י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

השרה איילת שקד נגד השופטים: "צריכים ללמוד לקבל ביקורת"

יחסי בית המשפט העליון עם שרת המשפטים מהבית היהודי איילת שקד, הולכים ומידרדרים - לאחר שנשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק העניק ראיון בו תקף את השרה, התגובה לא איחרה לבוא, ואמש השיבה השרה אש לכיוון בתי המשפט

בית המשפט העליון, צילום: פלאש90
בית המשפט העליון, צילום: פלאש90

השרה נגד בג"צ - היריבות בין שרת המשפטים מהבית היהודי איללת שקד לבין בית המשפט העליון עדיין בוערת: אמש (א') השיבה שקד אש לכיוונה של מערכת המשפט, ואמרה כי על השופטים ללמוד לקבל ביקורת. הדברים נאמרו במהלך משדר יום העצמאות של התכנית 'הפטריוטים' בערוץ 20.

״שר משפטים לא צריך להיות חומת מגן של המהפכה החוקתית", אמרה שקד, "הוא צריך לדאוג שיעשה צדק במדינת ישראל בצורה הכי טובה שיש והכי מקצועית שיש. כשרת משפטים אני פועלת לחיזוק וקידום מערכת המשפט, אבל יש לי תפיסת עולם שלי, ששונה מהתפיסה של השופט ברק והשופטת בייניש.

"אני לא אהסס לדבר עליה, אני גם לא אהסס לבקר פסק דין שאני חושבת שהוא לא נכון. במדינה דמוקרטית צריך גם בית המשפט לדעת קבל ביקורת״.

שקד אמרה את הדברים בתגובה לדבריו של נשיא בית העליון לשעבר אהרן ברק, שאמר בראיון כי "שר משפטים אינו ככל שר אחר בממשלה. הוא מנהל, יחד עם נשיא בית המשפט העליון, את הרשות השופטת. יש בתפקידו שני היבטים: כלפי פנים הוא חייב להיות מבקרה העיקרי של הרשות השופטת, לציין מה נעשה שלא כדין ולדרוש שינויים, אולם כלפי חוץ תפקידו להגן על בתי המשפט מפני תוקפיו, כי לבית המשפט אין כלים להגן על עצמו. מי יגן על בית המשפט אם לא שר המשפטים?".

אהרן ברק אף תקף את שקד ואמר כי - "כששרת המשפטים אומרת שבית המשפט נוהג בסמכות ללא אחריות, היא מתעלמת מההיבט החיצוני של תפקידה. האחריות של בית המשפט וסמכותו הן להבטיח שהכנסת והממשלה יפעלו בהתאם לחוק, ושלא יחרגו מהמסגרות שנקבעו בחוקי היסוד".
בית המשפט העליון איילת שקד אהרן ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד