י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

רכב הספורט של מיצובישי. המראה אימתני ומרשים, והתפוקה?

הוא נראה קשוח ומחזיק ב"פוזה" של רכב יוקרה אך בפועל המחיר שלו נמוך • האם הוא מאובזר ביכולות ספורטיביות אמיתיות, כמה דלק הוא שתה מבני ברק לירושלים ומה הפלוס בגרסת הבסיס שלו? • "צביקה בדרכים" עם מיצובישי ספורטבק

רכב הספורט של מיצובישי. המראה אימתני ומרשים, והתפוקה?
יחצ


"תגיד זה דגם חדש של ב.מ.וו" שאל אותי עלם צעיר בעיניים נוצצות, כשהחניתי את המיצובישי ספורטבק בסמוך לבית הכנסת המרכזי באחד הריכוזים החרדיים. העמדתי אותו על טעותו, אך השאלה התמימה הזו גרמה לי להבין כיצד נתפס הספורטבק בעיני הציבור.

אדגיש מראש. יהיו כאלו בציבור החרדי שלא יתקרבו אל הספורטבק בשל המראה הספורטיבי המודגש שלו אך רבים אחרים ייראו יתרון בהחזקת רכב מרשים, בעל נתוני נסיעה יפים.

הספורטבק הוא המתחרה היפנית ל"ספורטיביות" האירופאיות. טוב, לא מדובר בספורטיביות אמתיות כמובן - בדוגמת פורשה, פרארי או מזראטי עצבניות אלא ב"ספורטיביות" עממיות כמו הפולקסווגן פולו, סיאט איביזה, הונדה סיביק האצ'בק ודומיהם. תכלס, אפשר לומר שהוא מרשים יותר מהפולקסווגן או האיביזה בשל החרטום המוארך והמראה האגרסיבי, המוארך והקשוח בהרבה. גם הספויילר המורכב על דלת תא המטען מוסיף נופך רב.


אין כאן קימורים או משהו מעניין אחר יוצא דופן אלא פשוט רכב קשוח נטו. יש הטוענים כי הפלטפורמה הנוכחית עוצבה בידי אנשי קרייזלר, שפיתחו אותה בתקופה שמיצובישי נקנתה על ידם אי שם לפני קרוב לעשור (אך מאז נפרדו דרכי החברות).

האורך, לא מפתיע, עומד על מעט יותר מ-4.5 מטר והרוחב נושק ל-1.8.

אם חיפשתם בכל זאת את ה"קץ'" שהורס את ההתרשמות מהספורטק תגלו אותו כשתיכנסו לתוכו. אז החלל רחב ומזמין ובהחלט ישנה הרגשה של סלון ביתי אבל איכות החומרים, איך לומר, לא משהו. יחד עם זאת ההרגשה הכללית מחפה על כך.

לוח המחוונים נראה ספורטיבי ומשתדל להיות גם הוא קשוח, ענייני וחף מצעצועים מיותרים, אך משהו בו היה חסר לי. במיצובישי הלכו קצת רחוק עם הקשיחות ויצרו משהו קצת משעמם וריק מידי. אמנם מאחורי ההגה תמצאו "דוושות" לשליטה ידנית בהילוכים שמוסיפות גם הן משהו, אבל משהו פה "התפקשש". באירופאיות יש משהו שובה לב יותר מאשר כאן.


גם דגמי הבסיס של הספורטבק מצוידים במערכת ההתראה "מובילאיי" ומדובר בפלוס גדול שכן ברמות מחיר כאלו קשה למצוא חברות ש"מפנקות" את הרוכשים במערכת החשובה והיקרה הזו כתנאי בסיס. מעבר לכך, מיצובישי נותנת עוד 2 תנאים בסיסיים שלא ניתן לראות בכל רכב ברמת המחיר הזו: גג חשמלי מרשים שנפתח לרווחה (ועל הדרך מוסיף למראה הספורטיבי) ומצלמת רוורס. ועל כך שאפו.

מעבר לכך הספורטבק מצויד גם באביזרים נחמדים שמוסיפים לנהיגה אך הפכו היום למינימום בכל רכב חדש שמוצע ומוצא לשוק: מערכת מולטימדיה נאה למראה עם מסך מגע המשמשת גם כדיבורית בלוטות' ושיכולה להיות מופעלת גם מההגה וחיישני גשם ותאורה להפעלת אוטומטית של המגבים ופנסי הרכב.

תכלס, למרות נתוני המנוע המרשימים, לא מדובר ביכולות ספורטיביות יוצאות דופן. אמנם הספויילר המותקן מאחור לא נודע רק ליופי אלא גם להיות עזר אווירודינמי שנועד להסדיר את זרימת האוויר בחלק האחורי, אבל אין לו מנוע טורבו או יכולות ספורטיביות ממשיות אחרות.


מנוע הבנזין של הספורטבק הוא בעל נפח של 1.8 ליטר, בעל הספק מרבי של 140 כ"ס שאליו משודכת תיבת הילוכים אוטומטית רציפה CVT בעלת ששה יחסי העברה.

אז אמנם אין כאן תוספת ספורטיבית יוצאת דופן, אבל במיציבושי מתגאים ובצדק רב - כפי שיכולתי לחוות זאת היטב, במתלים שפותחו על מסלולי מרוצי הראלי, ושבזכותם מורגשת אחיזת כביש ויציבות ברמה גבוהה. לצד אלו הספורטבק גם חוסך דלק באופן מעורר השתאות. תעשו את החישוב בעצמכם, אבל נסיעה פעמיים הלוך חזור מבני ברק לירושלים ו"קפיצה" הלוך-חזור מבני ברק ליבנה גמרו מעט יותר מרבע! ממיכל הדלק. מיצובישי תולה זאת במערכת ה-VVL שלה, "השולטת על תזמון ועומק פתיחת השסתומים". קיבולת מיכל הדלק, אגב, עומדת על 59 ליטר.

נקודת התורפה של הספורטבק היא תא מטען בינוני המכיל רק 344 ליטר, אך הבעיה שהוא לא בנוי טוב בגלל דלת תא המטען האחורית המותירה מקום נמוך מידי להעמסה.

בפועל. מידי פעם יוצאת מיצובישי במבצע של 119,000 ₪ על הספורטבק. מראה טוב, מנוע חזק וחסכון בדלק במחיר כזה - בהחלט שווה.
ספורטבק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד