י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הנשיא קיבל תוצאות רשמיות: "לפעול במהירות"

נשיא המדינה רובי ריבלין נפגש עם יו"ר ועדת הבחירות השופט סלים ג'ובראן, וקיבל את התוצאות הרשמיות

ריבלין וג'ובראן. צילום: מארק ניימן / לע"מ
ריבלין וג'ובראן. צילום: מארק ניימן / לע"מ


נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, קיבל לידיו הערב (ד) בטקס רשמי בבית הנשיא את תוצאות הבחירות הרשמיות לכנסת העשרים מידיו של יו"ר וועדת הבחירות, שופט בית המשפט העליון, סלים ג'ובראן.

מדברי נשיא המדינה: "אני מודה לוועדת הבחירות המרכזית, בראשותך כבוד השופט, על ניהול מערכת הבחירות הנוכחית. מרגע ההכרזה על היציאה לבחירות המוקדמות עשתה הוועדה לילות כימים, כדי להבטיח מערכת בחירות הוגנת, יעילה ושקופה, לטובת כלל אזרחי ישראל והדמוקרטיה הישראלית. זכינו לשיעור הצבעה גבוה מזה של הבחירות הקודמות. שיעור הצבעה גבוה הוא מימוש הדמוקרטיה והוא ברכה לדמוקרטיה. אוי לנו אם נראה במילוי החובה הדמוקרטית של ההצבעה- קללה, או משהו שיש להזהיר מפניו. מי שמפחד מפתקים בקלפי, סופו שיקבל אבנים שנזרקות ברחובות.

"אני מודה לך באופן אישי, השופט ג'ובראן, על הבנת הצורך בהקדמת ההתייעצויות. נוכח האתגרים שלפנינו והצורך החיוני של המערכות לשוב ולתפקד, יש לפעול להקמת ממשלה יציבה בצורה המהירה והשקופה ביותר. לאחר שקיימתי את ההתייעצויות במהלך שבוע זה, בכוונתי להטיל עוד היום את מלאכת הרכבת הממשלה על המועמד שעליו המליצו מרבית חברי הכנסת, ולמעלה מ-61 חברי כנסת. מועמד זה, הוא שיזכה להזדמנות הראשונה, ובתקווה להזדמנות היחידה, להרכבת הממשלה."

מדברי יו"ר ועדת הבחירות: "אחוז ההצבעה בבחירות עלה באופן משמעותי מהבחירות הקודמות והוא הגבוה ביותר מזה עשרות שנים והגיע ל72.4%. ככל שאחוז ההצבעה יהיה גבוה יותר כך הרכב הכנסת ה-20 ישקף מגוון הדעות והקבוצות במדינה. על כך גאוותינו בוועדת הבחירות".
מהירות נשיא הצבעה בחירות תוצאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד