י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מכורים להגה: חופשות בחו"ל עם נהיגה מאתגרת צוברות תאוצה

הגעה לכפרים, בוודאי כאלה במקומות מבודדים, דורשת לא מעט נסיעות בתנאי שטח, חלקן בדרכים פתלתלות ■ חופשות שהרכב נמצא במרכזן הן כוח עולה בענף התיירות, והן מאפשרות לחובבי רכב "הארד קור" להגשים חלומות

  • כ"ה אב התשע"ה
הדרך אל הכפר / צילום: יחצ
הדרך אל הכפר / צילום: יחצ


הרכב והנהיגה הם חלק בלתי נפרד מכמעט כל טיול רציני לחו"ל, אך רוב התיירים הישראלים מתייחסים אל המכונית כחלק מהצד הלוגיסטי של הטיול. כלומר, משימה הכרחית ומתישה, שכרוכה בזחילה בפקקים, ניווט מסובך, הסתגלות לחוקי תנועה שונים, תדלוק ושאר פורענויות. התיירים הללו אינם בררנים במיוחד לגבי הרכב, שאותו מקצה להם חברת ההשכרה, והם יבחרו בדרך כלל בדגם המשתלם ביותר, שמתאים לצרכים שלהם.

מנגד, יש כאלה, שעבורם נהיגה בחו"ל היא חלק מבורך ובלתי נפרד מחוויית הטיול: הם מחפשים כבישי נוף צדדיים ומתפתלים, מאתרים ומאלתרים אטרקציות לא מוכרות לאורך הכבישים וסופגים תרבות נהיגה שונה.

ויש גם קטגוריה שלישית, של "מכורים להגה". עבורם המכונית והנהיגה הן לא האמצעי אלא המטרה של הטיול, או לפחות אחת המטרות המרכזיות. מדובר בקטגוריה תיירותית רחבה ומכובדת בעולם המערבי, שמדי שנה מושכת מיליוני מטיילים - לרוב עם כלי רכב שכורים ראויים - אל כבישי נהיגה מרתקים, אטרקציות מוטוריות מאורגנות היטב או מפגשים המוניים של חובבים בקטגוריות רכב שונות. לטובת אלה ריכזנו כאן כמה דוגמאות לרעיונות מעניינים וכמובן, שמי שיכין את שיעורי הבית יוכל למצוא דוגמאות נוספות בכל יעד על פני הגלובוס.

אדרנלין לכל כיס: מכוניות אקזוטיות על מסלול
עבורי אנשי ההארד קור של עולם הרכב, נהיגה במכוניות ספורט אקזוטיות היא הגביע הקדוש - סוג של חוויה, שחייבים לעבור לפחות פעם בחיים. אלא שכרטיס הכניסה לגן עדן הוא עניין יקר מאד ביום-יום. רכישת אחת מהמכוניות בישראל היא סיפור של 1 מיליון עד 2.5 מיליון שקל וממילא אין בישראל שום מסלול ראוי, שעליו ניתן לחוות כהלכה את הנהיגה בהן. גם שכירת מכוניות כאלה בחו"ל לנהיגה חופשית היא עסק, שיכול לעלות אלפי דולר לשבוע.

מי שרוצה להגשים את החלום של נהיגה בפרארי, למבורגיני ושות' על מסלול מירוצים במחיר נגיש (אם כי לא ממש זול), יכול לעשות זאת על מסלולי מרוצים מקצועיים שונים בעולם. חלק נכבד מהם ממוקמים ב"רצועת החלומות" של קליפורניה ולאס וגאס. כך, למשל, חברה בשם אקזוטיקס רייסינג מציעה אפשרות לשכור מכוניות כאלה לנהיגה תחרותית על מסלול אוטו קלאב רייסווי בפאתי לוס אנג'לס ועל מסלול נוסף בווגאס.

המכוניות הן מקטגוריית דגמי החלומות, ששייכים לקצפת העולמית: למבורגיני הוראקן מודל 2015, פרארי איטליה, אסטון מרטין DB9, פורשה 911, אודי R8 ועוד שמות, שגורמים לחובבי רכב לרייר. המחירים נעים בין 250 ל-300 דולר לחמש הקפות של המסלול, כולל הדרכה וציוד בטיחות.

מי שלא סומך על יכולתו כנהג יכול להסתפק בחוויה של הקפת המסלול לצד נהג מירוצים מיומן תמורת כ-100 דולר ותוספת של כמה עשרות דולרים נוספים ינציחו את החוויה הפרטית על קובץ וידיאו ברזולוציה גבוהה, כדי לעצבן את החברים שנשארו בבית. יש חברות נוספות, שמציעות דרגות שונות של אותה חוויה, לעיתים עם רכבי אספנות מהוללים, סביב מסלולי מרוצים בארצות הברית ובאירופה.

טיולים: אתרים אקזוטיים במכוניות אקזוטיות
הבעיה בשכירת רכב על מסלול מרוצים היא שמדובר בחוויה מהירה שמסתיימת מהר מאוד יחסית. שעה שעתיים, כמה דקות נהיגה, והעסק נגמר, אלא אם כן יש לכם תקציב לעוד ועוד גיהוצים של כרטיס האשראי. לחלופין אפשר להצטרף ל"טיולי נהיגה" במכוניות חלום, שמתבצעים על כבישים ציבוריים.

חובבי הנוף המדהים של נובה-סקוטיה, למשל, יכולים לחוות אותו מעל סיפונן של מכוניות ספורט אקזוטיות בחסות חברת SCENIC RUSH הקנדית. העסק די פשוט: בוחרים מסלול, מצטרפים לעוד שלושה נהגים אחרים ויוצאים לדרך. המכונית כוללות פרארי F430 ספיידר, למבורגיני גאיירדו, אאודי R8 וניסן GT-R. המחירים נגישים יחסית. חוויה של כ-3.5 שעות בנהיגה של 95 ק"מ על אוטוסטרדת מהים לשמיים המהוללת, שמתפתלת לאורך החוף מערבית לוונקובר, עולה כ-495 דולר. טיול של יום שלם לאיזור הטבע המדהים של WHISTLER יעלה כ-1,295 דולר. אפשר לקחת גם נוסע/ילד לדרך.

צריך לזכור, קבלת המפתחות כרוכה בכמה דרישות כמו גיל (מעל 25), היעדר הרשעות קודמות וכדומה ובסופו של דבר מדובר בכביש ציבורי, שיכול להיות עמוס, משובץ במלכודות מהירות וכדומה. כמובן, שאם אין לכם מגבלות תקציב מעשיות, יש באפשרותכם לפנות למשרדי תיירות שמתמחים באלפיון העליון ואלה יתפרו עבורכם חבילת נהיגה בשלל אתרים אקזוטיים בעולם באמצעות רכב שכור לפי בחירה - החל ברולס-רויס ובנטלי וכלה במכוניות הקיצוניות ביותר של פרארי ושות'. המחירים יכוליל לחצות בקלות את העשרת אלפי דולר לשבוע.

תרבות מוטורית: מהעממי ועד למגה-יוקרתי
בעולם הגדול, להבדיל מישראל, הרכב הוא לא רק כלי תחבורה אלא חלק מתרבות מוטורית מפותחת, שמושכת ומרכזת מאות אלפים של חובבים מכורים לאירועים ייחודיים, שמתרכזים סביב התחביב הספציפי שלהם. ביקור באירועים כאלה, שנערכים פעם או פעמיים בשנה - לרוב בעיצומו של הקיץ - יכול לספק לחובבי הרכב חוויה בלתי אמצעית מרגשת, לרוב עם עלות השתתפות זניחה פרט לסוגיות כמו לינה ודלק.

האירועים הללו מציעים משהו לטעמו של כל אחד. חובבי המכוניות הקלאסיות, למשל, יכולים למצוא עניין בגרנד פרי של הענתיקות, שמתקיים מזה 43 שנה ברציפות במסלול נירנבורגרינג המהולל בגרמניה.

האירוע הקרוב, שיערך בין ה-7 ל-9 באוגוסט, יכלול מאות מכוניות בנות 30 ומעלה מכל רחבי העולם, שלא רק יוצגו בתור פסלים סטטיים אלא יתחרו זו בזו בעוז על המסלול במטרה לזכות בניצחון בקטגוריות שונות. מעל 60 אלף איש מגיעים לפסטיבל העממי וההמוני הזה שעלות הכניסה אליו (כצופים) נעה סביב 30 אירו ליום, לא כולל בירה ונקניקיות מסביב לשעון.

בקצה השני של העולם - מבחינה גיאוגרפית, תרבותית וסוציו-אקונומית - מתקיים בין ה-10 ל-16 לאוגוסט שבוע הרכב של מונטריי ברצועת החוף הקסומה של קליפורניה. זהו אחד האירועים היוקרתיים והעשירים (תרתי-משמע), בעולם אספנות הרכב והוא מושך אליו ריכוז עצום של חובבי רכב מבוססים עד עשירים מאוד מכל רחבי העולם.

מגוון האירועים עצום: החל בשלל תחרויות יופי, שבו מתחרות כמה מהענתיקות המרהיבות בעולם על תארים בנושא איכות התחזוקה והשחזור, נדירות וכו', וכלה במירוצי ראווה על כבישים פומביים.

אתם לא חייבים להיות רק צופים: אם במקרה באתם עם כרטיס אשראי רציני תוכלו גם לצאת מהאירוע עם מכונית אספנות בבעלותכם באמצעות אחת משלל המכירות הפומביות, שנערכות באותו שבוע באזור על-ידי בתי מכירה יוקרתיים כמו סותבי'ס ובונהם.

כמובן, שהמחירים במכירות הללו הם לא לכיסו של כל אחד. שוק האספנות העולמי נמצא כיום בסחרור, ובשבוע הרכב של מונטריי מוצעות למכירה או החלפה עשרות מכוניות נדירות, רובן מכוניות ספורט, במחירים שנעים בין כמה מאות אלפי דולרים בלבד ועד ליותר מ-10 מיליון דולר. יש קונים בשפע.

הכניסה לרוב האירועים היא בחינם אבל צריך לקחת בחשבון, שלינה באזור בתקופת האירוע יכולה להיות עסק יקר וצפוף.
אסטון מרטין חופשה פרארי תיירות למבורגיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד