י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הבטיחו שהאיפור ישרוד? אז הבטיחו

מותגי האיפור היקרים יותר מבטיחים עמידות של שש עד שמונה שעות על המוצרים שלהם • בחלקם אף נרשם על האריזות עד 12-24 שעות • האם הם עומדים בהבטחתם?

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה



בשיא עונת הקיץ, עונת יולי-אוגוסט, מגיש ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות היופי, את מורה הנבוכים של העונה.

לדברי שחף, "אין מותג שמכבד עצמו שלא הוציא בשנים האחרונות קו מוצרים עמידים. שוק האיפור מגלגל מיליארדי דולרים בשנה והתעשייה המשגשגת לא עוצרת לרגע. מעל ממחצית מוצרי המייק אפ הנמכרים מבטיחים שמונה שעות הישרדות והלאה. כנ"ל גם רבע מכמות השפתונים. (כל שפתון רביעי).

"האיפור בארץ מחייב עמידות גבוהה ובמיוחד ככל שמתקרבים החודשים החמים", אומר ירין שחף ומסביר: "השימוש במוצרים אלה גבוה במיוחד אצל הישראליות. הנשים במגזר הדתי סובלות במיוחד מאחר והאיפור על פי ההלכה אסור בשבת ורוב אירועי שבת חתן ובר מצווה מתקיימות בשבת.

"העמידות קשורה להרגלי השינה. מי שישנה לתוך הכרית שלא תצפה שהמייק אפ ישרוד. גם הליפסטיק נאכל עם כל ארוחה. עדיף לישון על הגב. צריך לקבע את האיפור עם טלק עד שיהפוך יבש לגמרי. הבעיה לא מסתכמת רק בשבת, גם ביום חול הצלליות לא שורדות. הבעיה קשורה בתנועתיות של העפעפיים המייצרת זיעה. המייק אפ הוא תכשיר בעייתי מאחר והוא מכסה שטח גדול. בעור יבש ההישרדות טובה יותר בהשוואה לעור שמן. אצל צעירות האיפור יחזיק יותר לעומת בנות חמישים שישים הסובלות מגלי חום. יוצרים תחושה של דביקות שלא כל אחת אוהבת".

• מה כדאי לקחת בחשבון?

לפני הכל ניקיון:

כדי להכין בסיס טוב לאיפור, מנקים את הפנים בג'ל או מוס על בסיס מים. אלה מסירים מהעור לכלוך, תאי עור מתים ומעניקים לעור בסיס איתן להשרדות האיפור.

קרם לחות:

אם את בעלת עור שמן וסובלת מהזעת יתר, שמרי את תכשיר הלחות במקרר. התחושה על העור נעימה וקרירה, האפקט המתקבל הוא עור בעל מראה רענן וחיוני. בנוסף, בעונת הקיץ רצוי שלא להשתמש בתכשירי לחות בעלי מרקם קרמי עשיר, אלא בתחליב מרקם קליל יותר.

מייק אפ:

מייק אפ שבמרכיבו חומרי סילקון ישרוד טוב יותר. פעולת הפידור אחרי הנחתו תספוג את עודפי השומן ותקבע אותו. אם את עדיין חשה "מסיכה", הוסיפי לספוגית המריחה מעט קרם לחות או דללי עם מעט מים. הקפידי שהמייק אפ מכיל מסנני קרינה!

תחליף מייק אפ:

אם את לא בעניין מייקאפ, מרחי מעט קרם לחות. לאחריו, הניחו ברונזר בעזרת מברשת סומק או פודרה.

דפי פודרה:

אין אישה שמתאפרת בקיץ ולא מכירה את התחושה בה אחרי כמה שעות, מראה הפנים מתחיל להיראות מבריק ומיוזע. עיקר הבעיה באזור ה- T (מצח, אף) ולעיתים אף סנטר. לפתרון הקל ויעיל ... שאפילו תוכלי להשאיר קבע בארנק קוראים: BLOTTING PAPER.

מדובר בניירות סופגים מיוחדים אשר מכילים מוצרי סופחי שומן ומנטרלי ברק. מצמידים את הצד הספוג בחומר אל עור הפנים, ממתינים כמה שניות ומרפים. הדף סופח אליו את עודפי השומן ואינו פוגע באיפור. הזיעה וההברקות נעלמים כלא היו. העור חוזר להיות נטול שומן ובמראה מאט.

אייליינר:

בשנים האחרונות הפך המוצר לחלק בלתי נפרד מתיק האיפור. כל החברות מבטיחות עמידות. הוא מעניק תיחום לעיניים ומפאר אותן. הישרדותו לרוב טובה.

מסקרה:

חפשי על האריזה את צמד המילים WATER PROOF והעדפי מסקרה במרקם ג'ל. זו תשרוד אפילו ים ובריכה. מסקרה מסוג - WATER RESIST נחשבת להרבה פחות עמידה ועלולה ליצור נזילות מכוערות וכתמים שחורים.

צלליות:

המוצרים האבקתיים נחשבים לפחות בעיתיים מאחר והם יבשים. כדי ליצור עמידות מקסימלית מומלץ למרוח על העפעפיים מייק אפ ורק אחר כך להניח את הצלליות.

סומק:

אין חובה בהבטחת עמידות מאחר וכמו בצלליות מרקמו אבקתי והוא מתקבע על המייק אפ.

שפתון:

ככל שמרקמו שומני יותר, הוא יראה מבריק, אך לא ישרוד לאורך זמן. לעומת זאת, שפתון במרקם יבש ישרד שעות ארוכות. הטיפ הכי מקצועי של המאפרים הוא למשוח את השפתיים בליפסטיק באופן רגיל. מיד אחר כך לפדר אותם במעט פודרה או טלק. לאחר מכן למרוח שכבה נוספת. כדי ליצור הישרדות מקסימלית גם בקנה מידה של ארוחה ניתן לתחום את השפתיים בעיפרון תוחם באותו גוון. העיפרון שעשוי שעווה עמיד במיוחד.
איפור אמיד שפתון פודרה ירין שחף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד