אמונה שבלב". "כל יהודי צריך להודות על הכל, על הטוב ועל הרע. תן חיוך – הכל לטובה. ה' אוהב אותך ורוצה ממך רק שתתן חיוך ותחשוב טוב. אז יהיה טוב. עא משהו לא מצליח לך, אז דבר עם ה'. רק תאמין שהכל לטובתך והאמונה זה העיקר בחיים".

שיר שהיא משנת חייה הלא מוגבלת של נפש הכלואה בגוף מוגבל.

שיר נוסף באותו תקליטור הקדיש דניאל לתושבי שדרות. "זה אני אשר בוכה עליכם מרוב כאב. אני זועק את לי שדרות. מחר ישוב השקט, אתם עוד תראו. אל תדאגו הכל יהיה בסדר. חושב עליכם יומם וליל וכשאני שומע עליכם אני מתפלל עליכם. ה' שומר עליכם ושומע אתכם. לא, הוא לא יעזוב אתכם לעולם, אף פעם".

• מניין השאפתנות המדהימה הזו, ליצור, לכתוב, להוציא תקליטורים ואפילו להפיץ אותם בעצמך?

דניאל, באמצעות המקל שעל ה'ציץ': "החלטתי להוציא דיסק על אמונה כדי לחזק אנשים אחרים. אני בכסא גלגלים, משותק, הידיים לא מתפקדות וגם לא הרגלים. יש לי על הראש כובע שמחובר אליו מקל ארוך שאיתו אני עושה הכל במקום הידיים שלי. אני מצליח להגיע לכל מה שאני רוצה! אני לא יכול לעשות כלום ולמרות זאת, על אף שקשה לי אני עושה. אסור להתבכיין. החלטתי להוציא את הדיסק הזה ולומר לכולם שאסור להתייאש! ראיתי שהדיסק מאוד חיזק אנשים וזה חיזק אותי להמשיך".

את הדיסק הראשון ביקש דניאל להפיץ בעצמו בחברון, ליד קברי האבות. למרות מגבלותיו, לא ויתר גם על רצונו זה, התייצב להופעה הגדולה שנערכה ליד מערת המכפלה בסוכות, והצליח לרגש את כל מי שהגיע אליו.



עולם הנגינה

את עולם הנגינה הנשגב שלו, יודע דניאל לנצל היטב לטובת עולם התשובה. הוא מארח בו את מיטב המבצעים המוסיקה החסידית, היהודית והמזרחית השורשית, ומדביק אותם בסגולותיו.

"המוזיקה מושכת אותי ואני גם מקושר לעולם המוזיקה דרך אמנים כמו חיים ישראל ומנדי ג'רופי" – הוא מספר.

לחיים ישראל הקדיש את אחד משיריו בתקליטור הראשון. בימים אלה השתחרר ישראל מן הכלא, אחרי שריצה עונש מאסר בשל נהיגה בלא רשיון, וזה השיר שהקדיש לו: "אני הולך קדימה הלאה אל הדרך הנכונה, לא על כל בעיה לבכות אלא להתגבר, להתחזק, להתעודד". דניאל כתב את המלים לעצמו, בעקבותיו הכרות שעשה עם חיים ישראל, אבל באופן לא צפוי הם נהפכו לכיוונו של חיים ישראל, וסייעו לו בעיתותיו הקשים.

לפני מספר חודשים הוא צירף גם את הזמר החסידי מנדי ג'רופי, באש צורפים, ללבו. יום אחד צפצף הטלפון של ג'רופי והוא נדהם לקרוא SMS בנוסח לגמרי לא צפוי: "ר' מנדי שלום. כתבתי שיר על החלום שלי להיות בריא... אני רוצה לבקש ממך להגשים לי משאלה: אם תסכים להקליט את השיר הזה עבורי. והלוואי יום אחד אזכה לשיר אותו יחד איתך".

ג'רופי לא ידע מי עומד מאחורי ההודעה, אבל הסתקרן מאוד. מהרגע שגילה שמדובר בנער הלוקה בניוון שרירים קשה, מרותק לכיסא גלגלים וחי אצל משפחה אומנת, הוא נקשר אליו בעבותות של הערצה. המפגש ביניהם הוליד את התקליטור השני, מבצע מנדי ג'רופי את שיריו של דניאל.

בשיר "יש בורא לעולם" העומד במרכז התקליטור והפך לשלאגר, ממלאים השניים שליחות משותפת, להפיץ אמונה ובטחון ללא סייג בבורא עולם. מעולם לא הצליח נער במצבו הגופני של דניאל לבטא הכרה שבלב על כך על כך שהקב"ה "הוא דואג לכל ברייה וברייה" כפי שהם עושים זאת בתקליטור הזה יחד.

דניאל: "התגובות הן רבות ובינהן של אנשים שלא שומרים שבת, תורה ומצוות שכתבו לי שהחליטו, בעקבות השיר להתקרב לדת. אני מודה לקב''ה שנתן לי את הכישרון לחזק ולעודד אחרים".

מתוך השיר של דניאל: "הוי ק-לי ק-לי, מודה אני לך על שבראת עצים, צמחים, ים ושמים אני מודה לך על כל מה ששמת בקרבי".

ועכשיו כבר כולנו יודעים ש"יש בורא לעולם".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד