י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

כתב אישום נגד בעלי בית אבות שנשרף בבני ברק

אפרים פולק, אמיתי קופרמן ויהושע כץ מואשמים ברשלנות - בכך שלא טיפלו בליקויים שנתגלו בביקורת מכבי האש בבית האבות שברשותם, כחודש לפני שפרצה בו שריפה

השריפה. צילום: פלאש 90
השריפה. צילום: פלאש 90

כתב אישום הוגש היום (א) נגד אפרים פולק, בן 67 מבני ברק, אמיתי קופרמן, בן 39 מבני-ברק ויהושע כץ, בן 65 מאלקנה, בגין עבירות של מעשי פזיזות וחבלה ברשלנות הקשורות לשריפה שפרצה בבית האבות בבני ברק לפני שנה וחודשיים. את כתבי האישום הגישה פרקליטות מחוז ת"א.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד קלאודיה בילנקה, פעל בית האבות בעת הרלוונטית לאישום זה ללא אישור כיבוי אש בתוקף, זאת חרף הביקורת מטעם נציגי שירות הכבאות שנערכה בבית האבות כחודש קודם השריפה.

שלושת הנאשמים לא תיקנו את הליקויים במבנה ולא נקטו באמצעי הזהירות המתחייבים מפני סכנה מסתברת הכרוכה בפרוץ דליקה. כעבור חודש פרצה דליקה בבית האבות. אותה עת שהו בבית האבות 14קשישים ו-3 עובדים.

כתוצאה ממחדליהם של השלושה התקשו שירותי הכבאות שנזעקו למקום להשתלט על הדליקה ולכבותה. כתוצאה מן הדליקה נפגעו 15 מבין הנוכחים משאיפת עשן בדרגות שונות ונזקקו לטיפול רפואי ולאשפוז.

עוד עולה מכתב האישום כי הנאשם אפרים פולק או מי מטעמו זייף את אישור כיבוי האש המקורי על ידי כך ששינה תאריכים - על מנת שיראה כאילו ניתן אישור כיבוי אש עבור בית האבות. בגין כך מואשם פולק בזיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר, שימוש במסמך מזויף וניסיון לקבל דבר במרמה.
בית אבות כתבי אישום שריפה זיוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד