י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המדינה מאיימת: נתבע הורים ליוצאים בשאלה

קבוצת יוצאים בשאלה תובעת פיצוי מהמדינה על שלא למדו לימוד ליבה • המדינה מאיימת בתשובה לתבוע את הוריהם

אילוסטרציה. צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

המדינה תתבע הורים חרדים? פרקליטות המדינה הודיעה כי תתבע הורים של 52 יוצאים בשאלה, שהגישו לפני כחצי שנה תביעת נזיקין נגד המדינה, כך מדווח 'הארץ'.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', קבוצה של יוצאים בשאלה, תבעה את המדינה בשל הנזק שנגרם לחבריה. לטענת חברי הקבוצה, המדינה אפשרה למוסדות החינוך החרדים לא ללמד את מקצועות הליבה, דבר שלדבריהם פגע ביכולתם להשתלב בשוק העבודה.

בתגובה לכך, הודיעה המדינה, באמצעות עו"ד מירית סביון מפרקליטות מחוז ירושלים, כי במידה והתביעה תתקבל, היא תתבע את הוריהם החרדים של התובעים, וכך גם כ-90 ישיבות ובתי ספר חרדיים שבהם הם למדו, זאת משום שלטענת המדינה אין לה אחריות למצב שמתארים היוצאים בשאלה, אלא להוריהם ולישיבות בהן למדו.

"לתובעים ולהוריהם ניתנה זכות הבחירה שאפשרה להם לבחור ממגוון בתי הספר הקיימים, את המוסד הלימודי המתאים להם ולהשקפת עולמם ואורח חייהם, כפי שאכן עשו", אומרת המדינה, "אם סבורים היוצאים בשאלה כי נגרם להם נזק כלשהו - עליהם להפנות את טענותיהם כלפי הוריהם או בתי הספר בהם למדו".

כפי שדווח ב'חדרי חרדים' עמותת "יוצאים לשינוי", בה מאוגדים יוצאים בשאלה טוענת נגד המדינה, אשר כלשון התביעה: "בחרה להתכחש לאחריותה כלפי התובעים, והניחה לבתי הספר ולישיבות שבהם למדו לחמוק מחובתם ליישם את תוכנית הליבה ולהקנות לתלמידיהם את היכולת הבסיסית לרכוש מקצוע ולהתפרנס בכבוד. כתוצאה מכך, סיימו התובעים את לימודיהם כשברשותם ידע בסיסי בלבד במקצועות חיוניים דוגמת מתמטיקה, אנגלית ומדעים".

עמותת "יוצאים לשינוי" אמרה ל'הארץ' כי, "מצד אחד טוענת המדינה כי הלומדים במוסדות החרדיים קיבלו השכלה ראויה, ומצד אחר מבקשת מבית המשפט לראות בישיבות אחראיות למצב וכנתבעים בתיק. בנוסף, מנסה (המדינה) להטיל את האשמה על הורי התובעים, שחטאו בכך ששלחו את ילדיהם למוסדות חינוך חרדיים, שהם כמובן חוקיים וממומנים על ידי המדינה".
יוצאים בשאלה חינוך בית משפט פרקליטות תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד