י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

תמי יוצאת למסע של טיפוח • והפעם: מעשה בטוקבקים

זהו סיפורה של קוסמטיקאית חרדית מפורסמת, שפירסום טורים שלה על קוסמטיקה, עורר את קנאת קוסמטיקאית חרדית מתחרה, שהחלה להשמיץ • בואו לגלות איך זה נגמר?

אילוסטרציה
אילוסטרציה

ושוב אני יוצאת 'למסע של טיפוח'. המסע הזה, כמו קודמו, התחיל גם הוא בתיבת המייל שלי. ובכן, מתברר כי מאחורי הקליניקות היפות של הקוסמטיקאיות, מסתתרים גם סיפורים עצובים. וכדאי שנדע עליהם.

את הסיפור הזה שלחה קוסמטיקאית חרדית, מפורסמת, שאכלה הרבה 'קש' רק מפני שהחלה לפרסם טורים שלה על קוסמטיקה.

"אחרי מספר טורים, שהיו כפי הנראה מוצלחים מאוד, התעוררה קנאתה של קוסמטיקאית חרדית נוספת, שגם לה יש מכון בעיר בה נמצא המכון שלי. מה שקרה הוא שבתחתיתו של כל טור התחלתי לגלות טוקבקים משמיצים, עם כביכול שמות אמיתיים של נשים שטופלו אצלי ויצאו בלתי מרוצות. פעם הייתה החתימה 'אם ל-4 ילדים' ופעם חתימה אחרת, אבל תמיד עשו התגובות רושם של תגובות אמיתיות, כנות, משתפכות.

"זה גרם לי, מלבד הנזק הגדול, גם צער וכאב רב. כאן נכנס בעלי לתמונה, ופנה לעו"ד המתמחה בתחום אזכור לשון הרע באינטרנט. הלה בדק וחקר. תחילה מצא כי התגובות כולן נכתבו מאינטרנט מסונן וכשר, אחר-כך מצא גם את מי שעומדת מאחוריהן.

כבר בדיון הראשון בבית הדין נאלצה האישה להודות, כי היא עומדת מאחורי התגובות. לא קל היה להוציא ממנה את ההודאה, אבל כאשר שאל אותה הדיין אם תסכים לכך שהוא ישלח אנשים לביתה והם יבדקו את כתובת ה-IP של המחשב האישי שלה, הבינה שאין לה כל מנוס. לאחר רבע שעה של התייעצות בחוץ, שבה והודתה במעשיה. בית הדין חייב אותה בהוצאות עורך הדין שלנו, ומאז אנחנו לא שומעים ממנה.

"יחד עם זה חשוב לי שאנשים ידעו: לא כל טוקבק הוא נכון, לא תמיד עומד מאחוריו סיפור אנושי אמיתי. לפעמים מדובר במתחרים, שיעשו הכל כדי להכפיש את שמו של מי שעמו הם נלחמים על נתח השוק.

"דווקא בגלל שהטור הזה מופיע באינטרנט, ודווקא משום שבתחתיתו של כל טור כזה שלי מופיעים טוקבקים, חשוב היה לי לספר לקוראות של המדור הזה את הסיפור".

אגב, לטענת 'הצד השני של הקוסמטיקה' הדיונים בבית הדין טרם הסתיימו. לדבריהם, ועוד יוכח שמדובר בהכפשות הדדיות - מה שהופך את הסיפור למרתק עוד יותר, ולהרבה יותר עצוב. רק בגלל העניין אמשיך להתעדכן, אבל חשוב להדגיש: את הסיפור הזה הבאתי לא בגלל שהוא סיפור מעניין או מרתק, אלא רק כדי שנלמד כולנו את הלקח - עצרו בטרם תשמיצו. זה קודם כל לשון הרע, איסור חמור ביותר, וחוץ מזה גם מסוכן מבחינה משפטית. תמיד אפשר לתפוס אתכן, וזה בהחלט לא נעים!
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד