י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

היי, סליחה, יש לך מקדם הגנה?

כדאי שתחשבי שוב לפני שאת יוצאת מהבית ולא חושבת למרוח מקדם הגנה. אחרת נמשים יהיו הבעיות הקטנות שלך

צילום: פליקר
צילום: פליקר


את לא חושבת להשתזף קצת? שואלות אותי חברות לא מעט פעמים. שוב ושוב ניסיתי להסביר להן שלפולניות אין הרבה סיכוי להשתזף, מקסימום להישרף ולהפוך לאדומות כמו אש. הימים האחרונים שהביאו איתם מזג אוויר מחמם למדי, גרמו לי להיזכר שהיכן שהוא שוכן לו מקדם הגנה כלשהו, שכדאי לי מאוד להשתמש בו, לפחות בימי שמש חזקים.

אי שם במוח האחורי שלי זכרתי משהו על כך שגם בחורף צריכים להגן על העור, אבל בגלל שידעתי שהקרינה האולטרה סגולית אינה חזקה כמו בקיץ, התעלמתי באלגנטיות ותוך טמינת ראש ופנים עמוק בחול. אבל עכשיו השמש כן מלחיצה, אפילו אותי... בכל זאת, לשמש יש תפקיד מהותי בהאצת תהליך הזדקנות העור והתפתחות נגעים טרום סרטניים -ומי רוצה להסתבך?

"אחד המוצרים החשובים ביותר בתיק האיפור שלנו לקראת הקיץ, הוא מקדם ההגנה", אומרת מרגלית יעקובוביץ', מ more beuty בבני ברק. "בעלות עור בהיר זקוקות לו פי כמה מבעלות עור כהה. ישנם קרמים רבים בעלי מקדם הגנה, אך חשוב להקפיד שיהיה לפחות 25 spf.

"נזקי השמש בקיץ עלולים לגרום לנמשים במקרה הטוב, ובמקרים פחות טובים, לכתמי פיגמנטציה נראים לעין שקשה להיפטר מהם בעתיד. לנשים מתאפרות, כדאי לקנות מייקאפ שיש בו מקדם הגנה – התורם לחיזוק ההגנה.

"נשים שעושות שעווה בפנים, צריכות להיזהר הרבה יותר מחשיפה לשמש במשך יומיים שלאחר הטיפול. השעווה תולשת שכבת עור, והוא תופס יותר חזק את קרני השמש במקומות הרגישים. במקרה של חשיפה לשמש, חובה לשים קרם הגנה ברמה גבוהה, כדי להשפיע כמה שפחות על המקום המטופל".
טיפוח אופנה בריאות עור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד