י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ברוקלין: גנב ספרי תורה הסגיר עצמו

בעיתוי הכי מעצבן - ליל שמחת תורה, כשצריכים את כל הספרים להקפות הוא גנב אותם - חודשיים אחרי הסגיר עצמו

הגנב שהסגיר עצמו. עיבוד: nypost
הגנב שהסגיר עצמו. עיבוד: nypost

אמיל בנימין - מי שגנב בליל ראשון של שמחת תורה, ארבעה ספרי תורה מבית כנסת בשכונת פלטבוש - הסגיר עצמו למשטרה. מדובר בספרי תורה שנגנבו מבית הכנסת ב Avenue O בלילה הראשון של שמחת תורה - ספרי תורה בשווי של $240,000 .

הגנב חדר לבית הכנסת בשעת לילה מאוחרת כשהוא מחופש לחרדי עטור פיאות וזקן, הוציא את ספרי התורה ונעלם במכוניתו שהמתינה מחוץ לבית הכנסת. הגניבה - שתועדה במצלמות האבטחה של בית הכנסת - התגלתה למחרת בבוקר, בעיצומו של חג, בזמן ההקפות כאשר הגבאי פתח את ארון הקודש כדי להוציא את ספרי התורה.

ההתפתחות המעניינת בפרשה אירעה למחרת שמחת תורה. בשעות הלילה המאוחרות, השיב הגנב את ספרי התורה, כשהוא מניח את ספרי התורה בתוך שקיות שחורות, על מדרגות בית הכנסת.

אחד ממתפללי בית הכנסת שישב ולמד באותה שעה, שמע רעש מוזר מחזית בית הכנסת ומיהר לבדוק את פשר הענין, כשלעניו התגלו ארבע שקיות, שבדרך כלל מיועדות לאשפה, מונחות על מדרגות בית הכנסת.

מאז האירוע חלפו חודשיים ולמרות התיעוד במצלמות האבטחה, התקשתה המשטרה לעצור את הגנב. כאמור, עד לסוף השבוע הנוכחי עת הסגיר עצמו.

לוי לייפער מנהל ארגון ה"שמירה" בברוקלין אמר אחר החזרת הספרים, "הגנב השיב את ספרי התורה באמצעות שליח, כדי שלא יתפסו אותו. הוא בטח קיווה שמאחר וספרי התורה הושבו ללא פגע, נשכח מהענין, אבל מנוי וגמור איתנו לתפוס את הגנב ולא חשוב לנו אם הוא חרדי או גוי".

לפני שבוע פרסמה המשטרה את קלסטרונו של הגנב. וכפי הנראה בעקבות כך, ביום חמישי האחרון הסגיר הגנב את עצמו למשטרה. התברר כי מדובר באמיל בנג'מין (35) שכבר נעצר בעבר לפחות 10 פעמים. לא מדובר באדם חרדי, אלא בעבריין מתוחכם אשר התחפש כאמור לחרדי כדי לגנוב את ספרי התורה. המשטרה עדין חוקרת את העצור, ואת מניעיו לגניבת ספרי התורה, והחזרתם ללא פגע, ביום למחרת.
גנב ספרי תורה ליל שמחת תורה הסגיר עצמו פוקסם קלסתרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד