י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הקוסמטיקה של הסודה: מסכה, אמבטיה ושטיפה

לסודה שימושים קוסמטיים רבים: טיפול בפצעי בגרות, עור פגוע ובעייתי, פטריות ועוד • ומה עוד ניתן לעשות עם הסודה במסגרת שימוש ביתי?

צילום: אלי שני, ויקיפדיה
צילום: אלי שני, ויקיפדיה

דיברנו על שימוש בסודה לשתיה ברפואה העממית לטיפול בבעיות רפואיות שונות, כעת נדבר על שימוש בסודה לצרכים קוסמטיים.

מתברר, שסודה היא מותג קוסמטי ישן, טבעי, זול, בריא ובדוק. הוא גם נמצא לרוב בכל בית, כך שאם תזדקקו לו אפילו לא תצטרכו לצאת במיוחד למכולת.

לפניכם כמה דוגמאות קטנות:

- לטיפול בפצעונים (כולל פצעי בגרות) מאד עוזרת מסכה של שיבולת שועל עם סודה. לשם הכנת המסכה עליכם לטחון פתיתי שיבולת שועל למצב של קמח שיבולת שועל (או להשתמש בקמח שיבולת שועל מוכן). ערבבו היטב את קמח שיבולת השועל עם אבקת סודה ביחס של כפית אבקת סודה לכוס שיבולת שועל. הוסיפו קצת מים עד לקבלת עיסה סמיכה ושימו את התערובת על המקום. היזהרו לא להתקרב לעיניים! השאירו את המסכה למשך 20 דקות ולאחר מכן שטפו בעזרת פיסת צמר גפן ומים, שימו את המסכה כל יום עד גמר התערובת.

- אם העור נפגע, מרוב כביסות או מרוב עבודות ניקיון ללא כפפות, מומלץ לעשות אמבטיות לכפות הידיים לפני השינה. המיסו כפית סודה בתוך כוס מים פושרים, העבירו את התמיסה לכלי מתאים והחזיקו בה ידיים במשך 20 דקות. יבשו את הידיים ומירחו עליהן שמן זית.

- להכנת תערובת לניקוי העור, פתיחת נקבוביות העור והסרת תאים מתים - ערבו סודה עם סבון נוזלי. אחרי טיפול בתערובת כזאת העור נהיה רך ונעים למגע. מאחר ולסודה יש אפקט אנטי-דלקתי ומרגיע, השיטה טובה במיוחד בשביל עור רגיש וקל לגירוי.

- להסרת ברק שומני משיער שמן ולמראה בריא של השיער – להוסיף 1/4 כפית סודה לשמפו שלכם בעת החפיפה. זה הכול.

- אם עורכם בעייתי (מודלק, זקוק לניקוי, בעל פצעונים, מוגלתי או חשוד להימצאות פטריות) אתם יכולים לעזור לו בעזרת מסכה שתוכלו להכין לבד בבית. לשם כך יש לערבב 4 כפות קמח עם כפית סודה. להוסיף 3 כפות מים פושרים ולערבב את הכול עד לקבלת עיסה אחידה. שטפו את הפנים במים חמימים, ייבשו ושימו את המסכה שהכנתם על הפנים. היזהרו לא להכניס את התערובת לעיניים. השאירו את המסכה ל-10 דקות ולאחר מכן שיטפו במים קרים. נגבו את הפנים במגבת רכה ושימו קרם מרגיע שאתם רגילים אליו.

- אם יש פצעים על עור הגוף, בצקות, קמטים, פטריות עור – מומלץ לעשות אמבטיית סודה. היא מומלצת גם ככלי נוסף לתזונה ופעילות גופנית לאנשים שעושים דיאטת הרזיה. לשם כך מלאו אמבטיה במים בטמפרטורה 36-38 מעלות (לא יותר!) והוסיפו לשם 300 גרם מלח שולחן ו-200 גרם סודה לשתיה. ערבבו הכול והיכנסו לאמבטיה. יש לשבת באמבטיה (לא לשכב!) במשך 10 דקות. לאחר מכן צאו, אל תשטפו את המלח שידבק לכם לגוף, אלא היכנסו למיטה תחת שמיכה חמה למשך 40 דקות ורק אז תתקלחו ותשטפו את המלח שנדבק אליכם. הארה חשובה: אין לאכול שום דבר שעה לפני ושעה אחרי אמבטית סודה, רק לשתות מים.

ועוד כמה עצות קטנות לשימוש בסודה:

- כדי לנקות מסרקים ומברשות שיער השרו אותם בתמיסה מרוכזת של סודה ל-4 שעות, ואחר-כך תשטפו בזרם מים תחת הברז.

- אם אתם משקים את העציצים בבוקר, תיטיבו איתם אם תוסיפו למים קורטוב של סודה (בערב מומלץ להוסיף טיפת וולריאנה).

- אם יש סתימה בכיור במטבח, לפני שאתם מתקשרים לאינסטלטור נסו "שיטת סבתא": תשפכו לכיור כוס חומץ, תוסיפו כוס אבקת סודה וכשתשמעו שריקות ותראו קצף – תשפכו לכיור 3 ליטר מים רותחים.

ולבסוף – עצה קטנה לנשים סורגות: אם הצמר נראה לכן כהה מידי וברצונכן להבהיר אותו, תרטיבו את הצמר ותבשלו במשך 3 דקות בתמיסת סודה (2 כפות סודה על 3 ליטר מים) – והצמר יהיה בהיר יותר. כדי שהצבע יישאר אחיד אל תשכחו להרטיב אותו לפני ה"בישול" ותערבבו היטב במשך כל זמן ה"בישול". אל תשכחו לשים לב שהטמפרטורה תתאים לסוג הצמר שלכם.

ד"ר יעל טוקצ'ינסקי
מחברת הספרים "בריאות האישה ברפואה המשלימה"
"בריאות הגבר ברפואה המשלימה"
סיפורים מהקליניקה" ועוד
קליניקה לרפואה משלימה (הוליסטית) לטיפול בחוסר איזון הורמונאלי ובעיות פוריות
טל': 054-8450103
http://www.yaelclinic.co.il/
סודה שימוש בית פנים בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד