י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מטפלים בסבא במסירות רבה? - תקוו שבני המשפחה מעריכים

משפחות רבות מתמודדות עם סבים וסבתות קשישים: במקרים רבים, מחוסר ברירה, הם נשלחים לבית אבות, במקרים אחרים מתנדב אחד מבני המשפחה להיות האפוטרופוס • אבל מה קורה כשמתעורר ניצול ציני ורדיפה אחר כספו של הקשיש?

צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי

המעשה שלפנינו אירע לקשיש סיעודי, בשנות ה-80 לחייו, אשר בתו המסורה ליוותה אותו במשך שנים, כשהיא מטפלת בו וסועדת אותו, מבקרת אותו בכל ימות השבוע ודואגת לכל מחסורו.

באחד הימים הופתעה לגלות על דלת ביתה כתב תביעה, בו מגוללים סיפורי אימה על מעשים אותם לא עשתה מעולם. על התביעה היו חתומים לא אחרים מאשר שני אחייניה.

מעולם לא תיארה לעצמה שדווקא אחייניה הם שיאלצו אותה להתמודד, לראשונה בחייה, על שמה הטוב מול בית המשפט, אבל בתביעה שהגישו היא הואשמה בגזילת כספי אביה וניצולם לצרכיה האישיים, ולא נותרה לה כל ברירה. האחיינים-נכדי הקשיש דרשו מבית המשפט למנות את עורכת דינם כאפוטרופוסית על הקשיש, שלדבריהם סובל מהזנחה וטיפול לא ראוי מצד בתו.

דווקא סירובה של עורכת דינם של השניים להיענות לפתרון אותו הציעו פרקליטיה של הנתבעת, עו"ד מיקי שיפמן ועו"ד אבי פרץ, עורר את חשדה של השופטת. עו"ד שיפמן הציע לפתוח את כל חשבונות הבנק של הקשיש, ולאפשר לתובעים לחפש העברות כספים שבוצעו בחשבון לטובת האישה. "אם יימצאו העברות כספים לטובת הנתבעת, הן יושבו במלואן", הצהיר - אך הצעתו לא זכתה להסכמת התובעים.

השופטת, שאי ההסכמה עורר את חשדה, דחתה את התביעה ומינתה את הדודה הנתבעת לאפוטרופוסית של אביה.

"הנכדים לא הגישו לבית המשפט בדל של ראיה להאשמותיהם הקשות", אמרה עו"ד שיפמן. "פסיקת השופטת חשובה, ואולי תרתיע בעתיד קרובי משפחה מלהגיש תביעות קנטרניות בשם קרוביהם הסיעודיים, רק על מנת להבטיח לעצמם חלק בירושה".

מסתבר שתביעות אפוטרופסות בישראל לא מוגשות תמיד על מנת להיטיב עם החוסה, אלא לעיתים פועלים התובעים על מנת להשיג מטרות אישיות לגמרי.

• עו"ד מיקי שיפמן הוא בעל משרד מוערך לענייני משפחה המתמחה בתיקי גירושין, הסכמי ממון, צוואות, הסדרת משמורת, טיפול בחטיפת ילדים ועוד
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד