י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פלסנר במכתב לנתניהו: בטל החלטת הממשלה הפוטרת חרדים מגיוס

ההחלטה לפיה בחורי ישיבות מעל גיל 22 יוכלו לשרת שנה שירות אזרחי - נגדה הוגשו מספר עתירות לבג"ץ - תיכנס לתוקף ב-1 לנובמבר • ח"כ פלסנר: "ההחלטה מהווה פגיעה קשה בשיווין בישראל"

פלסנר במכתב לנתניהו: בטל החלטת הממשלה הפוטרת חרדים מגיוס

בעוד כחודש תיכנס לתוקף החלטת הממשלה לפיה בחורי ישיבות מעל גיל 22 יוכלו לשרת שנה שירות אזרחי ולהיות פטורים מגיוס סדיר לצה"ל, ויש מי שעושה מאמצים אחרונים כדי לסכל את ההחלטה.

ח"כ יוחנן פלסנר, המכהן כראש תת-ועדה של ועדת חוץ ובטחון של הכנסת בעניין יישום חוק טל, פנה לראש הממשלה בדרישה לבטל את ההחלטה. במכתבו כותב פלסנר כי ההחלטה החשאית של הממשלה תפגע בעקרונות ובמדיניות צה"ל עד כה. לטענתו, יישום חוק טל הוא אפשרי, זאת לאור השינויים הרבים שהתחוללו בחברה החרדית ובצבא.

החרדים מעוניינים לצאת לשוק העבודה, ושוקלים בשל כך את שירותם לצה"ל, ומנגד הצבא סובל במחסור כוח אדם ומוכן לקלוט את החרדים במסלולים שונים. ההחלטה לפטור את בחורי הישיבות תפגע ברצונות הצדדים, כותב פלסנר.

במכתב טוען פלסנר, כי ההחלטה מהווה פגיעה קשה בשיווין בישראל. כך, למשל, היא פוגעת בחילונים צעירים שיצטרכו לשרת בצה"ל 3 שנים, לעומת חרדים בני 22 שישרתו שנה אחת בלבד.

כאמור, ההחלטה נגדה הוגשו מספר עתירות לבג"ץ תיכנס לתוקף ב-1 לנובמבר, זאת לאור דחייה של הממשלה, כאשר המועד הקודם היה ה-1 באוקטובר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד