י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

תמי יוצאת למסע של טיפוח • והפעם: על עולם הקוסמטיקה

עולמן של נשים נחלק לשנים: אלו המקפידות ללכת לטיפול אצל הקוסמטיקאית האישית, ואלו שמתנגדות לטיפול כזה בכל תוקף • הלגה רקנטי, מייסדת ומנהלת 'הלגה מרכזים קוסמטיים ורפואיים', מודעת לתחושת חוסר האמון של הקבוצה השניה, ויש לה הצעה

תמי יוצאת למסע של טיפוח • והפעם: על עולם הקוסמטיקה



עולמן של נשים נחלק לשנים: אלו המקפידות ללכת אחת למספר שבועות לטיפול אצל הקוסמטיקאית האישית שלהן, ואלו שמתנגדות לכך בכל תוקף.

בכל תוקף, למה?

ובכן, קודם כל בגלל המחיר. מדובר בהוצאה של כמה מאות שקלים, לא כולל שקית הציוד העמוסה 'כל טוב' עליה צריך לשלם בעוד ועוד ועוד שטרות. ועכשיו, לך תדע מה מכרו לך כחתול בשק.

זה בערך כמו להביא רכב ישן לטיפול במוסך. אם אתה לא מבין בזה, אתה יוצא עם הרבה מאוד חלפים שסתם הוחלפו, שסתומים שהיו בסדר, אבל נשלפו החוצה רק כדי לעבות את החשבון, ועם תקלות שיוצרו בכוונה, כדי לאלץ אותך לחזור לכאן בעוד שבועות אחדים ואחרי שתיתקע.

"אוי, כמה שהעור שלך זקוק ללחות מסוג טוב", היא אומרת, ושמה לך בסלסילה עוד קופסה ריחנית. 'רק' מאה שקלים, ו"זה מחזיק להרבה זמן". כמה הרבה? אולי עד הטיפול הבא.

בקיצור, זה כמו הוראת קבע. סכום חודשי, יורד קבוע מהארנק שלך. ואפילו לא חזרת הביתה עם בגד חדש.

למען הגילוי הנאות, אני נמנית על הקבוצה השנייה. של ה'בכל תוקף'...

עכשיו אפשר להמשיך.

לא, לא עבדו עליך

השבוע נחת בתיבת המייל שלי מאמר ששלחה הלגה רקנטי, מייסדת ומנהלת 'הלגה מרכזים קוסמטיים ורפואיים' ו'האקדמיה לניהול ושיווק', ובעלת ניסיון של 20 שנה בקוסמטיקה פָּרָה-רְפוּאִית, ומשום מה היא הצליחה להרשים אותי. אולי דווקא בגלל שהיא מודעת לתחושת חוסר האמון שלנו (הקבוצה השניה), מבינה לליבנו, יודעת איך הגענו לתובנות הללו.

"אנו יכולות לצאת מטיפול קוסמטי בתחושת ריחוף והנאה או בתחושת אכזבה. מקצוע הקוסמטיקה סובל משם של חוסר אמינות, יישום בלתי אחיד או חוסר הקשבה ללקוחה המביאים לתוצאות בלתי אחידות, אך פעולה לפי הכללים תביא לשביעות רצון ותוצאות ארוכות טווח.

"לא פעם הגענו לטיפול קוסמטי ובואו נאמר שלא הרגשנו מרחפות בסיום הטיפול. חלק מהטיפולים מעולים, אך חלקם מאכזבים. לא מדובר על טיפולים במכונים שונים, קוסמטיקאיות שונות או בשיטות טיפול שונות, אלא - באותו טיפול, אותה קוסמטיקאית ואותו מכון.

"הדבר גורם לך חשוב - אולי הקוסמטיקאית 'עבדה' עליך, אולי שינתה משהו או התחילה להשתמש בתכשירים פחות איכותיים, מזלזלת בך ולא משקיעה יותר. זה מוציא שם רע לעולם הקוסמטיקה. מה שמחזיר אותנו לדיון העתיק עוד מימי אמבטיות החלב וטיפולי הדבש של מלכת שבא, האם קוסמטיקה עובדת או שהכול אחיזת עיניים?"

ואז היא מספרת, כמובן, על השיטה שלה, "שיטת הלגה", "המשלבת טיפול פנימי (תוספי מזון ושינוי הרגלי התזונה) עם טיפול חיצוני (סדרות טיפולים במכון ותכשירים לשימוש בבית)".

זה כבר נשמע לי יותר טוב. תוספי מזון ושינוי הרגלי תזונה הם תמיד דבר מועיל, מה גם שהכסף עבורם אינו ניתן לידיה של הקוסמטיקאית, לכן העצות שלה בתחום הזה הן בטוח אמינות. לגבי החלק השני – סדרות טיפולים במכון ותכשירים לשימוש בבית, צריך לנסות. אני לא מתנדבת. אם מישהי תנסה ותתרשם, אשמח לקבל על כך מידע בתיבת המייל שלי (רק בצירוף פרטים מלאים וטלפון, כדי לשמור על האמינות).

היא נשמעת לי אמינה גם משום שהיא מציעה לשתף פעולה עם רופאי עור, מדברת הרבה על "לתת ללקוחה הרגשה של בית, תמיכה לאורך כל תקופת הטיפולים, ותחושת שלווה, לקחת אחריות מלאה כדי לעזור ולדאוג שהלקוחה תרגיש שהיא במרכז העניינים, שתדע בבירור שתקבל את השירות הטוב ביותר".

אם תנסו, תעשו זאת על אחריותכן האישית בלבד. אני הבאתי את הדברים רק בגלל שאהבתי את הקטעים המדברים מלב אל לב ומבינים לליבן של מי שאיבדו את האמון או לא הסכימו מעולם להתחיל לתת אותו.

[email protected]
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד