י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יו"ר ועדת הבחירות פסל 2 קלפיות בכפר קאסם

לאחר הליך בדיקה ארוך ומפורט - החליט השופט סלים ג'ובראן לפסול שתי קלפיות בשל פגמים מהותיים

יו"ר ועדת הבחירות פסל 2 קלפיות בכפר קאסם
פלאש90


יו"ר ועדת הבחירות המרכזית שופט בית המשפט העליון, השופט סלים ג'ובראן פסל היום (ג') 2 קלפיות בכפר קאסם והם לא יכללו בספירת תוצאות האמת, בשל פגמים מהותיים שנפלו בהליך ההצבעה וספירת הקולות.

החלטת השופט ג'ובראן תועבר למשטרת ישראל אשר תבצע חקירה מעמיקה בדבר החששות לפגיעה בטוהר הבחירות.

במסגרת החלטת ועדת הבחירות המרכזית למנוע כל אפשרות לפגיעה בטוהר הבחירות התקיים בימים האחרונים, במשכן הכנסת, מבצע לבדיקת התוצאות בקלפיות השונות. מבצע זה השלים את הפעולות בהן נקטה הוועדה המרכזית במהלך יום הבחירות, לשמירה על טוהר הבחירות.

למבצע זה גוייסו כ-60 בודקים, חלקם עובדי ועדת הבחירות המרכזית וחלקם האחר עובדים אשר גוייסו מקרב הפרקליטויות השונות, וכן, מקרב מערך הייעוץ המשפטי בשירות המדינה.

סה"כ נבדקו 233 קלפיות, על פי אינדיקציות שונות המעלות חשש לפגיעה בטוהר הבחירות או לכך שהתוצאות שהתקבלו מהן אינן מדויקות, כמפורט להלן:

1. 26 קלפיות לגביהן התקבלו דיווחים אודות אירועים מיוחדים במהלך יום הבחירות (בעקבות תלונות ציבור, תלונות נציגי הסיעות, דיווחי הוועדות האזוריות או דיווחי משטרה).

2. 97 קלפיות בהן שיעור ההצבעה היה גבוה במיוחד ובאופן חריג (מעל ל-90% שיעורי הצבעה).

3. 19 קלפיות לגביהן התקבלו תלונות לאחר יום הבחירות, בטענה כי תוצאות אותן קלפיות אינן סבירות.

4. 91 קלפיות בהן עלה חשש להסטות בשל טעויות אנוש (הקלפיות עלו מהפקת דוח הסטות מהמערכת הממוחשבת).

הליך הבדיקה כלל 3 סוגי בדיקות:
1. בדיקת הסטות – בדיקה האם תוצאות הקלפי כפי שהוקלדו במערכת הממוחשבת משקפות את הכתוב בפרוטוקול או שקיימת טעות בהקלדה. לחילופין, נבדק האם הכתוב בפרוטוקול משקף את ספירת הקולות בגיליון ספירת קולות, או שמדובר בטעות העתקה.

2. בדיקה ראשונית – בדיקה ראשונית של חומרי הקלפי, אשר במסגרתה נבדקו: שיעור ההצבעה, כמות הקולות הפסולים, התאמת מספר הקולות הכשרים למספר המעטפות, סבירות התפלגות התוצאות, התאמת מספר השוטרים שהצביעו אל מספר תעודות הצבעת שוטרים שצורפו לפרוטוקול, איזון הפרוטוקול ורהיטות הכתב (האם הפרוטוקול מקושקש ומלא מחיקות אם לאו). קלפיות אשר הבדיקה הראשונית הראתה שקיים חשש לאי תקינות בקלפי, הופנו לבדיקה מעמיקה.

3. בדיקה מעמיקה – בדיקה מעמיקה של כל חומרי הקלפי, לרבות, ספירת הקולות הפסולים בקלפי, ספירת המעטפות, ספירת הקולות הכשרים, ועוד.

מתוך כלל הקלפיות האמורות, 142 קלפיות נבדקו בבדיקה ראשונית, ומתוכן 40 קלפיות נבדקו בבדיקה מעמיקה.

כאמור, מתוך כלל הקלפיות קבע השופט סלים ג'ובראן יושב ראש ועדת הבחירות לכנסת ה-20, כי התוצאות מ-2 קלפיות לא יכללו בספירת תוצאות האמת, בשל פגמים מהותיים שנפלו בהליך ההצבעה וספירת הקולות.
קלפי כפר קאסם שיף גובראן תמונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד