י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

כחלון ל'בחדרי': "תקציב הישיבות יועבר במלואו לפי ההסכם הקואליציוני"

שר האוצר התייחס הבוקר גם לחוק ההון השחור והצהיר כי "הוא יעבור למרות התנגדות גפני" • הגיב לתקציב הדו שנתי "מקצועית זה לא נכון" • והסביר מדוע הסכים לתמוך בחוק המקוואות "יקודם רק אם יתקבלו הדרישות שלנו"

כחלון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
כחלון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שר האוצר נגד גפני ודרעי: בתדרוך שערך היום (ב) שר האוצר משה כחלון במלאות שנה להקמת מפלגת כולנו, הוא התייחס לחוק ההון השחור שמקדמים ברשות המיסים למרות התנגדות החרדים, וציין כי החוק יעבור למרות ההתנגדות. לדברי כחלון: "חוק ההון השחור יעבור למרות התנגדות גפני. לא יודע למה הוא מתנגד". עם זאת, כחלון סייג כי לא נראה לו שהחוק יספיק לעבור עד לסיום מושב החורף.

כזכור, ראשי המפלגות החרדיות, השר אריה דרעי ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, נאבקים בחוק בטענה כי הוא פוגע בפרטיות של אזרחי מדינת ישראל. כזכור, לפני כשבועיים איימו הנציגים החרדים כי אם החוק יעבור - הוא יגרום למשבר בקואליציה. בעקבות כך, יזם ראש הממשלה נתניהו הקמת ועדת בהשתתפות משה אשר מרשות המיסים, ראש מטה השר דרעי עו"ד משה ארבל ויועצו הבכיר של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, שמוליק ליטוב.

החוק שמקדמים ברשות המיסים מסמיך אותה להוציא לכל אחד מהגופים הפיננסיים דרישת מידע לגבי קבוצת לקוחות בעלי מאפיינים משותפים, שיכולים להיות גם לקוחות פרטיים לגמרי.

כחלון התייחס גם לחוק עוקף בג"צ בנושא המקוואות ואמר כי "נתנו לחברי הכנסת שלנו רחל עזריה ורועי פולקמן לטפל בחוק ולהעיר עליו. בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה אתמול אמרו דרעי וגפני שהדרישות של כולנו בחוק יתקבלו וסוכם כי החוק יקודם עד אחרי אישור בקריאה טרומית, ואז אם יתקבלו הדרישות של כולנו לתיקון החוק - הוא יקודם".

לשאלת 'בחדרי חרדים' על טענות המפלגות החרדיות על כך שמשרד האוצר לא עומד בסיכום הקואליציוני על שווי הנקודה עבור תקצוב בחורי ישיבות אמר השר כחלון כי ישנם ויכוחים של פרשנויות על הדברים, ו"כולנו תקיים כל סעיף מההסכם הקואליציוני".

כזכור לפני כשבועיים חשף בחדרי חרדים כי משרד האוצר מסרב להעביר לישיבות ולכוללים את הסכום המלא של תקציביהן כפי שהיה בשנת 2012 וכפי שסוכם בהסכם הקואליציוני וקוצץ כ8 אחוז מתקציב. תחילה האוצר התנער מהעובדה שהייתה מוסכמת בשנה שעברה כי ערך הנקודה לתקצוב בחור ישיבה עומד על 477 שקלים (אברך מקבל תקציב לפי 1.8 נקודות).

האוצר הוריד את הסכום בתחילת שנת 2016 ל-460 שקלים בלבד לנקודה, בטענה שזה ערך הנקודה שהיה נהוג בשנת 2012. כעת הודיע האוצר שבחודש מרץ תקציב הישיבות יעמוד על חישוב של 440 ש"ח בלבד לנקודה, כאשר הטענה היא, שמכיוון שנכנס לישיבות גם תקציב מוגדל לתלמידי חו"ל, אין לאוצר מספיק כסף.

בנוגע ליציבות הקואליציה אמר השר כחלון כי "יש קושי גדול לתפקד עם 61 בקואליציה. אנחנו אוכלים מרורים מזה. לא ירדתי מעניין של להגדיל את הקואליציה. אני משוחח כל הזמן עם ראש הממשלה בנושא".

השר כחלון התייחס למצב הביטחוני ואמר: "אנחנו במקום לא טוב מבחינת ביטחון. אבל לומר שיש אוזלת יד זה לא נכון. כוחות הביטחון עושים המון למגר את הטרור ברחובות. אני מאמין שנוכל להתגבר על זה. אני מאמין רק בגירוש מחבלים ובצעדי הרתעה. אני השתכנעתי מכוחות הביטחון שזה צעד מרתיע".

לסיום, התייחס השר לתקציב הדו שנתי שאותו דורש ראש הממשלה נתניהו ואמר: "אני חושב שמקצועית זה לא נכון. זה מגיע בגלל חשש ליציבות של הממשלה. כולנו זה הדבר הכי יציב בקואליציה. תקציב דו שנתי זה לא ביטוח לשלמות הקואליציה". כחלון הוסיף כי "אם יהיה משבר בגלל הרפורמים - תקציב דו שנתי לא יעזור".
משה כחלון שר האוצר תקציב הישיבות חוק המקוואות תקציב דו שנתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד