ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

סערה ברשת: מתנגדי חוק הלאום במדי SS

חשבון פייסבוק פיקטיבי העלה תמונות של מתנגדי חוק הלאום, ובכללם נשיא המדינה - כשהם לבושים במדי SS

סערה ברשת: מתנגדי חוק הלאום במדי SS

הבוקר (א) נפתח חשבון פייסבוק פיקטיבי בשם "נתן זועבי", שהעלה תמונות של מתנגדי חוק הלאום כשהם לבושים במדי אס.אס. בתמונות מופיעים בין היתר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שר האוצר יאיר לפיד, שרת המשפטים ציפי לבני, מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו והשר לשעבר מיכאל (מיקי) איתן.

התמונות הועלו תחת הכותרת "האנטישמים שמתנגדים למדינה יהודית בארץ ישראל ! (לחוק הלאום)".

בעקבות פרסום התמונות, קורא השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין להורות על פתיחה בחקירה מיידית - תוך שימוש בכל הכלים הקיימים לטיפול בעניין "חמור" זה.

לדברי השר, "מדובר בחציית קו שחור ואני רואה בחומרה רבה את הפרסומים הללו. כולנו זוכרים היטב לאן הובילה בעבר הסתה מסוג זה ועלינו לפעול במהרה למציאת המעורבים בפרסום והבאתם לדין".

עוד הוסיף השר ואמר: "אין לאפשר ביטויי הסתה באינטרנט וברשתות החברתיות ומחובתנו למגר את האלימות הנפוצה שם. לפני מספר ימים המלצתי בפני ראש הממשלה על שילוב זרועות כל גורמי הביטחון והאכיפה למיגור התופעה. אל לנו כחברה לעצום עין ולאפשר המשך ההסתה והעבריינות ברשת".

קארין נועם, בת זוגתו של השר לשעבר מיכאל (מיקי) איתן, כתבה: "אני חייבת להודות שאני בהלם" על פרסום התמונות. "כי הם העיזו לומר את דעתם בגנות ההסתה, הגזענות, כי הם העיזו לומר שחוק הלאום מסוכן כל עוד הוא מכפיף את הדמוקרטיה ליהדות, וכי על שני הנושאים לדור אחד עם השני בכפיפה אחת, כי הם העיזו לומר שחשוב לשמור על שלטון החוק, כי הם העיזו לומר שלמיעוטים במדינת ישראל יש זכויות. בושה וחרפה. לאן הגענו?"

עוד הוסיפה, "פעם אחרונה כשהימין הקיצוני העלה תמונות של יצחק רבין במדי אס.אס זה נגמר ברצח (שיום השנה שלו חל לפני פחות מחודש א.ש.). האם זה מה שבאמת הם רוצים? מדינה שבה דמם של נבחרי ופקידי הציבור שלה מותר בשל דעתם? הגיע הזמן שכולנו (משמאל ומימין) נתעורר ונוקיע מתוכנו התנהגות שכזו", סיימה.

אחד הגולשים לקח את הדברים בצורה שונה וכתב "כשבן אדם פותח פרופיל פיקטיבי ומנצל את הכאילו-אמביציה של כאילו-עיתונאים שקופצים על כל אפשרות לאייטם, ובלבד שיקליקו על דף שבו השם שלהם מופיע בפונט אפור וקטן... אני לא מבין למה זה צריך להיות חלק מסדר היום שלי".

יו״ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין: ״אני מגנה בכל פה את התמונות הקשות שהופצו בפייסבוק, שבהן נראים נשיא המדינה, מפכ"ל המשטרה ושרי ממשלה במדי אס.אס. אסור לזלזל בשום פעולה חמורה ומתועבת מסוג זה. כפי שהתרענו לא אחת, יסודות של אלימות והסתה פושים כאש בשדה קוצים - כפי שראינו לצערנו גם בהתנכלות המגונה לביה"ס הדו-לשוני בירושלים - ועל כולנו, מכל צדדי השיח הפוליטי, לשלב ידיים כדי להוקיע זאת ולכבות את האש בטרם תכלה אותנו. עמידה איתנה על ריבונות ישראלית וזהות לאומית אסור להן להתבטא בדרכים בזויות כאלה. עם מסיתים כאלו קשה לדבר בהיגיון. חבל שהם מעסיקים את המשטרה בפרובוקציות".
לבני לפיד שרים לאום SS

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד