י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הדרכה להורים: נשיאת התינוק, הרמת התינוק

הרמת התינוק וחיבוקו קרוב לגוף ההורים, מעניקה לתינוק תחושות חום, בטחון ורוגע בזרועות הוריו

הדרכה להורים: נשיאת התינוק, הרמת התינוק


אין כמו חיבוק חם ועוטף או ערסול במנשא בד רך כדי להרגיע תינוק בוכה ומצווח. יש להרים את התינוק בביטחון תוך הקפדה על תמיכה מתמדת בראשו, מאחר שצווארו אינו מסוגל לשאת את כובד משקל גופו.

ניתן לשאת את התינוק על הכתף, על הזרוע (כשבטנו לחוצה על גבי זרוע ההורה. תנוחה זה תתאים במיוחד לתקופת הגזים), בתנוחת ערסול או האכלה או בכל תנוחה אחרת שנוחה לשני הצדדים ומשיגה רגיעה. כדי לסייע לתינוק להרגע ולפלוט אויר לאחר ארוחה (בשפת העם, 'לעשות גרעפס') ניתן לטפוח קלות על גבו.

תנועת הליכה קצבית תורמת אף היא רבות להרגעת תינוקות רכים. חלק מההורים מסגלים לעצמם תנועת ריקוד או קיפוץ רך ואופייני שעוזרת לתינוקם להרגע. הורים רבים יעידו באופן חד משמעי שחשוב לעמוד עם התינוק מאחר שכל עוד ההורה יושב נדמה שהתינוק הרך פשוט אינו נרגע. אמנם טרם נמצא הסבר מדעי לתופעת 'הברומטר', אולם תינוקות רבים אכן מעדיפים שירימו אותם לגובה ויעמדו עימם.

מומלץ להשתדל לשאת את התינוק בדרכים שישמרו על בריאות גבם של ההורים. לקראת הרמת התינוק מהמשטח יש להתקרב כלפי התינוק, לכופף את הברכיים ורק אז לרדת עם הגב. בכיוון ההפוך (היינו כשמתרוממים עם התינוק) יש לשלב כוחות בין הגב והרגליים כדי להקטין את העומס מהגב בלבד.

ככל שניתן, מומלץ להשתמש במנשא בעל תמיכה יעילה לגב. מנשאים רבים מאפשרים חלוקה טובה של העומס בין הגב, הכתפיים והמותניים. יתר על כן מותיר המנשא את הידיים פנויות וזמינות לשאר מטלות.

קישורים:
לכתבה המלאה באתר מכבי שירותי בריאות>>
הורים תינוק חום חיבוק אהבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד