י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פנאי או שטח? יצאנו לסיבוב עם ה-3008 של פיג'ו

ה-3008 ניצב לצדם של קרוסאוברים ידועי שם ונלחם על שמו הטוב, לאחר שעבר שדרוג הולם לאישור • במה הוא מרגיש כמו רכב מנהלים ובמה הוא מתפספס, איך הוא מתנהג בשטח ומה הפלוס הגדול שמציבה דלת תא המטען הייחודית? 'צביקה בדרכים' עם פיג'ו 3008

פנאי או שטח? יצאנו לסיבוב עם ה-3008 של פיג'ו
צבי ריבלין


ושוב אנו נפגשים כאן בכתבה על רכב פנאי-שטח. כאשר מכל עבר צצים עוד ועוד רכבי פנאי-שטח, קרוסאובר בלע"ז, כדאי לנסות לתת מבט נוסף לשוק המתפתח הזה.

הפעם אנו נמצאים עם פנאי-שטח צרפתי. ה-3008 של פיג'ו.

ה-3008 הוא רכב יפיפה, אבל הקטע הספורטיבי פחות בולט אצלו. כלומר אין בו משהו אגרסיבי שיבליט את תכונות השטח והוא נראה יותר רכב פנאי מרשים, עשיר ובולט לטובה. הדבר היחיד בו שמסגיר סממן של שטח היא החזית שמכילה גריל אימתני וגבוה ופנסי לד וערפל לצידם, אבל הפרופיל, האחור והמראה הכללי, אינם מזכירים זאת. אולי זה נובע מכך שהחזית אינה מובדלת ובולטת מספיק ואולי מכך שבתצורה כללית חסר משהו מחוספס יותר. כך או כך מי שמחפש את מבטי הציבור, יקבל תגובות נלהבות ולעיתים גם ראשים שינועו על צירם. ה-3008 הוא לא "עוד רכב" ושונה לגמרי מהגרסאות הקודמות שלו עצמו.

אם נעבור לנתונים, אורכו עומד על 4.35 בלבד. זה אומר שאתם מקבלים רכב מרווח באורך קצר יותר ממשפחתיות הסדן הממוצעות בארץ ולכן החניה, למשל, תהיה בעיה קטנה יותר עבורכם. לעומת האורך, הרוחב נדיב ומעניק לכם מטר ושמונים וארבע סנטימטרים. את הרוחב הזה ירגישו כמובן היושבים מאחור שיוכלו להתרווח מאחור בקלות ולמצוא שם את מקומם הטבעי, גם אם יהיו בוגרים.



כניסה פנימה מגלה תא נהג עשוי היטב שישאיר אתכם עם טעם טוב בפה. הדשבורד מתגלה כאיכותי וכיף למימוש והרכבת החלקים מצוינת גם היא. הקונסולה המרכזית מעניינת ומציגה את "מרכז הכובד" שלה בגובה נמוך מהמקובל.

מה שמוסיף לאווירה זו כמובן הישיבה על הגובה שניתנת לכם כאן וכשתתחילו לנסוע, תרגישו עוד יותר את הכיף מחד ואת העוצמה מאידך שהגובה הזה מביא עימו. יסלחו לי מעצבי פיג'ו אבל הפרטים שהפריעו לי בעיצוב של הרכב וגרמו לי לכמה שניות להרגיש בתוך מיני-וואן הם ידית האחיזה ליושב לצד הנהג המותקנת בצדה הימני של הקונסולה המרכזית ועובדת היותה של השמשה הקדמית, מרוחקת מאוד מהנהג. הפרט הראשון נועד להעביר לנוסעים תחושה של נסיעה ברכב שטח, והשני להגדיל את המרחב של הרכב, אבל שניהם מיותרים ולא קולעים למטרה שלשמה נועדו. ועוד פרט חשוב שאסור לי להחמיץ: המושבים של ה-3008 ממש אבל ממש נוחים ומצוינים. לא ברור לי איך ומה בדיוק הכניסו הצרפתים במושבים שלהם, אבל הנוחות הזו בלטה לטובה, למרות שמדובר במושבי בד רגילים. זו נקודה שציינתי לשבח גם כשבחנתי את סיטרואן c1 שמגיעה מאותה משפחה.
אז מה המפרט שהוא מביא עימו? נתחיל בנקודה החלשה ונעבור הלאה.



ההגה.

אז למרות שההגה נעים למגע ונחמד למראה, העובדה שהוא נטול כ-ל לחצן באשר הוא מעיבה על חווית הנסיעה, והעובדה הזו בולטת. חובה לציין שמי שנוהג על רכבים בני עשור ומעלה ולא רגיל ללחצנים המוצבים על הגאי הרכבים מודל 2015 לא ירגיש בחסרונם, אבל מי שעשה קילומטרז' על רכבים חדשים ירגיש זאת וחבל. חסרונם של לכל הפחות לחצני השליטה והבקרה על מערכת האודיו, מציקה.

הוא מצויד במסך מולטימדיה חביב, אך התפעול שלו לא חלק ומצלמת הרוורס לוקה בחוסרם של קווים המתארים את נתיב הרכב בשעת הרוורס. יש כאן חיבורי AUX וUSB כמו גם בקרת אקלים מפוצלת, פתחי אוורור מאחור (מצטרך נדיר למדי), בלם חשמלי ושפע של תאי אכסון כשהמרכזי שביניהם, זה שבין הכיסאות, גם מקורר.

אבל החוויה העיקרית כאן היא הנסיעה עצמה. המנוע , בנפח 1.6 ליטר שמגיע עם מגדש טורבו, המייצר יחידת כוח של 165 כ"ס ועם הספק של 24.4 קג"מ כבר ב-1,400 סל"ד, הוא נתון יוצא דופן בגרסאות הקרוסאוברים 1.6. זה בהחלט בולט לטובה ומורגש היטב.



זוכרים את הis300 של לקסוס שהבאנו כאן בשבוע שעבר? אז הנתונים המכניים שלהם כמובן רחוקים אחד מהשני, לטובת הלקסוס, אבל הלקסוס ההוא, האימתני, מאיץ מ-0 ל-100 בתוך 8.5 שניות, ה-3008 עושה זאת בתוך 9.5 שניות. זה נתון שהולם יותר רכב מנהלים מאשר קרוסאובר.

כיוון שב'צביקה בדרכים' אני משתדל שלא להלאות אתכם בפרטים טרחניים כאלו, אחזור כאן לעיקר ואדבר בעברית תקנית: לחיצה על הדוושה מזניקה אותו קדימה בכוח מתפרץ ומפתיע - ובשקט. הנסיעה מרגישה בשרנית וכיפית ולא חלולה ומאומצת וברור ששילוב מגדש הטורבו הוא זה שנותן כאן את האות. אממה, למרות שהגיר המחודש טוב בהרבה מהגיר בגרסא הקודמת ומחליק במהירות הוא יודע גם להיתקע ולהיחנק פעם ב.. וחבל.

השקט בתא הנוסעים נשמר גם במהירות גבוהה, והוא יציב על הכביש ומדלג בקלילות על מהמורות.
אם נפנה רגע הצידה ונדבר על יכולות השטח שלו, צריך לזכור כל הזמן שלא מדובר על רכב לשטח בינוני וקשה, בעל יכולת עבירה, הנעה כפולה ומגן גחון. תשכחו מדמיונות על נסיעה בדיונות או בשטחים מסולעים, ה-3008 לא ישלים לכם את החלום הזה. מה שכן, עבור תנאי שטח קלים – "שבילי קק"ל", כפי שהם מכונים בעגה של כתבי הרכב, מדובר ברכב מושלם. הוא מפתיע לטובה, יציב מאוד ומגיב טוב גם בשטח ותיהנו מחוויית נהיגה "כמו של הג'יפים".



תא המטען גדול יותר מהממוצע במשפחתיות ומכיל 512 ליטר ועם קיפול המושבים האחוריים בפעולה שאורכת רק מאיית השניה, ניתן להעמיס לתוכו 1064 ליטרים. אבל למרות נופחו המרשים הפלוס הגדול של תא המטען נמצא בדלת שלו שכוללת פתיחה כפולה ושפת טעינה מתכוונת שמשמשת דופן העמסה. מלבד ההקלה על מלאכת ההעמסה הדופן הזו יכולה לשמש לכם לשולחן בפיקניק, או למקום שבו ניתן להושיב את הילדים ולהלביש או לסדר אותם לפני יציאה לאנשהו.

צריכת הדרך התגלתה כסבירה ועמדה על 11.2 ק"מ בעבור ליטר דלק, ואולי אחת הסיבות לכך היא מערכת 'סטופ אנד סטארט' המותקנת בו ונועדה לכבות את המנוע בעצירה או בבלימה.

עקב האכילס של ה-3008 הוא המחיר שלה שנע בין 144,400 לגרסא הבסיסית שעליה עשינו את נסיעת המבחן ל161,900 לגרסא המשודרגת. זה מחיר יקר יותר מרוב המתחרות אבל בפיג'ו יודעים שיש להם רכב שבפרמטרים רבים עולה על המתחרות ולכן לא נרתעים לדרש עליו סכום גבוה מהממוצע בשוק.
פיג'ו 3008

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד