י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מזמינים מוצר באינטרנט - והוא נופל מהשמיים: אמזון מתכננת מחסנים מעופפים

ענקית המסחר המקוון רשמה פטנט על "מרכזי אספקה אוויריים" - ספינות אוויר שירחפו בגובה 14 ק"מ, ושמהם ישוגרו רחפנים אל יעדי המשלוחים

  • ג' טבת התשע"ז
מזמינים מוצר באינטרנט - והוא נופל מהשמיים: אמזון מתכננת מחסנים מעופפים





ענקית המסחר המקוון אמזון כבר עושה שימוש ברחפנים לשיגור משלוחים לבית הלקוחות, גם אם בקנה מידה מצומצם ביותר בינתיים.

אולם הפעלת משלוחים באמצעות רחפנים מציבה בעיה חדשה בפני קמעונאית האינטרנט האמריקאית: המראת רחפנים מהקרקע והטסתם לבתי הלקוחות צורכת כמות ניכרת של אנרגיה.

כדי לפתור את הבעיה המסתמנת, בוחנת אמזון אפשרות להפעיל מחסנים מעופפים ענקיים מבוססי ספינות אוויר אשר ירחפו בגובה של כ-14 ק"מ - ושמהם צי של רחפנים יוכל לרחף מטה על יעדי המשלוחים.



הרחיפה כלפי מטה תחסוך כמות אנרגיה משמעותית בכל משלוח, מכיוון שהרחפנים יסתייעו בכוח הכבידה ורק יהיה צורך לנווט את דרכם אל היעד.

הרחפנים "ישתמשו בכוח הכבידה כדי לנוע כלפי מטה בזווית שלא תצרוך כמעט אנרגיה, ויבצעו התאמות בנתיב באמצעות שינויים אווירודינמיים קלים בלבד", נכתב בפטנט שרשמה אמזון בארה"ב כבר בחודש אפריל, אולם התגלה רק ב-28 בדצמבר על ידי אנליסטית הטכנולוגיה זואי לויט מחברת CB אינסייטס.

"רק כאשר הרחפן יתקרב לקרקע יהיה צורך להפעיל את מנועיו באופן מלא כדי להמשיך בטיסה ולהשלים את משלוח הפריט", נכתב בפטנט.



הפטנט מתאר גם איך "מרכזי אספקה אוויריים" או "ספינות אוויר" ישמשו כמחסנים שמהם ישוגרו הרחפנים של אמזון עמוסים בפריטים שהוזמנו, וכיצד "מעבורות" יעבירו אספקה לספינת האם, בין אם לצורך חידוש מלאי המוצרים, אספקת דלק, ואפילו שינוע עובדים.

עם זאת, תוכניתה של אמזון עלולה להיתקל בבעיה בעקבות תקנות חדשות שעליהן הודיע מינהל התעופה הפדרלי (FAA) בחודש יוני, אשר קובעות כי הטסת רחפנים חייבת להתבצע אך ורק כאשר הרחפן נמצא בקו הראייה של המפעיל.

לאור העובדה שאמזון תיכננה שמחסניה המעופפים ירחפו בגובה של כ-14 ק"מ, אין שום אפשרות שהרחפנים שישוגרו ממרכזי האספקה האוויריים יישארו בקו הראייה של הטייסים.

אמזון הזמנות באינטרנט מחסנים מעופפים רחפנים מרכזי אספקה אוויריים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד