י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הכיני את שפתייך לקראת החורף • טיפים נחוצים

איך להכין את השפתיים לאיפור? ובאיזה שפתון להשתמש? • איך ליצור שפתון בגוון אישי? וכיצד תדעי אם הוא עמיד? • טיפים לטיפוח השפתיים

איפור לשפתיים
איפור לשפתיים



עור השפתיים הוא הדק ביותר באיזור הפנים. שכבת עור דקיקה עושה אותו לרגיש ופגיע. בנוסף, מבנה שרירי השפתיים עדין במיוחד. במהלך השנים מאבד העור מגמישותו ומתאר השפתיים הופך יבש, סדוק ומקומט ככל שעולה הגיל.

בחורף בפרט, כשמזג האוויר קר, עור הפנים מתייבש, ובכללו גם השפתיים. אלה מאבדות מהלחות הטבעית והופכות למחוספסות. כדי לשמור על הלחות של השפתיים, אין צורך בקרם מיוחד. כל השפתונים מכילים קרם לחות המגן על האזור העדין מפני יובש. במידה והיובש קיצוני, קרם לחות לפנים - יתאים גם עבור השפתיים.

ירין שחף, מורה ומנהל בית ספר למקצועות היופי, עם טיפים נחוצים.

• איך מכינים את השפתיים לאיפור?

"שפתיים בריאות ולא יבשות וסדוקות, הן הרקע המושלם לכל שפתון. עסו את שפתיים בעזרת האצבעות טרם הנחת הליפסטיק, כדי להמריץ את כלי הדם. ניתן גם לעסות בעזרת מברשת שיניים כדי להסיר תאים מתים. במידה והשפתיים יבשות, יש למרוח מעט קרם לפני משיחת השפתון".

• כיצד לזהות שפתון עמיד?

"שפתון עמיד שורד על השפתיים מינימום 6 שעות. הכוונה לשש שעות של התנהגות טבעית, כולל שתיה ואכילה. חשוב לדעת שלא כל חברת איפור שמבטיחה עמידות גם מקיימת. לעיתים, אין מנוס פשוט מלנסות. כעיקרון, אף שפתון לא יראה בסוף היום כמו שהוא נראה מיד לאחר המריחה. ניתן לבדוק ברשימת המרכיבים אם יש בו שכבת לחות בתוספת סיליקון, כי אז הסיכוי להישרדותו גדול יותר".

• האם אפשר ליצור שפתון ייחודי ועמיד בשיטת עשי זאת בעצמך?

"אם נותרו לכם בבית שפתונים כמעט גמורים (תמיד נשאר קצת בתחתית) מרוקנים את הנותר לתוך כלי שמתאים למיקרוגל ומתיכים למספר שניות. ברגע שהפך לנוזלי ניתן להעבירו לכלי אחר (אפשר לכלי שטוח ואז למשוך בעזרת מברשת) - חומר השפתון יתקרר ויתקשה במהירות. ניתן להתיך כמה צבעים, לערבב יחד וליצור גוון חדש, ייחודי ומעניין. כדי ליצור עמידות מקסימאלית לשפתון (שישרוד גם בוסה עסיסית ולחה), יש למשוח את השפתון ומעליו לפזר פודרה או טאלק עם ספוגית (כדי שיתקבע), ועל זה למרוח שכבת שפתון נוספת. כך הוא ישרוד שעות נוספות".

• האם למרוח עם מכחול או עם הליפסטיק עצמו? (מריחה או משיחה)

"כל מי שהתנסתה, יודעת שמריחה עם מכחול עדיפה בהרבה, מאחר וניתן להגיע בעזרת המכחול לתוצאה מדויקת ואסתטית יותר מבלי לזלוג לשולי השפתיים. בנוסף, ה'מילוי' נעשה אחיד יותר והמראה הופך אחיד, מוקפד ומלא".

• באיזה גוון לבחור?

"לא כל גוון מתאים לכל אחת. בעלות עור בהיר צריכות להימנע משפתונים כהים, מאחר ואלה יכולים לגרום לעור להיראות חיוור. הכלל הזה נכון גם להיפך, אם גוון עורך שזוף או כהה, ליפסטיק בגוון חיוור מאוד עלול להיראות 'זול'.

"בשווקים ניתן למצוא אלפי גוונים הנובעים מחמשת העיקריים: ורודים, אדומים, כתומים, חומים וסגולים. אלה מתחלקים למאות תת גוונים.

"בבחירת שפתון יש להתחשב בראש ובראשונה בגוון העור. כשאת מודדת גוון נסי לבדוק אם הוא יתאים גם לשאר הצבעים שלך כמו צבע השיער והעיניים. אם קשה לך לבחור, חפשי דיילת שמאופרת לטעמך ובקשי את חוות דעתה".

• האם כדאי להחזיק בתיק האיפור כמה גוונים?

"אם חשוב לך להראות אופנתית ומעודכנת. התשובה היא כן.

מומלץ להחזיק לפחות שלושה גוונים:

1. גוון טבעי, שדומה לצבע השפתיים שלך.

2. גוון אחד כהה יותר, בצבע עמוק, למראה ערב, לאירוע או לחתונה.

3. שפתון בגוון כתום – הצבע המתאים לעונה הקרה שבפתח.

• איך להסיר שפתון עמיד?

"בעזרת מסיר איפור לעיניים (לא תאמינו כמה הוא יעיל)".
איפור חורף שפתיים קור ירין שחף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד