י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הקרב על אלעד • מתיחות בין דרעי לבכירי דגל התורה

דרעי עומד להציג את מועמד ש"ס לראשות אלעד • בכירי 'דגל' כועסים: לא מתייעץ איתנו • "אם ינקוט מהלכים חד-צדדיים, נציג מועמד של יהדות התורה" • השם הבולט: שרוליק פרוש

דרעי. צילום: קובי הר צבי
דרעי. צילום: קובי הר צבי



המתיחות בין דגל התורה ליו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, זו שהתפתחה סביב 'דיל הרבנים עמאר-אריאל' עם מפלגת הבית היהודי, עלולה להשפיע על זהות המועמד לראשות העיר אלעד.

בעוד במירוץ על הרבנות הראשית עוד נעשה ניסיון להסביר לראשי 'דגל', כי "מדובר בתרגיל בלבד", הרי שבמירוץ לראשות העיר אלעד הדברים, כך נראה, יהיו מסובכים יותר.

בסביבתו של דרעי טוענים: "דרעי עדיין לא קיבל החלטה פנים-ש"סית על זהות המועמד, לכשיקבל, יתאם עם דגל התורה". בהדגשה על "יתאם". לא "יעשה כרצונם".

נתחיל מהתחלה.

ביום חמישי, לפני שבוע בדיוק, נפגש אריה דרעי עם הגאון רבי מרדכי מלכה, רבה הספרדי של העיר אלעד. המרא דאתרא הבהיר לדרעי כי הוא מתנגד למועמדותו של צביקה כהן, ראש העיר בקדנציה שקדמה לעידן של יצחק עידן, ומעדיף את מנחם שמטוב על פניו.

למחרת, ביום שישי, נפגש דרעי עם שמטוב במשרדו לשיחת היכרות ממושכת.

ביום שני, יום לפני חג השבועות, התקשרו מלשכתו של אריה דרעי אל צביקה כהן, והזעיקו אותו לעלות לירושלים ל"פגישה דחופה עם אריה".

שרליק פרוש (מימין) וחברים. צילום: בועז לב אריצילום: שרליק פרוש (מימין) וחברים. צילום: בועז לב ארי
שרליק פרוש (מימין) וחברים. צילום: בועז לב ארי


"אני מחליט ואתה לא תהיה ראש עיר"

כהן נטש את כל עיסוקיו והגיע לכנסת לפגישה, שכך היה תוכנה:

דרעי: רציתי לעדכן אותך שאינך מועמד לראשות אלעד.

צביקה כהן: בית הגראי"ל תומכים בי, רוצים לכפר על העוול שעשו לי לפני חמש שנים.

דרעי: אני מחליט ואתה לא תהיה ראש עיר. אני שוקל להציב את שמטוב לתפקיד. אם תרצה להתמודד לראשות עיריית טבריה, אתמוך בך כנציג ש"ס.

במקביל ייפגש היום דרעי עם ראש עיריית אלעד יצחק עידן, ככל הנראה כדי לעדכנו על סיום כהונתו. המטרה, אותה אישרו גם אנשי דרעי, היא להכריז על מועמד תוך יומיים-שלושה.

אלא שכאמור, הם עדיין לא שוחחו בנושא עם ראשי דגל התורה, כדי לתאם עמדות.

מבחינת ש"ס, היא הקובעת באלעד. מאז ומתמיד היה ראש העיר נציג ש"ס - וכך ימשיך להיות.

אלא שמבחינת ראשי דגל התורה, המתואמים עם ראשי אגודת ישראל באלעד, הם תמיד כיבדו את ש"ס והעניקו לה את ראשות העיר. אולם, לדבריהם, באם תנקוט מהלכים חד-צדדיים, הם ישקלו העמדת מועמד מטעמם.

בכיר בדגל התורה אומר: "במידה ויוברר שיש סיכוי למועמד יהדות התורה להיבחר, הרי שנפעל לכך ללא קשר להתנהלותה של ש"ס. אין ספק שהקדנציה האחרונה פלוס התוצאות של הבחירות לכנסת פלוס התנהלותו של דרעי אכן מגדילים את הסיכוי למהלך כזה".

אחד השמות הבולטים כמועמד שיוצב מטעם יהדות התורה הוא סגן ראש העיר אלעד, שרוליק פרוש, חברו הטוב של יו"ר הבית היהודי בעיר, שי נתן, ומי שמקובל גם על דגל וגם על אגו"י.
אלעד אריה דרעי בית הגראי''ל שטיינמן בחירות ראשות עיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד