י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

משרד פרסום חרדי שילם כופר להאקר

האקר השתלט על מחשבי משרד פרסום מהגדולים במגזר ואיים למחוק את כל המידע • בעל המשרד שילם כופר בביטקוין

צילום: דרורי גרטי, פלאש90
צילום: דרורי גרטי, פלאש90

איום הסייבר הגיע גם למגזר החרדי: פצחן השתלט היום (ב') על מחשבי משרד פרסום חרדי ידוע, ולאחר שלא נותרה ברירה, שילם בעליו כופר אותו נדרש לשלם.

"הבוקר בשעה 10:00 השתתפתי בפגישה רבת משתתפים אצל לקוח ברחובות", סיפר בעל משרד הפרסום ל'בחדרי'. "קיבלתי מספר שיחות בטלפון הנייד והבנתי שמחפשים אותי בבהילות מהמשרד".

"יצאתי החוצה ושאלתי מה קרה? וענו לי בהיסטריה: "השתלטו לנו על המחשבים ומבקשים כופר כדי לשחרר את המחשבים. במידה ולא נשלם ימחקו הכל", חשבתי שמותחים אותי ואמרתי לעובדים שזה לא הזמן לשטויות".

מסתבר, שזה היה אירוע רציני. "האקר פרץ למחשבים שלנו במשרד תוך עקיפת כל מערכות האבטחה, ודרש מטבעות ביטקוין בשווי 1,500 דולר".

מנהל המשרד לא חשב שיש צורך להיכנע, "הבאתי את טובי אנשי המחשבים וכלום לא עזר. המשרד היה משותק והבן אדם שלח אולטימטום שתוך 12 שעות הוא מוחק הכל".

במשרד ישנה מערכת גיבוי שמגבה אוטומטית כל יומיים את המחשבים כולם, "אבל מספיק היומיים האחרונים בשביל ליצור נזק, ועד שנפרמט את כל המחשבים יווצר נזק עצום".

בסופו של דבר, "שילמתי כמו פראייר את הכופר, הבן אדם שלח קוד שפתח לנו את כל הקבצים".

נשמע לכם לא אמיתי? אתם לא היחידים. "נשמע בדיוני אבל מדויק לגמרי" מספר בעל המשרד.

תופעת 'חטיפת מידע' היא תופעה ההולכת ונפוצה בשנים האחרונות והיא מסבה נזק עצום לחברות. בדרך הנפוצה מופצות נוזקות המשתלטות על מחשב המשתמש, ודורשות ממנו להעביר לתוקפים דמי כופר, בדרך כלל באמצעות המטבע הווירטואלי ביטקוין, המשמר את האנונימיות של מקבל התשלום.

לפי מחקר של חברת הסייבר טראסטוייב (Trustwave), מדובר בקבוצות מאורגנות ולא בזאבים בודדים. הם עובדים יחד ומתחלקים בהכנסות של עשרות אלפי דולרים.

בעל משרד הפרסום מתכוון מחר לגשת לתחנת משטרה ולהגיש תלונה, זאת למרות שלדבריו קצין משטרה איתו התייעץ אמר לו שחבל על זמנו: "ההאקר יגמור אותך הרבה לפני שהמשטרה תבין מי הוא הסוחט".
חברת פרסום תוכנת מחשב האקר ביטקווין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד