י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

תודעה ופורום תרבות כהלכה מציגים: יריד תוכן ענק

פורום תרבות כהלכה יקיים באולמי ווגשל בבני ברק יריד תרבות חרדית והשתלמויות לרכזי קייטנות באסרו חג שבועות

תודעה ופורום תרבות כהלכה מציגים: יריד תוכן ענק


פורום תרבות כהלכה ששם לעצמו מטרה לשדרג את תחום התרבות במגזר החרדי ולייעל את ההליכים תוך חיבורים אסטרטגיים בין ספקי האמנות למנהלי מחלקות התרבות והאישים הרלוונטיים, יקיים באסרו חג שבועות יריד ייחודי מסוגו במהלכו יועמקו הקשרים ויקודמו שיתופי פעולה בין מנהלי מתנ"סים ומוסדות לבין ספקי התרבות והפנאי.

ביריד שיתקיים באולמי ווגשל בבני ברק, הבטיחו את השתתפותם מיטב האישים המובילים בתחום התרבות התורנית ובהם מנהלי מחלקות, מנהלי מוסדות ומתנ"סים, מפעילי קייטנות ותנועות נוער אשר יפגשו ביריד ספקים, אמנים ונותני שירותים, גדולים כקטנים, שיציגו בפניהם את התוכניות המיוחדות עליהם הם מופקדים ויקומו שיתופי פעולה למען הציבור החרדי בערי הארץ.

ליריד הצטרפו רשויות מקומיות רבות שפרסו חסותן על היריד שהינו ייחודי מסוגו.

היריד ייערך בהפרדה מלאה כאשר שעות הפעילות לגברים בין השעות 10:30-11:30 ולנשים בין השעות 11:30-14:30. הכניסה חופשית וללא עלות.

בפורום תרבות כהלכה מסבירים כי "כיום ברור לכולם שחשוב מאד להעניק שירותי תרבות חינוך ופנאי- מופעים, חוגים, סדנאות, כנסים ויזמות קהילתית בצורה מקצועית ומבוקרת. מטרתו של היריד היא לממש את הפוטנציאל הרב ולהפגיש בין הגורמים השונים כדי להשיג את התכנים הטובים ביותר".

במהלך היריד ייערך קורס הכשרה מיוחד מטעם משרד החינוך עבור רשיון להפעלת קיטנות ומחנות קיץ. הקורס הינו יוזמה של ארגון "תודעה" שחבר אל "פורום תרבות כהלכה" ואגף החינוך בעיריית בני ברק. הקורס יכשיר את נציגי מוסדות החינוך החרדיים, המתנ"סים וגופים מפעילים נוספים, להפעלת קייטנות, מחנות, ישיבות בין הזמנים, וכל פעילות קיץ נוספת.

למרות השיפור בתודעה הציבורית, גם כיום ישנם תלמודי תורה, ישיבות, עמותות וארגונים חרדיים, שאינם מודעים לנוהל משרד החינוך המחייב להנפיק רשיון להפעלת מסגרת קיץ. מציאות זו גורמת להתנהלות חובבנית שאינה עומדת בתקנים הנדרשים מבחינת בטיחות, בטחון ועוד. מוסדות לא מעטים מקיימים קעמפים ופעילויות נוספות ללא שהם מודעים לכך שהפעילות אינה מורשית ומסכנת את התלמידים ואת המנהלים. בימי החופשה אין אפשרות לקבל רישוי עפ"י סמל המוסד הקיים, אלא נדרשים לכך אישורים מיוחדים.

בכדי לאפשר לכלל המוסדות לקבל רישיון הוחלט על קיום יום מיוחד המותאם למגזר החרדי ובו ייערך קורס מטעם משרד החינוך שבסיומו יהיה ניתן לקבל את רישיון ההפעלה.

ההשתתפות ללא עלות, ומותנית ברישום מקדים במספר טלפון 035746272.

הרב מרדכי בלוי מדגיש כי: "עד שארגון תודעה קם ועשה מעשה, המנהלים נדרשו לעבור את הקורס בתנאים ובסביבה שאינם תואמים את אורח חייו של בן תורה. המציאות הקשה הזו גרמה לנו להבין שמחובתנו לפעול ולהסדיר קורס ייחודי המיועד למגזר החרדי ובנוי בצורה מותאמת ובאוירה תורנית ראויה. אנו מדגישים בקורס את המשמעות החינוכית של פעילות הקיץ ואת היכולת לנצל ימים אלו להתחזקות ולקידום של הערכים החשובים לנו. זו שליחות רוחנית חשובה עבור מאות המשתתפים, ואני שמח על כך שזיכנו להוביל אותה, בצוותא עם "פורום תרבות כהלכה" ובשת"פ עם עיריית בני ברק.
תרבות פורום שליחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד